'07 Lotus Europa S (british racing green)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door electroshock »

Een typisch lesje 'hoe maak ik van iets moois, iets spuuglelijk'.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Een typisch lesje 'hoe maak ik van iets moois, iets spuuglelijk'.
Wat is daar nu lelijk aan?
- velgen : knap
- achterlichten : knap (heb een liefde haat verhouding met de kont van een Europa)
- kleur + streep : lekker

Enige puntje van kritiek kunnen de vleugeldeuren zijn, maar eens gesloten merk je daar niets meer van. Meestal worden deze ook op projecten geplaatst om de aandacht 'extra' te trekken.

Ik vind deze Europa helemaal niet fout of spuuglelijk.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door electroshock »

Mmh :? , allemaal natuurlijk persoonlijke goesting.
Maar die sciccorsdeuren, nee dank u. Go-faster-stripes is ook mijn ding niet.
Veel te opzichtig.
De aanpassing aan velgen en achterlichten mogen er dan weer wel zijn.
In geval van de Europa hou ik meer van de standaard looks.
Zoals bij Ben's exemplaar met een gedistingeerd kleurtje.
Understatement, of zoiets zouden ze het in Norfolk-reclame-termen noemen.
Maar een fris knalgeel, een hevig vuurrood of een donker aubergine kan ik ook wel appreciëren.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Herman »

Als ge goed kijkt zijn het helemaal géén vleugeldeuren en is het open dak een soort panel off dak a la trans-am..of a la elise. en zijn het gewoon van die omhoog draaiende deuren...

maar om nog eens het nut vd "zoek" funkties te beamen vh forum deze foto is hier ook reeds eerder verschenen.... of zoals ze op andere fotums zeggen t'is een DPM :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Frederik »

Herman schreef:Als ge goed kijkt zijn het helemaal géén vleugeldeuren en is het open dak een soort panel off dak a la trans-am..of a la elise. en zijn het gewoon van die omhoog draaiende deuren...
Tochwel ... het is het LSD Systeem van KW Automtotive. Ik had ze ook op mijn ex BMW.

Fabrikant : http://www.lsd-doors.de/us/
Mijn BMW en discussie over de deuren/systeem : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=208
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Bzguy »

vind k niet onknap eigenlijk, maar weeral : hoe geraak je daar in godsnaam mee door de keuring :s

Die mannen met die 'tjoen-bakken', hoe doen die dat vb ? ELk jaar n halve wagen demonteren, laten keuren en alles terugplaatsen ? Of ervoor zorgen dat je voor alles n attestje hebt (als dat al voor alle wijzigingen bestaat en tegen welke prijs) ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Frederik »

Bzguy schreef:vind k niet onknap eigenlijk, maar weeral : hoe geraak je daar in godsnaam mee door de keuring :s

Die mannen met die 'tjoen-bakken', hoe doen die dat vb ? ELk jaar n halve wagen demonteren, laten keuren en alles terugplaatsen ? Of ervoor zorgen dat je voor alles n attestje hebt (als dat al voor alle wijzigingen bestaat en tegen welke prijs) ?
Hans,

Als ik de kont bekijk van die Europa zie ik geen problemen om deze wagen gekeurd te krijgen als :

- de verlaging een montageattest en validatieattest hebben (kan best zijn)
- de velgen binnen de vooropgestelde waardes komen (kan goed zijn)
- de achterlichten een E-keurmerk hebben (wat die alfa lichten wel hebben)
- de vleugeldeuren v/h merk LSD-Doors zijn, die zijn de enige die toegelaten zijn in België (ziet er zo uit)


In België kan veel meer dan je denkt, zeker als je enkele regels in acht houd.

Ik kon elk jaar met mijn BMW naar de keuring, ik hoefde enkel maar mijn wintervelgen én banden te monteren. Mijn 3-delige velgen (zoals op de foto) waren op maat gemaakt en met een offset zodat de rand van de velg gelijk kwam met mijn wielkas voor de beste en mooiste look.
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=208
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Herman »

nogmaals "ik" heb indertijd de foto geplaatst en het zijn géén vleugeldeuren...kijk maar eens héél aandachtig.. het is een open dak met ofwel een softop en hardtop a la elise ofwel een trans-am cloon dak met rooftop pannels meschien wel zoals mijn oude elise.....het dak is open ,dus is moeilijk te zien maar er is géén overkapping ad deuren dus zijn het zeker géén vleugeldeuren a la 300sl.
Herman .
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Frederik »

Herman schreef:nogmaals "ik" heb indertijd de foto geplaatst en het zijn géén vleugeldeuren...kijk maar eens héél aandachtig.. het is een open dak met ofwel een softop en hardtop a la elise ofwel een trans-am cloon dak met rooftop pannels meschien wel zoals mijn oude elise.....het dak is open ,dus is moeilijk te zien maar er is géén overkapping ad deuren dus zijn het zeker géén vleugeldeuren a la 300sl.
tochwel :)

Het zijn Lambo-Style deuren, die ook "vleugeldeuren" worden genoemd.

De deuren ala een 300SL heten eigenlijk "gullwing doors" vandaar de nostalgische naam "Mercedes Gullwing" van de legendarische SL ;)

Naast die twee heb je nog :
cuicide doors : dewelke omgekeerd openen (scharnierpunt achteraan ipv vooraan)
butterfly doors : dewelke zeer breed en een beetje naar boven opengaan (ala de Aston Martin Vantage)
vertical doors : die scharnieren omhoog en staan 90 graden tov het koetswerk (ala de Koenigsegg)
...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Frederik »

Ik moet wel bekennen sinds "KW Automotive" LSD-Doors heeft geregistreerd en gepatenteerd er erg veel andere namen zijn opgedoken voor vleugeldeuren... hun concurrenten konden niet anders want zij mogen LSD of "Lambo Style" niet in hun naam gebruiken.

Om maar enkele voorbeelden te noemen : scissor doors, sky doors, ...
Plaats reactie