Pagina 1 van 3

CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 18 okt 2009, 09:33
door Roberto
ben vrijdag vol goede moed met mijn nieuwe aanwinst naar de keuring gereden.
bleek mijn co te hoog te zijn, mag 0,3 hebben en had 0.5
wat zou ik hier aan kunnen doen?

Re: co te hoog elise s1

Geplaatst: 18 okt 2009, 10:34
door Erwin
Roberto schreef:ben vrijdag vol goede moed met mijn nieuwe aanwinst naar de keuring gereden.
bleek mijn co te hoog te zijn, mag 0,3 hebben en had 0.5
wat zou ik hier aan kunnen doen?
Kan vanalles zijn!
Zoeken is de boodschap!
Mogelijkheden:

- Gasklep potentiometer slecht afgesteld = stationair toerental te hoog??
- Bougies aan vervanging toe
- Bougiekabel versleten => aan de massa
- Catalysator gesmolten?
- Lambda sonde vuil of stuk? => ECU eens laten uitlezen bij dealer.
- ...

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 18 okt 2009, 17:21
door molleke
Had dit iedere keer bij mijn M3 s , de eerste keer was hij afgekeurd we belden de garage op en moesten doen was ze zeiden en na 5 minuten stond ik weer aan te schuiven in de rij en ze zeiden is die zo rap gemaakt en was goed gekeurd , de raad van de garage was toen , de auto goed warm rijden en zeker niet afleggen bij de schouwing ik moest die toen op 3000 toeren houden en was er door , zonder kosten aan te doen

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 18 okt 2009, 19:22
door Roberto
het is mij ook een raadsel, ben al in de garage geweest e ze wisten het ook niet omdat het verschil niet zo groot is.
'k ga nu alles eens nazien en dan nog eens terug rijden.

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 18 okt 2009, 21:05
door Frederik
Heeft je Elise een tijd stilgestaan?

Hier is het een aloud gegeven om alvorens naar de keuring te gaan eens met de wagen een toertje te maken en zowaar alles eruit te blazen. (door eens een paar keer goed door te trekken en eventueel eens goed door te rijden op de autosnelweg)

Al is dat bij mijn Elan niet nodig, ik rijd meestal "digitaal". :-)

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 19 okt 2009, 12:30
door Exploded
Aangezien het maar een beetje te hoog is, zou ik de uitlaatcollector eerst eens inspecteren. Deze krijgen heel makkelijk scheurtjes/gaatjes.
Bij mij was dat dit jaar ook de "dooddoener" op de keuring ik had ongeveer 0.4 als CO. Gaatje dicht, CO ok.
Ook de Lambdasonde heb ik al meermaals moeten vervangen. Misschien dat je die 2 best even controleert?

Re: CO te hoog Elise S1, originele KAT GEZOCHT

Geplaatst: 26 nov 2009, 20:51
door Roberto
heb de elise nog altijd niet gekeurd gekregen, blijkbaar was volgens de garage de katalysator kapot, dus deze vervangen nagemeten en alles in orde.
eens op de keuring co terug veel te hoog. volgens de garage is de nieuwe katalysator niet goed,de nieuwe kat is wel geen originele.
dus nu ben ik opzoek naar iemand die een originele lotus kat heeft liggen voor eens te proberen.
wie kan mij helpen zit echt met de handen in het haar.

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 26 nov 2009, 21:00
door Herman
Roberto, is uw verbranding wel goed (k'bedoel deze vd auto) meschien eens 4 nieuwe bougies steken, en een ferme tour met de wagen maken, en dan nog eens opmeten.... (ook ontstekings kabels controleren op frictie schade enzvt), luchtfilter kuisen en uitblazen....

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 26 nov 2009, 21:16
door Roberto
Herman schreef:Roberto, is uw verbranding wel goed (k'bedoel deze vd auto) meschien eens 4 nieuwe bougies steken, en een ferme tour met de wagen maken, en dan nog eens opmeten.... (ook ontstekings kabels controleren op frictie schade enzvt), luchtfilter kuisen en uitblazen....

dit alles is allemaal vervangen, de garage heeft alles al geprobeert en stelt steeds de diagnose dat de kat slecht is.
het rara is na het plaatsen van de nieuwe kat is alles in orde en als ik op de keuring aankom is de co terug te hoog.

Re: CO te hoog Elise S1

Geplaatst: 26 nov 2009, 21:27
door Herman
slechte katt...of slechte kleppen...? meschien eens een product in uw benzine doen om de kleppen te reinigen....