Pagina 1 van 1
Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 15 okt 2009, 13:48
door electroshock
Iemand ervaring met de upgrades van Komo-Tec of met het Thielert (zaliger) ?
Re: Komotec, Thielert, ...
Geplaatst: 15 okt 2009, 13:53
door Frederik
Mollekes Exige S is Komo-Tec tuned... 280pk
Da ding ga vlotjes
Thielert ken ik niet

Re: Komotec, Thielert, ...
Geplaatst: 15 okt 2009, 14:18
door Herman
Thielert ken ik alleen maar als een firma die mercedes A type dieselmotoren ombouwt voor de kleine luchtvaart en waar er nogal wat problemen rond zijn/waren.
Re: Komotec, Thielert, ...
Geplaatst: 15 okt 2009, 14:35
door electroshock
Thielert was een vroegere Lotus-dealer in Hamburg (D), bestaat inmiddels niet meer. Dochterfirma van een bedrijf met vliegtuigmotoren, bestaat wel nog.
Heeft een tijd verschillende motorvariantes aangeboden voor de Rover-versies.
wat aanverwante links:
http://users.telenet.be/lotuselise/tuning/engine.html
http://www.s2elise.co.uk/tuning/thielert/thielert.htm
http://www.lotus-elise.nl/Tests/Tuning/body_tuning.html
Vraag is niet alleen hoe vlot het gaat, daar twijfel ik niet aan, maar stel in vergelijking met Lotus eigen kits of upgrades (?) iemand ervaring met onderhoud, betrouwbaarheid, ...
En of je niet beter afbent met een iets straffere 'standaard' Lotus ?
(Ik denk nog niet in Exige-termen van méér dan 220 pk ...
)
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 16 okt 2009, 19:35
door YvoTuk
Ik heb zelf zo'n 120.000km probleemloos met een 160pk Thielert kop rond gereden. Die kop is nog steeds bijna dagelijks door iemand in gebruik, dus de km stand is inmiddels veel hoger.
De ervaringen zijn zeer goed te noemen voor deze specifieke oplossing. Men heeft ervoor gekozen de originele nokkenas tandwielen te bewerken in een CNC machine (daar waar andere met (te) snel slijtende 'verniers' werken) waardoor de C service termijn gewoon kon blijven staan als standaard.
De 180pk en de turbo komen er wat minder goed vanaf. De 180pk is volgens mij nooit helemaal uit ontwikkeld en de Turbo is altijd een probleemkind geweest.
Dat zeggende waren het voor de tijd waarin Thielert hiermee op de markt kwam wel revolutionaire kits.
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 17 okt 2009, 09:18
door electroshock
Enig idee van aantal dat verkocht werden ?
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 17 okt 2009, 17:11
door YvoTuk
Die Thielert 160 kits worden via andere kanalen nog steeds verkocht, honderden, de 180 pk misschien 10 en de Turbo wellicht 50-75
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 17 okt 2009, 21:50
door electroshock
Wat kan er juist mislopen met de 180-versie en waar moet je specifiek op letten ?
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 17 okt 2009, 22:13
door YvoTuk
hahahaha.... alles? Ik heb het idee dat die conversie nooit echt uitontwikkeld is, dus ik zou hem niet graag willen hebben..
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Geplaatst: 17 okt 2009, 23:12
door electroshock
Yvo, merci voor de tip.