Pagina 1 van 2
Close topic.
Geplaatst: 11 okt 2009, 21:15
door JDV
Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 11 okt 2009, 21:29
door Bart P
Jonathan, da's ondertussen reeds oud nieuws

. Na het inloggen rechtsboven drukken

op "toon nieuwe berichten" en je bent dagelijks up-to-date ! Oh ja, Wim staat ondertussen bekend als de meest wispelturige onder ons maar hij heeft gelijk : er gaat weinig ( diplomatisch dus .... enkel MK I Gert !!! ) boven een MKII met Rover motor !!! En ik geil toch wel op een Exige

maar heb niet de broek aan .
Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 11 okt 2009, 22:09
door WimC
wakker geschoten Jonathan? Hij blinkt nogal hé.
Ben op zoek naar een Lotus die ik langer dan enkele maanden wil houden.
Allé, zal nog eens in herhaling vallen voor jou Jonathan.

De eerste was de fijnste, idd Bart, you can't beat een MkII met de simpele Rover motor. Is een beetje zoals je eerste kus, die vergeet je ook nooit.

De tweede was ronduit te traag. je kan met 14 extra pk's geen gewichtstoename van 120 kg goedmaken. Wel een dijk van een auto, mooi en geen kraakje of piepje te horen.

de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit

. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 11 okt 2009, 22:13
door JDV
WimC schreef:wakker geschoten Jonathan? Hij blinkt nogal hé.
Ben op zoek naar een Lotus die ik langer dan enkele maanden wil houden.
Allé, zal nog eens in herhaling vallen voor jou Jonathan.

De eerste was de fijnste, idd Bart, you can't beat een MkII met de simpele Rover motor. Is een beetje zoals je eerste kus, die vergeet je ook nooit.

De tweede was ronduit te traag. je kan met 14 extra pk's geen gewichtstoename van 120 kg goedmaken. Wel een dijk van een auto, mooi en geen kraakje of piepje te horen.

de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit

. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
Mja, ik check de site van FKM niet zo vaak omdat zij hun site niet zo regelmatig aanpassen dusja... . Maar ik dacht dat ik de primeur had

Omdat hij ook niet te koop stond opt forum en omdat ik dit nog nergens had gelezen opt forum...
Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 11 okt 2009, 23:23
door electroshock
WimC schreef:

de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit

. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
De eerste Exiges (mk I) vond ik ook nogal rauw, zelfs al om gewoon naar te zien (want over het effectief rijden kan ik natuurlijk niet meespreken

).
Hoe langer, hoe meer ik de Exige echter kan appreciëren (weer vanop de zijlijn natuurlijk). Maar als die 192
"er al over is", wat dan met de Exige S versies, de Exige Sprint of de Cup240 en nu recent de Cup260 ?
En wat straks met de eventuele Exige V6 ?
Maar bij de Caterham Sevens hoor je dat soms ook, de basisversies (vroeger de
k-series 1,4; nu met de Ford Sigma met 125 pk) leveren vaak al voldoende pret en zijn nog relatief makkelijk beheersbaar. Om maar weer eens een parallel te trekken.
Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 12 okt 2009, 08:41
door Exploded
Bart P schreef:er gaat weinig ( diplomatisch dus .... enkel MK I Gert !!! ) boven een MKII met Rover motor !!!
Dat werd tijd dat gij eindelijk iets van Lotus begint gaan te kennen

Al die lessen beginnen eindelijk vrucht af te werpen.

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 12 okt 2009, 10:12
door JDV
electroshock schreef:WimC schreef:

de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit

. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
De eerste Exiges (mk I) vond ik ook nogal rauw, zelfs al om gewoon naar te zien (want over het effectief rijden kan ik natuurlijk niet meespreken

).
Hoe langer, hoe meer ik de Exige echter kan appreciëren (weer vanop de zijlijn natuurlijk). Maar als die 192
"er al over is", wat dan met de Exige S versies, de Exige Sprint of de Cup240 en nu recent de Cup260 ?
En wat straks met de eventuele Exige V6 ?
Maar bij de Caterham Sevens hoor je dat soms ook, de basisversies (vroeger de
k-series 1,4; nu met de Ford Sigma met 125 pk) leveren vaak al voldoende pret en zijn nog relatief makkelijk beheersbaar. Om maar weer eens een parallel te trekken.
Ik kan ook nog niets zeggen over het rijgedrag hoor
Maar over die de caterhams, ik las eens dat er ook een versie is met 500pk ( dus de ford sigma motpr X 4 !!!). Kdenk dat dat er wel een beetje over is.

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 12 okt 2009, 15:13
door ben
Ja, Wim, tzal een Europa worden hé

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 12 okt 2009, 21:12
door JDV
Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???
Geplaatst: 13 okt 2009, 00:29
door Bzguy
een Evora of wachten op de nieuwe Esprit ?