Pagina 1 van 3

Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 15:11
door wimvanbeeck
Vele Elise rijders, zeker van de oudere modellen zouden graag wat meet vermogen hebben. Een duitse firme Komo-Tec, http://www.komo-tec.com heeft hier enkele interessante en nieuwe mogelijkheden voor, Thierry werkt ook samen met deze firma.

*tuning van Lotus voor de 190 pk Toyota's naar 220 pk 4950 euro

*tuning van Komo-Tec met Rotrex radiaalcompressor

S van 136 naar 220 voor 9.750 euro
R van 190 naar 265 voor 9.900 euro
SC +30 voor 4950 euro

NIEUW voor de Rover motoren:
van 120 standaard naar 202 /160 VVC naar 214 voor 6980 euro

ook voor de Exige hebben ze verschillende mogelijkheden, Molleke rijd met zo'n versie van 280 PK

Kijk ook eens bij MKII - interieur naar een Track schakelmechanisme, in de hoogte regelbaar, prachtige open vormgeving voor 490 euro

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 15:39
door Dim
en als alternatief heb ik van kempower (www.kempower.be) vernomen dat hij de toyota 111R kan tunen voor een 786eur btw in en als resultaat : +16pk en +24Nm.
Met een sportfilter en sportuitlaatje zit je dan al snel boven de 210pk...

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 16:03
door H-J
Hmm meer dan 200pk uit het Roverblokje. Ik zou er voorzichtig mij zijn als je het heel wilt houden.
Voor 9.000 pond heb je een Ford Duratec met 200pk en een superkoppel. Effe doorsparen zou ik zeggen.

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 17:05
door XRaid
wimvanbeeck schreef:Kijk ook eens bij MKII - interieur naar een Track schakelmechanisme, in de hoogte regelbaar, prachtige open vormgeving voor 490 euro
Hier ga ik eens naar informeren. Lijkt me wel een knap systeem.

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 17:34
door wimvanbeeck
H-J schreef:Hmm meer dan 200pk uit het Roverblokje. Ik zou er voorzichtig mij zijn als je het heel wilt houden.
Voor 9.000 pond heb je een Ford Duratec met 200pk en een superkoppel. Effe doorsparen zou ik zeggen.
Bij Komo-Tec kost een 2.3 Duratec Ford to 236 PK getuned 13.900 euro

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 17:35
door FastEleven
En de duratec conversie komt in België niet door de technische controle, tenzij de auto met deze conversie uit het buitenland wordt geimporteerd ...

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 17:52
door lotusbert
wat velen ook vergeten is de wederverkoopwaarde. Laat ons eerlijk zijn, wie nadien zijn wagen tuned, geeft dat niet aan en rijdt dus eigenlijk niet in regel met de wet. Probeer bij verkoop maar eens die 10000 euro 'optie' voor een redelijk bedrag vergoed te zien. Mocht ik zo een 2de hands kopen zou ik dit risico als een flinke minwaarde argumenteren, om maar van de BIV te zwijgen als je zo een S boven de 200 pk opkietelt...

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 28 sep 2009, 21:52
door H-J
@Lotusbert: daar heb je helemaal gelijk in. Je doet die investering puur voor jezelf. Dus inderdaad daarna niet gelijk verkopen. Maar een Elise S1 met Duratec is wel een hele fijne combinatie. ;)

@wimvanbeeck: Steve Williams: http://www.sinclairebodyshop.co.uk/upgr ... ratec.html bij hem is het de 2.0 Duratec.
Steve rijdt ook in LOT met een gele S1.

Het is een grote investering. Wanneer mijn motor het zou begeven en ik zou een paar duizend € voor een Rover blok uit moeten geven dan zou ik het wel doen. Maar nu € 10.000,- uitgeven en een fijne en goede Rovermotor vervangen doe ik niet.

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 29 sep 2009, 21:05
door JDV
wimvanbeeck schreef:Vele Elise rijders, zeker van de oudere modellen zouden graag wat meet vermogen hebben. Een duitse firme Komo-Tec, http://www.komo-tec.com heeft hier enkele interessante en nieuwe mogelijkheden voor, Thierry werkt ook samen met deze firma.

*tuning van Lotus voor de 190 pk Toyota's naar 220 pk 4950 euro

*tuning van Komo-Tec met Rotrex radiaalcompressor

S van 136 naar 220 voor 9.750 euro
R van 190 naar 265 voor 9.900 euro
SC +30 voor 4950 euro

NIEUW voor de Rover motoren:
van 120 standaard naar 202 /160 VVC naar 214 voor 6980 euro

ook voor de Exige hebben ze verschillende mogelijkheden, Molleke rijd met zo'n versie van 280 PK

Kijk ook eens bij MKII - interieur naar een Track schakelmechanisme, in de hoogte regelbaar, prachtige open vormgeving voor 490 euro
Gewoon ter verduidelijking voor de geïntresseerden: Dit is geen illegale opvoering en dus kan je dit 100% officieel in orde brengen met de verzekering?

Re: Elise Tuning

Geplaatst: 30 sep 2009, 07:35
door lotusbert
de verzekering is op het eerste zicht het minste van je problemen. Wat met je gelijkvormigheidsattest, biv, en de schrik bij elke keuring dat die grote rootsblower en eventueel intercooler toch niet zo standaard lijken en je wagen wordt afgekeurd wegens niet conform......?
De dag dat je betrokken raakt bij een ernstig ongeval zou ik nog niet te graag in die situatie zitten. Zeker als jouw verzekering zou moeten betalen....
Als een verzekeraar maar iets vind waardoor hij niet moet betalen zal hij het niet laten. Met een niet conforme auto op de baan rijden zou daar wel eens kunnen bijhoren..

maar soit, je mag ook niet niet vloeken, elk doet waar hij goesting in heeft !

Bert