Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Op zoek naar Lotus onderdelen en/of accessoires? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Frederik »

2 bar is veel ze, ik rij op 1.8 nu maar bij circuitgebruik worden die door de warmte wel meer. Zou es moeten meten.
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Bart P »

Dag Ivo, ik blijf er toch bij dat het ook een beetje te maken heeft met het insturen. Vroeg insturen betekent meestal overstuur en dat is zeker niet best bij een voortrekker voor de banden.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Herman »

meschien efkens laten uitlijnen... lotus werkt nogal veel met shimms, en is nogal vrij eenvoudig bij te stellen... (bij de elise/europa toch)...k'zou toch zeker eens laten opmeten...tegenwoordig heeft elke goede bandencentrale een degelijk uitlijnings apparaat/brug...
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door HJ2 »

Te vroeg insturen helpt niet echt, ook niet voor je snelheid. Dankzij de voorwielaandrijving kun je na het sturen juist genadeloos hard doortrekken bij het uitrijden :-)
't viel me op dat op mijn circuit training nog een Elan was die op de linkervoorband op 't canvas reed. Bij mij ging de linkerkant ook zichtbaar achteruit die dag! (zie mijn post over GP Elite Circuittraining)

En nu wil ik horen hoe de nieuwe remmerij bevalt! :mrgreen:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik V
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 feb 2009, 18:18
Naam: Frederik
Auto: geen meer
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Frederik V »

Op circuit moeten je banden warm ongeveer evenhoog van druk staan als de druk die je koud op de baan gebruikt en links en rechts gelijk zetten want rechtsdraaiend circuit zal de linker zijde zoiezo hogere druk hebben dan rechts
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

Bart P schreef:Dag Ivo, ik blijf er toch bij dat het ook een beetje te maken heeft met het insturen. Vroeg insturen betekent meestal overstuur en dat is zeker niet best bij een voortrekker voor de banden.
Gewoon van een hele dag da ding te laten driften hé Bart! 8-)
Was toch plezant dus na de vroemdag zijn ze klaar om weg te gooien! :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

Herman schreef:meschien efkens laten uitlijnen... lotus werkt nogal veel met shimms, en is nogal vrij eenvoudig bij te stellen... (bij de elise/europa toch)...k'zou toch zeker eens laten opmeten...tegenwoordig heeft elke goede bandencentrale een degelijk uitlijnings apparaat/brug...
Uitlijning is oke Herman.
Gewoon in de bochten te veel gas gegeven en dus altijd zo'n bekke licht schuivend en spinnend op de voorkant door de bochten!:D M.a.w. een bekke gespeeld en dat is blijkbaar redelijk schadelijk voor die zachte Toyo's.
Nu met de vroemdag is het slechts 2 keer een uurke en dan 1.5 uur vrij rijden dus dat komt wel inorde.
Ga zeker de druk ook nog wat lager zetten na enkele toerkes en zal mijn compressorke meenemen om ze daarna terug op te pompen!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Frederik »

ovi schreef:Gewoon "in de bochten te veel gas gegeven en dus altijd zo'n bekke licht schuivend en spinnend op de voorkant" door de bochten!:D M.a.w. een bekke gespeeld en dat is blijkbaar redelijk schadelijk voor "die zachte Toyo's".
lees : met teveel onderstuur
lees : alle banden

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

Frederik schreef:
ovi schreef:Gewoon "in de bochten te veel gas gegeven en dus altijd zo'n bekke licht schuivend en spinnend op de voorkant" door de bochten!:D M.a.w. een bekke gespeeld en dat is blijkbaar redelijk schadelijk voor "die zachte Toyo's".
lees : met teveel onderstuur
lees : alle banden

:lol: :lol:
Onzen detailneuker gaat weer beginnen zenne! :roll:
Ik bedoel dat; zoals ik een ganse dag wel zo'n beetje gedaan; heb in de bochten te hard accelereerd hij altijd wel van voor begint weg te driften hé poike! :? Was de enige manier om die Porsches in hun gat te boren en dan juist voor het einde van de bocht er voorbij! 8-)
Weet ook wel dat echt driften over de ganse wagen is! ;)


In ieder geval dikke pech!
De stalen remleidingen waren zonder de zwarte rubberovertrekken en de remblokken waren de verkeerde! :evil:
Die DS 3000 blokjes kosten 175 euro!!! :o
Alles terug besteld dus. :cry:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Frederik »

ovi schreef:Onzen detailneuker gaat weer beginnen zenne! :roll:
Ik bedoel dat; zoals ik een ganse dag wel zo'n beetje gedaan; heb in de bochten te hard accelereerd hij altijd wel van voor begint weg te driften hé poike! :? Was de enige manier om die Porsches in hun gat te boren en dan juist voor het einde van de bocht er voorbij! 8-)
Weet ook wel dat echt driften over de ganse wagen is! ;)
hihi

Driften is teveel overstuur en niet teveel onderstuur ;-)

overstuur : uw poep schuift
Wanneer de maximale grip bereikt op de achterwielen = driften.

onderstuur : uw neus schuift
Wanneer de maximale grip berijkt op de voorwielen.

Principieel kan je niet driften met een FWD, wat wel kan is een drift uitlokken door een scandinavian flick...
Plaats reactie