Pagina 1 van 2

Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 15 sep 2009, 23:12
door Skik
Hey allemaal,

Ben vorig weekend eens gaan zien voor een S1 in mijn favoriet kleurke.
Het gaat over de deze. http://www.kapaza.be/Autos/Lotus/199670 ... i_16v.html
Alleen ben ik niet 100% overtuigd.
We waren een rondritje gaan doen en telkens hij over een oneffenheid kwam met zijn wielen dan was er wat geknots in de ophanging. Precies alsof er geen, hoe noemen ze dat weer, van die rubber doppen in de ophangingsscharnieren waren.
De verkoper zei dat dat normaal was en dat alle elise's dat hadden.
Klopt dat? Ik kan het me toch niet herinneren van toen ik die andere keren op het circuit mee gereden heb. Oké, dat er rammelke en piepkes zijn is normaal denk ik, maar dit voelde echt mechanisch los precies... Kan dat? :?: :?:
Verder heeft die man zelf die lotus onderhouden, het is al de 2e eigenaar en der is geen onderhoudsboekje... allemaal zo twijfelachtig. Zou toch geen kat in de zak willen kopen.

Ik ga alvast zaterdag in zolder, toch nog eens tegoei opletten of ik het daar ook merk. Als ik tenminste een ritje in de S1 kan vast krijgen.. en dan is het nog op het circuit, dus of ge het dan kunt horen is nog de vraag..
Buiten het circuit worden er geen ritten georganiseerd tijdens die happening zekers? :?

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 15 sep 2009, 23:36
door mindp0wer
Ik heb ook wel af en toe wat harde "klappen" als ik over oneffenheden rij. Volgens mij normaal, heb er voor de rest toch geen last van en mijn Elise is Lotus-onderhouden.
Hopelijk krijg je dit weekend op Zolder je vergelijkstestrit :D

Mooie S1 overigens ;)

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 16 sep 2009, 08:19
door B-Blue
Je wil niet weten wat ik allemaal hoor aan mijn MK1, maar uiteindelijk voel je er niets van tijdens het rijden.
Echter wel zou ik toch eerder op zoek gaan naar een Elise met een beetje historiek, en alleszins de wagen even op de brug laten zetten voor een inspectiebeurt door een specialist.

Veel succes, en moest je mij tegenkomen in Zolder (ik rij mee op circuit), mag je altijd nadien wel even mee op de openbare weg ook hoor.

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 16 sep 2009, 10:03
door HJ2
... klinkt als versleten rubbers van de draagarmen of erger...

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 16 sep 2009, 15:51
door XRaid
Hou er wel rekening mee dat er op een ciruit meestal veel minder oneffenheden zijn dan op de openbare weg. Dus die "knotsen" ga je dan bijna niet hebben. Als ik door een putje ofzo rijd heb ik dat ook ze, hangt er vanaf hoe diep en tegen welke snelheid natuurlijk.

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 16 sep 2009, 16:02
door FastEleven
FKM heeft 2 grijze MKI's te koop voor 23 k€. Beide wagens hebben minder kilometers en minstens een jaar garantie. Misschien eerst eens langsgaan vooraleer te beslissen.

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 16 sep 2009, 16:22
door Exploded
Eigenlijk speelt dat geen rol, want je moet toch altijd upgraden naar de MK2 Bilsteins (of Nitrons). Drie vierde van het gerammel is dan gelijk weg en de betere wegligging krijg je er gratis bij. Jaja een mk2 heeft ook voordelen 8-) :lol:

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 16 sep 2009, 21:17
door kevin_v
ophanging maakt idd wel redelijk veel geluid zeker met standaard koni's, wil dat zeker ook upgraden naar bilsteins of Nitron's

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 29 dec 2009, 17:47
door mindp0wer

Re: Ophanging met knotsen .. normaal?

Geplaatst: 03 jan 2010, 18:34
door Skik
Hella,

Doeme dien blauwe ziet er inderdaad lekker uit... Heb eerlijk gezegd niet meer de kans gehad om verder te zoeken. En de toekomst ziet er ook bedenkelijk uit..
1 Relatie problemen, waardoor ik binnen kort waarschijnlijk opzoek moet naar een andere woonst. (Kopen? Bouwen? met bij behorende kosten...)
Ga eerst mijn eigen kooitje zoeken voor ik nog een nieuw vogeltje ga vangen. :D
2 Mochten we nog uit de relatie crisis geraken dan moet ik toch serieus eens kijken of ik een elise hier wel naar onder krijg gereden in de ondergrondse garage... hoe kan je best die hellingshoeken meten? Dacht dat de S1 een hoek van 12° aankon...

Dus het is allemaal zeer moeilijk momenteel om blind er voor te gaan.. hoe graag ik ook zou willen... :|

Zullen zien zei de blinde... 8-)