Pagina 1 van 6

Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 25 aug 2009, 17:27
door ceetee1979
Aangezien de prijzen van dit model richting 24000€, ben ik erover aan het nadenken in de komende maanden misschien eens een tripje naar de UK ga maken. Zijn er belangrijke zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit model? Zijn er nog veel extra kosten om deze wagen in België ingeschreven te krijgen? Hoeveel bedragen de kosten voor de oversteek met de boot over het kanaal?

Bedankt alvast voor de info.

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 25 aug 2009, 19:11
door Frederik
Is al meerdere keren behandeld op het forum...
Best eens de zoekfuncit gebruiken :)

Als ik straks tijd en goesting heb (na mijn avondeten) zal ik ze bijeenzoeken. Maar 'k hou u niet tegen om het zelf al even te doen.

ps. welkom op het forum!

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 25 aug 2009, 19:48
door Frederik

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 25 aug 2009, 19:48
door ceetee1979
Ik heb geprobeerd te zoeken op lotus exige maar de zoekfunctie zegt dat er teveel resultaten zijn :) . Het zou dus handig zijn om wat links te krijgen naar topics ;) . Ik heb het topic ivm wagens invoeren vanuit de uk al doorgenomen, maar ik dacht niet dat er specifieks van kosten voor het invoeren instond.

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 25 aug 2009, 20:51
door Exploded
Invoer kost je niks, als het een particulier voertuig is.
Zorg er wel dat het V5 certificaat er bij is. Oversteek van tunnel kost niet veel als je op 1 dag op en neer gaat en met de auto in kwestie kan rijden.
Als je geen plaat hebt voor de wagen is het met aanhangwagen rijden, dat is wel wat duurder. Maar je kan overaan aanhangwagens huren, al vanaf 50 euro per dag bij mij in de buurt.
Het beste en veiligste (legaalste) is transitplaten aanvragen, kost je een 250 euro als ik mij niet vergis.
En nu snel naar de UK :) je lichten aanpassen, naar de douane voor een stempeltje en rijden, rijden, rijden... 8-)

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 25 aug 2009, 21:02
door Bzguy
transitplaten moeten zelfs niet : normaal gezien zijn er platen bij een Engelse wagen : gewoon laten ophangen (wel zekerzijn dat er nog TAX/MOT op de wagen is), je verzekeringsagent inlichten en recht naar huis :)

Heb dat zo gedaan met mijn TVR : platen laten hangen, douane gepasseerd (V5, verkoopsovereenkomst enz laten zien aan douane !) en zo naar huis gereden :)

Voor heenreis had k de Eurostar geboekt (2 pers), 130 EUR, terugreis Eurotunnel, kostte n 76 GBP

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 26 aug 2009, 17:41
door JDV
Exploded schreef:Invoer kost je niks, als het een particulier voertuig is.
Zorg er wel dat het V5 certificaat er bij is. Oversteek van tunnel kost niet veel als je op 1 dag op en neer gaat en met de auto in kwestie kan rijden.
Als je geen plaat hebt voor de wagen is het met aanhangwagen rijden, dat is wel wat duurder. Maar je kan overaan aanhangwagens huren, al vanaf 50 euro per dag bij mij in de buurt.
Het beste en veiligste (legaalste) is transitplaten aanvragen, kost je een 250 euro als ik mij niet vergis.
En nu snel naar de UK :) je lichten aanpassen, naar de douane voor een stempeltje en rijden, rijden, rijden... 8-)
Voor zo'n toffe dag moet dat het allemaal wel waard zijn. Zeg nu zelf, je eerste Lotus afhalen moet toch een fantastische dag zijn :D

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 26 aug 2009, 19:03
door ceetee1979
Bedankt voor de info reeds. Kan ik ergens een buyers guide voor de lotus exige s vinden, kwestie dat ik weet waarop ik moet letten bij de eventuele aankoop:=)

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 26 aug 2009, 20:00
door ceetee1979
Nog een extra klein vraagje, is het gemakkelijk aan het COC-document te geraken en hoeveel tijd neemt dit in beslag?

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Geplaatst: 26 aug 2009, 20:05
door Bzguy
ceetee1979 schreef:Nog een extra klein vraagje, is het gemakkelijk aan het COC-document te geraken en hoeveel tijd neemt dit in beslag?
het COC is toch het 'certificate of conformity' oftewel het gelijkormigheidsattest ?

Dat wordt sinds midden jaren 90 standaard (in Europa) afgeleverd bij elke wagen, dus moet normaal bij de wagen zijn.