BDC Peter - Elan M100

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door Peter D »

Wagen had 131.500 Km, nu al bijna 133.000 dankzij het mooie weer.
Staat momenteel bij Verhiest voor check-up, noodzakelijke herstellingen en keuring.
Deze week zal ik met de fiets moeten rijden als ik van het weer wil genieten :D

Gevonden in Duitsland, eerder toevallig op uit gekomen.
Was niet echt de bedoeling om er nu een te kopen, maar de prijs heeft me naar Duitsland gelokt om de wagen te gaan bekijken.
Sinds 1995 van dezelfde (2e) eigenaar geweest, lijkt me een pluspunt.
Origineel is het een rode, maar herspoten.
Is verre van perfect, rubbers rond de ramen mogen vervangen worden, verwarming blaast enkel warm, benzinebak lekt (waarschijnlijk aan overgang benzinebak en vulslang), voorspoiler is weg, achterbumper staat niet zoals het hoort, snelheidswijzer trilt enorm tot +/- 80Km/u en duidt +/- 25 Km/h te snel aan, ruitensproeiers gaan soms spontaan wat schuimen en een klein olielekje. Dakje is vrij nieuw.
En met het dak erop heb ik de Belgische driekleur hé !
De bedoeling is dat ik tijdens de zomermaanden van kan genieten (technisch in orde) en tijdens de wintermaanden de wagen beetje bij beetje terug in orde zet.
De prijs was in verhouding met de staat van de wagen.
De knoop doorgehakt en de wagen de week erop gaan afhalen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door Frederik »

tof tof, niets fout aan een wagentje weer opknappen plus volwaardig én technisch in orde te zetten.

Op die manier kan je een goeie cent uitsparen en herstellen waar nodig met je budget onder controle. (maar kan ook misgaan) Gelukkig heb je een ervaren ex Elan eigenaar aan je zijde. Dit is ook al goud waard.

Op het eerste zicht ziet het er toch een nette Elan uit, op wat details na... Maar we vergeten soms dat de Elan om en bij de 15 jaar oud is, en daar moet wel eens aan gewerkt worden. Neem er eens een Peugeot bij van 15 jaar oud ;-)

De Elan is van zeer betrouwbare oorsprong (GM) waardoor er weinig stuk gaat dat kostelijk kan zijn, de zaken die jij opnoemt lijken mij allemaal zeer betaalbare herstellingen te zijn.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door JDV »

Frederik schreef:tof tof, niets fout aan een wagentje weer opknappen plus volwaardig én technisch in orde te zetten.

Op die manier kan je een goeie cent uitsparen en herstellen waar nodig met je budget onder controle. (maar kan ook misgaan) Gelukkig heb je een ervaren ex Elan eigenaar aan je zijde. Dit is ook al goud waard.

Op het eerste zicht ziet het er toch een nette Elan uit, op wat details na... Maar we vergeten soms dat de Elan om en bij de 15 jaar oud is, en daar moet wel eens aan gewerkt worden. Neem er eens een Peugeot bij van 15 jaar oud ;-)

De Elan is van zeer betrouwbare oorsprong (GM) waardoor er weinig stuk gaat dat kostelijk kan zijn, de zaken die jij opnoemt lijken mij allemaal zeer betaalbare herstellingen te zijn.
Weer een kanarie erbij :lol:
Back in action :-)
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door Erwin »

@JDV

Beetje eerbied graag ;)
Blijft een mooie tijdloze niet-spotwaardige wagen ... ahum!

Welkom Peter en veel sleutelplezier!
Ik sleutel even graag aan mijn wagen als ermee te rijden. 'T moet een hobby blijven ;)
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door JDV »

Erwin schreef:@JDV

Beetje eerbied graag ;)
Blijft een mooie tijdloze niet-spotwaardige wagen ... ahum!

Welkom Peter en veel sleutelplezier!
Ik sleutel even graag aan mijn wagen als ermee te rijden. 'T moet een hobby blijven ;)
Dat zeg ik met alle eer en respect voor de wagen hoor ;) .
Back in action :-)
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door Peter D »

JDV schreef:
Erwin schreef:@JDV

Beetje eerbied graag ;)
Blijft een mooie tijdloze niet-spotwaardige wagen ... ahum!

Welkom Peter en veel sleutelplezier!
Ik sleutel even graag aan mijn wagen als ermee te rijden. 'T moet een hobby blijven ;)
Dat zeg ik met alle eer en respect voor de wagen hoor ;) .
Smaken verschillen, en gelukkig maar (stel dat we met z'n allen in een grijze Golf zouden rondbollen, zou nogal een zicht zijn).
Welke wagen staat beter in een sportief gele kleur dan een Lotus ?
Persoonlijk vind ik zwart en geel echt geslaagd voor deze wagen, en bij Verhiest stond zaterdag een diep donkergroene (ik ken de namen van die kleuren nog niet hé), dat staat de Elan ook heel goed. Rood is naar mijn mening de kleur voor een Mazda MX5, grijs vind ik wat te neutraal voor een sportief bakske en wit heb ik nog niet live gezien. Lijkt me ook wel wat hebben.
Het voornaamste aan de Elan is het rijplezier en gebruiksgemak, in combinatie met degelijke mekaniek en betrouwbaarheid. En het blijft toch een exclusieve wagen hé.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door JDV »

BDC Peter schreef:
JDV schreef:
Erwin schreef:@JDV

Beetje eerbied graag ;)
Blijft een mooie tijdloze niet-spotwaardige wagen ... ahum!

Welkom Peter en veel sleutelplezier!
Ik sleutel even graag aan mijn wagen als ermee te rijden. 'T moet een hobby blijven ;)
Dat zeg ik met alle eer en respect voor de wagen hoor ;) .
Smaken verschillen, en gelukkig maar (stel dat we met z'n allen in een grijze Golf zouden rondbollen, zou nogal een zicht zijn).
Welke wagen staat beter in een sportief gele kleur dan een Lotus ?
Persoonlijk vind ik zwart en geel echt geslaagd voor deze wagen, en bij Verhiest stond zaterdag een diep donkergroene (ik ken de namen van die kleuren nog niet hé), dat staat de Elan ook heel goed. Rood is naar mijn mening de kleur voor een Mazda MX5, grijs vind ik wat te neutraal voor een sportief bakske en wit heb ik nog niet live gezien. Lijkt me ook wel wat hebben.
Het voornaamste aan de Elan is het rijplezier en gebruiksgemak, in combinatie met degelijke mekaniek en betrouwbaarheid. En het blijft toch een exclusieve wagen hé.
Jullie doen precies of ik de Elan niet apprecieer, wat totaal niet waar is :oops: . Het is niet mijn favoriete Lotus, maar elke wagen geproduceerd door Lotus zal ik bewonderen en ik zal van geen enkele Lotus een ritje weigeren, wat niet het geval is voor sommige andere "sport"merken.
Back in action :-)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door ovi »

Toch een schoon kleurke hé! 8-)
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door Erwin »

Ivo,

Over uwe smaak willen wij niets eens discussieren ;) :lol: :lol:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: BDC Peter - Elan M100

Bericht door Blue Darkness »

Geel is gewoonweg de mooiste kleur voor een Lotus!

Niet alleen een Elan...

;)
Plaats reactie