Computor gecrascht en e-mail adressen kwijt..

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Computor gecrascht en e-mail adressen kwijt..

Bericht door Herman »

Hallo, ik heb gisteren onverwacht iets bijgekocht van speeltje, en toen ik de foto's ervan toonde vh internet aan mijn wederhelft, kéék deze "zo" boos naar mij én naar de computor ,dat deze stante pede crashte.... :? ik ben voorlopig alle e-mail adressen kwijtgespeeld :cry: , Als iedereen die denkt dat ik zijn e-mail adres heb of zou moeten hebben, mij een klein mailtje moest sturen zodat ik het adres kan saven.. dank op voorhand... tavernier@telenet.be

bedankt en sorry... Herman..
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Re: Computor gecrascht en e-mail adressen kwijt..

Bericht door Yves »

Sorry maar ik gebruik nog steeds dit betrouwbaar toestel.
Bijlagen
duif.gif
duif.gif (20.37 KiB) 2894 keer bekeken
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Herman, doe jezelf en vooral je gemoedsrust n enorm plezier en schaf je n Mac aan en switch naar OSX, niks moeilijk aan, alles erg intuitief !! Zelfs Windowds draait beter op n Mac dan op welke andere pc dan ook ...

Heb hetzelfde gedaan bijna 3 jaar geleden (en wees gerust, k was erg in-deep bezig met pc's, tot overclocken met diepvrieskoeling toe !), en sindsdien geen enkele crash meer gehad, kl weet zelfs niet hoe n crash op Mac er zou uitzien ... enne : n Mac is fluisterstil, of nog stiller zelfs, je hoort die totaaal niet !

Oudste Mac (bijna 3 jaar) hier is n 20" iMac, draait 24/24 u, nooit probs gehad ; verder draaien hier nog n 24" iMac, n MacBook en n MacBook Air, allemaal probleemloos !

//edit : n goeie raad : zorg steeds voor n backup , zeker als je Winddoos gebruikt ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Hans met alle respect maar dat is BS! Beide systemen hebben hun voordelen tov elkaar. Voor thuisgebruik is een PC nogaltijd de beste optie...

Trouwens :
- mijn pc is ook fluisterstil
- crashes heb ik nooit
- en kost maar een fractie van een MAC

Trouwens deftig multitasken doen die MAC's toch niet zo goed als een Windows. Maar ik ga de discussie hier niet (weer) opentrekken, je hebt MAC-lovers en PC-lovers... en deze zullen tenallertijde lijnrecht tegen elkaar staan.

Voor je begint dat ik er geen ervaring mee heb, ik ben +10 jaar professioneel bezig met computers en toen ik nog persfotograaf was voor auto- en tuningtijdschriften had ik een powerbook van de uitgeverij. Je wil niet weten hoeveel keer ik dat ding vervloekt heb.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Ik kan die Mac-visie van bzguy alleen maar beamen.
Reeds jaren op Mac, nooit iets anders, géén crashes of virale aandoeningen (enkel al 2 x probleem als er echt te véél documenten op de schijf staan - maar dan ook echt véél te véél).
Met entourage (mail programma) ook al eens zware problemen gehad, maar dat programma kwam dan weer van Microsoft.
En qua gebruiksgemak, ik zou niet anders willen dan de Mac. WYSIWYG, very simple. Een absolute aanrader.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Bzguy

Bericht door Bzguy »

Frederik schreef:Hans met alle respect maar dat is BS! Beide systemen hebben hun voordelen tov elkaar. Voor thuisgebruik is een PC nogaltijd de beste optie...

Trouwens :
- mijn pc is ook fluisterstil
- crashes heb ik nooit
- en kost maar een fractie van een MAC

Trouwens deftig multitasken doen die MAC's toch niet zo goed als een Windows. Maar ik ga de discussie hier niet (weer) opentrekken, je hebt MAC-lovers en PC-lovers... en deze zullen tenallertijde lijnrecht tegen elkaar staan.

Voor je begint dat ik er geen ervaring mee heb, ik ben +10 jaar professioneel bezig met computers en toen ik nog persfotograaf was voor auto- en tuningtijdschriften had ik een powerbook van de uitgeverij. Je wil niet weten hoeveel keer ik dat ding vervloekt heb.
k respecteer iedereen zijn keuze, maar k stel telkens vast dat mensen, na het switchen naar Mac, mij zegegn : 'had k al 10 jaar eerder moeten doen ...'

Tja, zeg nu zelf : Microsoft is niet echt innoverend he, t is n goedkope rip-off van OSX, of zoals Bertrand Serlet zo vrolijk wist te verkondigen op n WWDC : 'Redmond, start your photo copiers'

Wat betreft multitasking : degelijke DTP wordt nog steeds op Mac gedaan, kijk maar ns bij kranten als De Morgen of elke zichzelf respecterende DTP'er ... BTW : multitasking moeilijk ? Neem gerust eentje met 8 cores ... kost wel wat, maarja, is altijd zo he : mijn VW kost ook meer dan n Nissan Micra, t verschil moet m ergens zitten he ;)

Maar echt duur ? Tja : 1100 EUR voor n schitterend 20' iMac (zonder 'bak', alles zit in het scherm !). degelijke webcam ingebouwd, luidsprekrs ingebouwd, 2.66 GHz Intel C2D etc etc ... en t ziet er tenminste mooi uit :)

k Moet toch telkens ;lachen als mensen voor de zoveelste keer hun Vista moeten installeren : uren zijn ze bezig, en dan nog ns alle drivers en zeker de virusscanner niet vergeten, al die rompslomp ...

t is mss zoals n Elan op Autogespot.com : onbekend is onbemind ;) ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik vond het eigenlijk alles behalve makkelijk overstappen van PC naar MAC en ik bleef heimwee krijgen naar mijn PC. 's avonds zat ik spontaan op mijn PC terwijl ik een lekkere (design) powerbook in de koffer had liggen.

Het is wel zo dat een PC veel meer vatbaar is voor allerhande virussen ad- en spyware dan een MAC. Maar mits goed onderhoud kan je jaren op je PC plezier hebben. Ik draai nu bijna 5 jaar op mijn eerste XP install...
Crashes heb ik nooit, als de PC blijft hangen dan is het meestal op internet omdat (java) scripts dol of in een loop draaien en met de taskmanager elke keer netjes af te sluiten.

PC heeft weldegelijk voordelen tov een MAC zelfs een hele hoop en de reutemeteut van drivers en eigenwijze besturingssystemen neem ik er wel bij.

Software palet voor MAC blijft toch zeer beperkt, maar eigenlijk is dit de discussie niet hé :)
Bzguy

Bericht door Bzguy »

Martin Luther King, Jr.
1963
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:[... kost wel wat, maarja, is altijd zo he : mijn VW kost ook meer dan n Nissan Micra, t verschil moet m ergens zitten he ;)
) ?
Geef mij dan maar de Micra! Veeeeeel beter! 8-)
Plaats reactie