Zoals gewoonte zal ik alweer mijn ervaringen in een artikel gieten samen met een reeks mooie foto's dat ik van dit evenement heb gemaakt.
Mensen met commentaren, ervaringen, opmerkelijke verhalen en foto's kunnen/mogen/moeten deze ook in deze thread plaatsen.
Veel lees en kijkplezier,
Sportieve 'Lotus' groet,
Frederik - Elan 100.TUS
(klikken om te vergroten)
VOORBEREIDING
Vorige week zaterdag kwam de oproep van WimC of er nog mensen een copiloot zochten. Gezien Lindsay moest "dog-sitten" op het hondje van haar ouders (Rally Ieper) ging ik normaal een vriend plezieren, maar Dirk510 die normaal WimC zou navigeren kwam vrij. Ik had nog geen afspraken gemaakt met een mogelijke copiloot dus mijn zitje was nog meer dan vacant. Het leek de het perfecte moment om Dirk510 eens als copiloot te hebben op een Lotustrip. Met als grote voordeel dat Dirk een zeer ervaren navigator is, maar ook als blijk van mijn appreciatie voor zijn vele werk hij heeft gedaan voor onze LotusForum.be trip te Ieper. Zo wilde ik hem met plezier het copiloot zitje aanbieden voor de Brabo Tour. Het aanbod werd met open armen ontvangen van beide kanten. Eens kunnen rijden met een professionele navigator is wel eens zeer erg leuk... waarvan akte!
WAKE-UP/VERTREK
Om 7.00 liep mijn wekkertje af, hopend op goed weer snel het raampje opengetrokken. Oef, 't is droog... da's al iets, maar dit was niet echt van lange duur. Om 7u40 kwam Dirk zoals afgesproken bij me thuis aan en haalde ik de Lotus uit de garage. De zachte brom op een zondagse ochtenstilte doet je wegdromen van welke dag je eigenlijk tegemoetgaat. 't was niet warm, maar ook niet echt koud. Met de gedachte "met wat geluk houden we het droog vandaag" vertrokken we richting Antwerpen...
AANKOMST
Na enkele drive-tru-tussenstops op de autosnelweg "om vrienden-Lotusliefhebbers op te pikken" werd het maar natter en natter. Met de gedachte, de buien zijn voorbij reden we richting Antwerpen. Maar eenmaal aangekomen in Antwerpen gingen de hemelsluizen jammer genoeg helemaal open. We moesten de pijpestelen trotseerden dewelke met bakken uit de hemel kwam uitgevallen trotseren en liepen zo snel mogelijk het zuiderterras binnen.
INSCHRIJVING/ONTBIJT
Onze afspraak was op het 2e verdiep van een zeer uniek gebouw (zuiderterras) langs de kaaien in Antwerpen. Boven konden we ons ingeschrijven, blijkbaar had Marc en/of Jef mijn inschrijving niet doorgegeven maar geen probleem, ik werd zeer snel ingeschreven en kreeg de nodige documenten voor de dag. Een beetje met argwaan buitenkijkend ziende dat het nogaltijd zo stevig aan het regenen was. Eenmaal een tafeltje gekozen werden we getrakteerd op een weelderig ontbijt. (weelderig is hier dus deldegelijk een understatement) Een ontbijt geserveerd op een groot dessertbord met verschillende hapjes, teveel om op te noemen eigenlijk. Heel lekker en vooral "vernieuwend". Lekker en VEEL zowaar “hemel” voor wij als bourgondiërs.
1e DEEL V/D RIT
Als iedereen klaar was met zijn ontbijt en een groot deel mensen reeds alsware "de regen" naar beneden sijpelden begon de (echte) regen stilletjesaan op te houden. *oef* Hadden ze ons verteld dat ze het zo besteld hadden, dan had iedereen de organisatie voor de volle 100% geloofd.

Het is blijkbaar een patent van Scuderia Antverpia om hun prachtige rit te laten starten met een goede regenbui. Misschien moeten we die onthouden voor volgend jaar, en zeker de mensen die zoals ikzelf de dag ervoor hun Lotus heel mooi hebben gewassen en opgeblonken.
Tegen vertrekuur was het eigenlijk helemaal gedaan met regenen. Sommige vertrokken zelfs reeds cabrio!

Ik heb voor het eerste deel toch nog mijn dakje dicht gehouden, het was droog maar nog niet zo heel warm.
We hebben het eerste deel op een gezapig tempo het afgewerkt, een leuk stuk tunnel (konijnepijp), een gezonde hap industriezone (waar we eens goed voluit konden gaan) en dan doken we de Belgisch-Nederlandse grensgebied in. Prachtige regio...
MIDDAGSTOP
Tegen de middag, en onder een stralende zon arriveerden we aan een prachtig kasteel waar we konden genieten van koffie en een stuk taart. Eerlijk gezegd vond ik dit "een beetje vreemd" om al om 12u30 reeds koffie & taart te eten. Echt honger hadden ik die moment (nog) niet, zeker gezien het rijkelijke ontbijt dat we een tweetal uurtjes gelezen achter de kiezen mochten spelen. 't is eens iets anders, maar of het iedereen kon bekoren weet ik niet. Jammer dat we niet mochten kiezen welk stuk taart we kregen, gelukkig kwamen we aan tafel matig goed overeen en konden we al snel enkele ruildeals sluiten.
2e DEEL V/D RIT
Iedereen stond alsware te popelen om verder te rijden in de namiddag. Weinig mensen bleven plakken en we vervoegden allemaal snel het 2e deel, zo snel dat toen de eerste vertrokken de laatste aankomers pas opgereden kwamen. Het tweede deel bevond eveneens zich rond de Belgisch-Nederlandse grens waar de konden genieten van de grote verre vlakke landschappen en vooral de vele waterpartijen (Nederland). Eerlijk gezegd vond ik het een zeer mooi parcours, afwisselend en zeer aangenaam om cabrio rond te toeren. Veel water, veel groen, kronkelende wegen én vrij goede baantjes voor al onze Loti.
APEROSTOP (namiddag)
Ipv een voormiddagse aperostop was er een namiddagse aperostop voorzien. In een klein maar gezellig cafeetje langs de schelde werden we verwend met een welgekomen consummatie, dit gepaard met een opdracht in functie van de wedstrijd waar mooie prijzen aan verbonden waren. De vrouwelijke deelnemers moesten de mariabeeldjes in het café tellen (niet evident), en de mannen mochten hun kennis van (retro) F1 piloten op de proef stellen. Ik vond het moeilijk, maar leuk, bij een wedstrijd is het natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen de oplossing zomaar weet.
EINDPUNT
De finish het eindpunt lag op dezelfde hoogte van de schelde als het startpunt, maar dan wel aan de overkant. Eigenlijk wel een leuk idee gezien we het startpunt over de schelde heen konden zien. Een leuk restaurant met zicht op de schelde in een zeer groene en gezellige omgeving. We konden onze Lotusjes in een zeer mooi kader parkeren én uitgebreid (laten) fotograferen. Met de CTLB kalender in het vooruitzicht liet iedereen zich goed gaan. Was het 10 jaar geleden waren er alsware een zak filmrolletjes volgeschoten...
Na een aperitief mochten we onze beeNtjes (

) onder tafel schuiven voor een op dat moment voor mij welgekomen lekker voorgerechtje (gerookte zalm) en een brochette als hoofdgerecht. Tussen hoofdgerecht en dessert werden we allen bedankt voor onze deelneming en werden er de mooie prijzen uitgedeeld.
BESLUIT
Ik mag zeggen dat ik vandaag een superdag heb beleefd. Reeds een lange tijd keek ik uit naar de Lotus Brabo Tour en alle nodige elementen waren aanwezig. Ik had een zeer goede navigator, het waren unieke locaties, er was goed gezelschap, de regenbuien sloegen om naar schitterend droog en zonnig weer én alles liep eigenlijk zoals het moest lopen (ook de regen 's morgens

). Als ik er dan toch nog iets negatiefs moet uitpersen... dan had ik het misschien wat moeilijk met het middagmaal en waren er enkele baantjes bij die niet 100% Lotusvriendelijk waren. (baantjes met losliggende kiezeltjes) Verder heeft de organisatie er alles aan gedaan om deze dag perfect te laten verlopen, en het toaalconcept verdrumde eigenlijk deze (zeer) kleine minpuntjes zodat ze bijna het vermelden niet waard zijn.
Volgend jaar ben ik er ZEKER weer bij!
Toch nog eens "
een dikke proficiat en merci aan de organisatie", dikke chapeau voor het vele werk ze hebben geleverd om van de dag met valse start (het weer) er toch met opgeheven hoofden er de volledige dag te blijven voor gaan en ons alsnog een prachtige dag te bezorgen!
En dan nu ... de foto's zeker
(klikken om te vergroten)