Porsche-verleiding : 914/4 2.0 L

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Porsche-verleiding : 914/4 2.0 L

Bericht door Bzguy »

vandaag ns gaan kijken naar n Porsche 914/4 2.0 L, eerder uit nieuwsgierigheid dan pure interessen, maar dat sloeg al snel om naar t omgekeerde ;)

OK, wagen moet gerestaureerd worden om terug in perfecte staat te zijn, maar leek me toch n prima restauratie-object : complete wagen, hier en daar olielekje, maar direct starten, alle onderdelen present, interieur ok, maar er is wat (slordig) gelast aan de onderkant en in de kofferruimte.

Kan m ook kopen voor n 'prikje', restauratiekosten lijken ook te zullen meevallen,maar al snel stootte ik op het volgende probleem : blijkbaar heb k al genoeg wagens, aldus mn vriendin :s ...

Alsof n mens ooit teveel wagens kan hebben :roll:

Mn garage staat al goed vol met mn Esprit en mn Daimler ; die Daimler zou ik ergens anders kunnen stallen (stalplaats huren), maar daarenboven ben k ook nog volop bezig aan ons huis (veranda, sauna, kleine ditjes en datjes)

Overtuigingskracht ontbreekt momenteel, zal maar ns beginnen zagen zeker ... :mrgreen: ? Akkoord, 100 % ziet ie er nu niet uit, maar wat wil je, n auto van 38 jaar oud ... zal maar niks zeggen tegen mn vriendin over haar 'onderhoudskosten' zeker ;) ?

iemand ervaring met n totale restauratie van dergelijk iets ? Of vb n Lotus Europa ?

BTW : mocht iemand in de wijde omtrek van Baal/Tremelo n plaatsje hebben om n Daimler te stallen, let me know ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: Porsche-verleiding : 914/4 2.0 L

Bericht door Herman »

Bzguy schreef:vandaag ns gaan kijken naar n Porsche 914/4 2.0 L, eerder uit nieuwsgierigheid dan pure interessen, maar dat sloeg al snel om naar t omgekeerde ;)

OK, wagen moet gerestaureerd worden om terug in perfecte staat te zijn, maar leek me toch n prima restauratie-object : complete wagen, hier en daar olielekje, maar direct starten, alle onderdelen present, interieur ok, maar er is wat (slordig) gelast aan de onderkant en in de kofferruimte.

Kan m ook kopen voor n 'prikje', restauratiekosten lijken ook te zullen meevallen,maar al snel stootte ik op het volgende probleem : blijkbaar heb k al genoeg wagens, aldus mn vriendin :s ...

Alsof n mens ooit teveel wagens kan hebben :roll:

Mn garage staat al goed vol met mn Esprit en mn Daimler ; die Daimler zou ik ergens anders kunnen stallen (stalplaats huren), maar daarenboven ben k ook nog volop bezig aan ons huis (veranda, sauna, kleine ditjes en datjes)

Overtuigingskracht ontbreekt momenteel, zal maar ns beginnen zagen zeker ... :mrgreen: ? Akkoord, 100 % ziet ie er nu niet uit, maar wat wil je, n auto van 38 jaar oud ... zal maar niks zeggen tegen mn vriendin over haar 'onderhoudskosten' zeker ;) ?

iemand ervaring met n totale restauratie van dergelijk iets ? Of vb n Lotus Europa ?

BTW : mocht iemand in de wijde omtrek van Baal/Tremelo n plaatsje hebben om n Daimler te stallen, let me know ...
let op,ze zijn gekend als altijd oliel lekkende dingen....al eens gekeken in de usa ?

k'ben zelf zo een beetje aan het uitkijken voor een Lotus Elan S cabrio van 68-tot 72 aan te kopen, maar ze zijn verschrikkelijk duur en als ge er ene vind, zijn de chassis frames soms vervangen door namaak chassis..of ze zijn totaal rot qua chassis.... en ik ben ook als de dood voor de enorme rompslomp die het momenteel allemaal meebrengt qua inschrijven en invoeren.... "ze" zijn ergens met een goed slagende operatie "ontmoedigen" bezig me dunkt.... en de andere helft van mijn federaal goevernement is er ergens ook een beetje tegen.... t'zijn moeilijke tijden... :D
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Voor die Esprit heb ik nog een heel plek vrij in de garage :roll: :lol: :lol:

Nee ik ben het eens met Herman, olielekkend ding!! En kijkt een echte Lotus liefhebber wel naar Porkers? :shock: ;)
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Bzguy schreef: Kan m ook kopen voor n 'prikje', restauratiekosten lijken ook te zullen meevallen,

.
Ik heb jaren de mechaniek gedaan voor een restaurateur en natuurlijk ook zelf aan mijn eigen oldtimers en otokes gesleuteld. Heb zo van een Jaguar E-Type de motor en boite eruit gehaald, achterbrug met differentieel en remmen, volledige ophanging vanvoor ........ tot de laatste vijs uit elkaar dus! 8-)
Hij kwam dan het koetswerk halen om te zandstralen en terug alles op te lassen. Ik reviseerde dan de ophanging en remmen enz.
Je bent daar toch vlug meer dan een jaar mee bezig en dan mag je noch niks anders om handen hebben en weten waar ge mee bezig bent! :(
Het zinnetje "restauratiekosten lijken ook te zullen meevallen" moogt ge dus gerust schrappen uit uw boekske.
Als ge eraan begint blijft ge gewoon altijd nieuwe dingen vinden en dan is het zoals met die kitcars of Super Sevens. Je doet het voor 100% goed of je bent tevreden met een wagen die langs geen kanten goed gerestaureerd of in elkaar gestoken is!
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Herman schreef:en ik ben ook als de dood voor de enorme rompslomp die het momenteel allemaal meebrengt qua inschrijven en invoeren.... "ze" zijn ergens met een goed slagende operatie "ontmoedigen" bezig me dunkt....
Voor een voertuig van vóór 1998 (dewelke geen CoC ofte Europees gelijkvormigheidsattest hebben) heb je totaal geen problemen en hoef je u zeker geen zorgen ta maken. Ikzelf heb het gedaan voor mijn Elanneke...
Douane bezoeken (importeren = 0.1€), Bezoekje bij FKM (gelijkvormigheidskeuring + papieren = 120€) en daarna keuring doen (prijs afhankelijk van wagen tot wagen) en klaar is klaartje!
ovi

Bericht door ovi »

Frederik schreef:[Douane bezoeken (importeren = 0.1€),
Het is wel geweldig duur geworden hé! :shock:
Om mijn Alpine in te voeren was het toen maar 0.03 euro! Het is dus meer dan 3 keer zo duur geworden!!! Schandalig!:lol:
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Voor franse krellen, dewelke niemand wil... geven ze kortingen hé ;)

(grapje hé, beetje plagen ... Alpines zijn "COOL") 8-)
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Herman schreef:k'ben zelf zo een beetje aan het uitkijken voor een Lotus Elan S cabrio van 68-tot 72 aan te kopen, maar ze zijn verschrikkelijk duur en als ge er ene vind, zijn de chassis frames soms vervangen door namaak chassis..of ze zijn totaal rot qua chassis.... en ik ben ook als de dood voor de enorme rompslomp die het momenteel allemaal meebrengt qua inschrijven en invoeren.... "ze" zijn ergens met een goed slagende operatie "ontmoedigen" bezig me dunkt.... en de andere helft van mijn federaal goevernement is er ergens ook een beetje tegen.... t'zijn moeilijke tijden... :D
tja, overheden -in welke vorm dan ook- maken t ons ook niet makkelijk he, k weet peerfect wara je over spreekt Herman, in den tijd met mijn SE was dat ook n heel gedoe (anuit NL invoeren naar B), en t strafste is dan nog dat die mannen van de douane n chassisnummer niet vonden, en dan zeiden ze maar 't zal wel goe zijn zekers ...' en t was in orde ... kromme bureaucratie :roll:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

ja , maar nen oldtimer is momenteel een echt gedoe geworden naar het schijnt.....

Kijk hier maar eens op:

http://users.telenet.be/IH-SBWD6/Paperassen.html
ovi

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Voor franse krellen, dewelke niemand wil... geven ze kortingen hé ;)

(grapje hé, beetje plagen ... Alpines zijn "COOL") 8-)
:mrgreen:
Plaats reactie