derde keer goede keer...?
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
derde keer goede keer...?
Wel, 't is weer zover. Ik heb zaterdag mijn vermogensprobleem grondig opgelost en heb mijn (schitterende) Elise omgeruild voor een Exige bij FKM.
De Elise heeft ondertussen ook al een nieuw baasje gevonden.
Volgende week zaterdag ga ik de Exige afhalen. Ik zal daarna wel wat foto's posten. Voor de mensen die Autoscout24 volgen, het is die gele 192pk versie met de lotussticker op de voordeur. Ik wist sinds vorige week via Frederic dat deze wagen bij hem te koop kwam.
Wim
ps als ik dit jaar nog eens wissel van Lotus (het is de derde sinds november ) vlieg ik buiten thuis...
De Elise heeft ondertussen ook al een nieuw baasje gevonden.
Volgende week zaterdag ga ik de Exige afhalen. Ik zal daarna wel wat foto's posten. Voor de mensen die Autoscout24 volgen, het is die gele 192pk versie met de lotussticker op de voordeur. Ik wist sinds vorige week via Frederic dat deze wagen bij hem te koop kwam.
Wim
ps als ik dit jaar nog eens wissel van Lotus (het is de derde sinds november ) vlieg ik buiten thuis...
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
- Naam: Ben
- Auto: geen
- Locatie: Gent
Re: derde keer goede keer...?
Gefeliciteerd!
P.S.: De Europa is ook een leuke wagen
P.S.: De Europa is ook een leuke wagen
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: derde keer goede keer...?
Ha, eidelijk iets gekocht met de juiste kleur!
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 23:15
- Naam: Frederik
- Auto: Elise MKII
Re: derde keer goede keer...?
wim, proficiat! ik denk dat ze bij FKM nog nooit iemand zo rap hebben de ladder zien opklimmen
nog veranderen kan al bijna niet meer want nu rest er enkel nog de CUP 260 zeker?
ivm je ex-groene: ben vorige zterdag bij FKM geweest voor anti-rattle doorpins, en de deuren geven geen kick meer in de bocht, bij een putje of op de kasseien, weg is het gerammel, je zou hem ni meer herkennen!
ik wou je net voorstellen om op de brabo-tour eens te wisselen met je elise S, maar bij deze trek ik dit in
nog veranderen kan al bijna niet meer want nu rest er enkel nog de CUP 260 zeker?
ivm je ex-groene: ben vorige zterdag bij FKM geweest voor anti-rattle doorpins, en de deuren geven geen kick meer in de bocht, bij een putje of op de kasseien, weg is het gerammel, je zou hem ni meer herkennen!
ik wou je net voorstellen om op de brabo-tour eens te wisselen met je elise S, maar bij deze trek ik dit in
GONE IN 6 SECONDS
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: derde keer goede keer...?
Hoi Wim,
inderdaad gefeliciteerd, maar heeft hij ook traction controle? in ieder geval geen airbags of Probax stoelen, natuurlijk een zeer mooie kleur dat geel, de mooiste van alle Lotus keuren?... voor een Exige dan. Ja, dan kunt ge nu natuurlijk weer enkele aanpassingen gaan doen, Led achterlichten, toch een must en een compresser kit misschien, net geen 5000 euro met garantie van Lotus en een pak meer koppel en vermogen?
Nogmaals veel geluk erme.
WIM
inderdaad gefeliciteerd, maar heeft hij ook traction controle? in ieder geval geen airbags of Probax stoelen, natuurlijk een zeer mooie kleur dat geel, de mooiste van alle Lotus keuren?... voor een Exige dan. Ja, dan kunt ge nu natuurlijk weer enkele aanpassingen gaan doen, Led achterlichten, toch een must en een compresser kit misschien, net geen 5000 euro met garantie van Lotus en een pak meer koppel en vermogen?
Nogmaals veel geluk erme.
WIM
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: derde keer goede keer...?
inderdaad, geen tractiecontrole, dit was ook mijn enige twijfelpunt.
En inderdaad, als ik nu nog eens kom zagen bij Frédéric dat hij te traag is, is er een mooie oplossing in de vorm van een compressorkit.
Ik was té ongoocheld over de prestaties (van 0=>100 wel te verstaan) van de nieuwe S tov van de oude Mk2. Met de Toyota (en de +100kg) in de nieuwe Elise te steken, hebben ze wat mij betreft de ziel volledig uit de Elise gehaald (dit is een persoonlijk standpunt en wil dit niet voor iedereen veralgemenen!) Ik noemde hem steevast mij "TT'ken".
Had ik dan mss beter direct voor de "R" gegaan, misschien wel...
Nu heb ik een Exige (zocht per sé een 192 pk versie) en na een testrit voelde ik terug die passie en die emoties, welke het rijden met een Lotus zo bijzonder maakt. De gele kleur helpt natuurlijk ook. Dit is een rasechte sportwagen en geen boodschappenwagentje waar je op zondagochtend mee om koeken gaat (met de Stage2 erop is iedereen dan toch meteen wakker).
De leds moeten er inderdaad in hé Wim, maar eerst ga ik een beetje rijden en kijk op mijn gemak (ik mag toch niet meer wisselen op korte termijn van mijn vrouw) hoe ik hem nog nét dat beetje bijzonder kan maken voor mezelf.
O ja, ik ben wel degelijk van plan om cabrio met de Exige te rijden.
Wim
En inderdaad, als ik nu nog eens kom zagen bij Frédéric dat hij te traag is, is er een mooie oplossing in de vorm van een compressorkit.
Ik was té ongoocheld over de prestaties (van 0=>100 wel te verstaan) van de nieuwe S tov van de oude Mk2. Met de Toyota (en de +100kg) in de nieuwe Elise te steken, hebben ze wat mij betreft de ziel volledig uit de Elise gehaald (dit is een persoonlijk standpunt en wil dit niet voor iedereen veralgemenen!) Ik noemde hem steevast mij "TT'ken".
Had ik dan mss beter direct voor de "R" gegaan, misschien wel...
Nu heb ik een Exige (zocht per sé een 192 pk versie) en na een testrit voelde ik terug die passie en die emoties, welke het rijden met een Lotus zo bijzonder maakt. De gele kleur helpt natuurlijk ook. Dit is een rasechte sportwagen en geen boodschappenwagentje waar je op zondagochtend mee om koeken gaat (met de Stage2 erop is iedereen dan toch meteen wakker).
De leds moeten er inderdaad in hé Wim, maar eerst ga ik een beetje rijden en kijk op mijn gemak (ik mag toch niet meer wisselen op korte termijn van mijn vrouw) hoe ik hem nog nét dat beetje bijzonder kan maken voor mezelf.
O ja, ik ben wel degelijk van plan om cabrio met de Exige te rijden.
Wim
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: derde keer goede keer...?
Voor die compressor kit zou ik zeker gaan, zolang Lotus ze nog leverd ( misschien binnen een half jaartje, tijdens de winterstop ), het is toch een heel goedkope veilige tuning, een komplete sportuitlaat kost al gauw de helft. Een softtop is ook zeker een must, ook ik heb dit jaar willen omschakelen op een Exige, ik wilde ook zeker een 192 PK, maar ik kan geen afscheid nemen van mijn Elise.
Ik wil uw Exige zeker eens van dicht bekijken op de Brabo-Tour.
mvg
WIM
Ik wil uw Exige zeker eens van dicht bekijken op de Brabo-Tour.
mvg
WIM
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: derde keer goede keer...?
de softtop zit er gelukkig bij (deze kost al gauw 1000€).
de Yokohama's verplichten je bijna tot een winterstop, ik had ook al zoiets in mijn hoofd.
hier is hij http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=157280120
De gele kleur ken ik niet van naam, het is wel geen métallic kleur.
Wim
de Yokohama's verplichten je bijna tot een winterstop, ik had ook al zoiets in mijn hoofd.
hier is hij http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=157280120
De gele kleur ken ik niet van naam, het is wel geen métallic kleur.
Wim
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: derde keer goede keer...?
is dezelfde kleur als de mijne, safraan yellowWimC schreef:de softtop zit er gelukkig bij (deze kost al gauw 1000€).
de Yokohama's verplichten je bijna tot een winterstop, ik had ook al zoiets in mijn hoofd.
hier is hij http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=157280120
De gele kleur ken ik niet van naam, het is wel geen métallic kleur.
Wim
was in 2004 en 2005 een basis kleur, maar blijft toch nog altijd zeer mooi, zeker op een Exige, ik vind perssonlijk de zwarte voor en achter spoiler en de luchthappers mooier dan als ze in de kleur mee gespoten zijn, nog beter is natuurlijk in het carbon, das misschien nog een tip voor later. De stickker staat ook niet slecht.
WIM
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: derde keer goede keer...?
Knappe machine ... proficiat!
Ik zou 'persoonlijk' zwarte accenten zeker behouden of eventueel in het carbon zetten (*), grote Lotus stickers verbannen naar de eeuwige jachtvelden & vooral LED achterlichten erin.
Alles in koetswerkkleur vind ik ette, bah-bah
(Gelukkig hebben we allen een andere smaak als het op Lotus aankomt)
Ik zou 'persoonlijk' zwarte accenten zeker behouden of eventueel in het carbon zetten (*), grote Lotus stickers verbannen naar de eeuwige jachtvelden & vooral LED achterlichten erin.
Alles in koetswerkkleur vind ik ette, bah-bah
(Gelukkig hebben we allen een andere smaak als het op Lotus aankomt)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic