De domste fout die ge ooit gemaakt hebt!

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

De domste fout die ge ooit gemaakt hebt!

Bericht door ovi »

Ik vandaag de mijne vanmorgen uitgevoerd!
Aangezien ik de Punto zijn koelsysteem nog ga spoelen met een produkt zat er nog gewoon water in en had gezien dat er 1 cm te weinig in zat.
We moesten naar ne doop van Kristel haar petekindje en had nog vlug wa water bijgegoten. Ge weet wel als goede mechanieker zijnde. :D
Komen daarstraks naar huis en we hebben maar één keer moeten stoppen aan het licht in Rijmenam en we roken zoiets verhit? :? Dachten dat het van de oude Ford Fiesta voor ons kwam! :roll:
Bekke verder begon plotseling de wagen te ratelen en zag ik, omdat we in de schaduw v/d bomen reden, dat het rode lichtje v/h water brande!!! :shock: Dikke shit zo'n wagen zonder temperatuurmeter!!! :evil:
Nog juist tot in een straatje geraakt en sloeg aburt stil. :cry:
Mijn euroke was ondertussen al gevallen dat ik gewoon het dopje vergeten er terug op te zetten had stomme kloot die ik ben. :oops:
We zijn thuis de Elan komen halen en heb er water ingedaan en hem toch terug tot thuis kunnen rijden. Hopelijk is de cullas niet terug naar de vaantjes.
Dit is dus het domste dat ik tot hier toe in mijn leven gedaan heb en wou het jullie graag laten weten! ;)
Lachen is toegestaan dus ge moet elle morgen niet inhouden! :lol:
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Re: De domste fout die ge ooit gemaakt hebt!

Bericht door HJ2 »

Mijn meisie heeft ook eens zonder water gereden met de MR2, en dat net zo lang vol gehouden tot de motor niet meer wilde lopen vanwege de exorbitant toegenomen interne wrijving.....

Af laten koelen, bijgevuld en nooit meer een centje pijn gehad :roll:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

bwa ovi, het zal hopelijk wel allemaal meevallen. Heb wel al het een en ander meegemaakt. als ge niets doet kunt ge ook niets verkeerd doen he ;)
ovi

Bericht door ovi »

kevin_v schreef:bwa ovi, het zal hopelijk wel allemaal meevallen. Heb wel al het een en ander meegemaakt. als ge niets doet kunt ge ook niets verkeerd doen he ;)
Zeg, Kevin!
Da dopje is er toch één zonder overdrukventiel hé?
fantaflesdopke

Bericht door fantaflesdopke »

Twee stoten die ik zelf niet heb voorgehad, maar wel vernomen bij garagist:

- particulier wil wagen eens in het sop zetten, maar ipv te starten om achterwaarts uit garage te rijden, gewoon achteruit duwen ...
portier stond nog open, en gewoon zijn deur rats afgebroken, want die kon zo zijn garagepoort niet passeren ...

- technieker in garage die herstelling aan motor uitgevoerd heeft, en altijd de gewoonte om een doekje op het slot van de motorkap te leggen, zodat hij niet 7 keer met de sleutel moet ontgrendelen als de kap dicht moet bij het verplaatsen van de wagen. laat een collega testrit doen na herstelling, maar vergeet zijn doekje weg te nemen ...
collega mechanieker wordt aangenaam verrast wanneer hij wat snelheid haalt en de motorkap plots overwaait! motorkap, wielkasten, voorruit en dak stuk ...
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Jaren terug had vriend die in Duitsland zijn legerplicht moest vervullen, en die reed met een Volvo Amazone, ge weet wel in die tijd verdiende iedere milicien wa bij met aanstekers "ronson" enzvt te verkopen evenals sigaretten... net voor de Duits/Belgische grens bij een "naar huis" rit , stak ie zoveel mogelijks farden sigaretten hier en daar verdoken weg in z'n auto, zelfs in de grote luchtfilter behuizing.... gevolg : hij vergat ze eruit te halen na het passeren vd grens, en carburatoren volledig verstopt met tabac en papier na een tijdje... :lol:
ovi

Bericht door ovi »

:lol:
Da ga hier nog een plezant topicske worden men dunkt! ;)
Gisteren toch nog effe aan de Fiat gewerkt en wat blijkt.... de thermostaat gaat niet open!!!! :evil:
Had de thermostaat van dien tweedehandcullas genomen die ik laten vlakken en reviseren heb.Hij was in veel betere staat dan die van mij maar blijkt nu plotseling vast te zitten. Hij heeft nochtans gewerk omdat ik dit kunnen kontroleren heb tijdens het ontluchten v/h koelsysteem! :(
Dus ik zal het dopje er wel opgeschroefd hebben maar is er gewoon van de druk afgevlogen. :?
ovi

Bericht door ovi »

Juist nog wat gaan testen uitvoeren aan de Fiat en ik kan wel degelijk de boel terug uit elkaar halen.
Hij blaast dus uitlaatgassen in het koelsysteem! :cry: :? :evil:
Nu stukje eten en dan ga ik het boeltje terug uit elkaar smijten. :(
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

ovi schreef:
kevin_v schreef:bwa ovi, het zal hopelijk wel allemaal meevallen. Heb wel al het een en ander meegemaakt. als ge niets doet kunt ge ook niets verkeerd doen he ;)
Zeg, Kevin!
hoi Ovi, ik geloof dat bij de oudere geen overdruk ventiel zit maar weet het niet zeker, zal het morgen eens nazien. Thermostaat kan vast lopen door warmte, meermaals meegemaakt. ze zijn ook nogal fragiel he. 3 de keer goede keer zekers.
ovi

Bericht door ovi »

kevin_v schreef:
ovi schreef:
Zeg, Kevin!
hoi Ovi, ik geloof dat bij de oudere geen overdruk ventiel zit maar weet het niet zeker, zal het morgen eens nazien. Thermostaat kan vast lopen door warmte, meermaals meegemaakt. ze zijn ook nogal fragiel he. 3 de keer goede keer zekers.
Hé Kevin!

Juist de cullas terug gedemonteerd maar nu met één hand op de rug gebonden kwestie van het nog een beetje boeiend te houden! :lol:
Heb hem al in mijn topcase van mijn moto gestoken en breng hem morgen terug binnen om hem terug te vlakken.

Had de vraag van het dopie effe op "problemcar.nl" gezet en ze hebben mij gezegd dat er één opmoet die opengaat aan 0.98 bar. Heb er dus een nieuwe gekocht en had nog effe geprobeerd maar bleek dat hij duidelijk gas in het koelcircuit blaasde. :?
Op de zuigers zat echt een vettig vochtig laagje dus was deze keer echt wel deftig naar de klote!

Hopelijk kan hij hem nog vlakken wand ik had gevraagd om hem vorige keer een beetje extra af te vlakken om iets meer compressie te hebben.
Plaats reactie