Lotus Eleven - Westfield Eleven

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Maar eerst zelf even een Lotus Eleven Replica bouwen :
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

WESTFIELD ELEVEN For Sale (1975)

ONLY 2500 MILES FROM NEW
PROFESSIONALLY REBUILT MG MIDGET 1275cc ENGINE INCLUDING NEW PISTONS, NEW VALVES.
ENGINE IS 100% LIKE NEW
FULL CAR IS IMMACULATE

PLEASE ASK FOR FURTHER DETAILS

http://www.carandclassic.co.uk/car/C227364
http://www.mikeabbasclassiccars.co.uk/carsforsale.htm
--------------------------------------
Prijs nog onbekend, maar de vraag is gesteld.

Op basis van de foto's is dit één van de 25 anniversary modellen, gebouwd in 2006, voorzien van de standaard midget motor (1275cc) en 4-versnellingsbak. Lijkt dus een factory build, en dus nieuw verkocht aan 25.000£.

Volgens de advertentie zou deze auto op papieren van 1975 rijden. Als dat klopt en het merk en type op de papieren zijn correct (1975 / Westfield / Eleven) dan is deze auto prima inschrijfbaar in België.
Bijlagen
1975 Westfield Eleven Jubilee.01.jpg
1975 Westfield Eleven Jubilee.02.jpg
1975 Westfield Eleven Jubilee.03.jpg
1975 Westfield Eleven Jubilee.05.jpg
1975 Westfield Eleven Jubilee.06.jpg
1975 Westfield Eleven Jubilee.07.jpg
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Red Baron »

Laat zeker eens weten wat de prijs en de verdere gegevens zijn van deze Eleven !
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Ik heb zonet gesproken met Mike Abbas, de verkoper van bovenstaande 1975 Westfield Eleven. De auto is inderdaad een 25th anniversay, dus :

- gebouwd in 2008
- voorzien van de 4 speed Midget gearbox
- Motor : 1275 cc, refurbished
- onberispelijke staat
- Paperwork : 1975 Westfield Eleven (!!)
- Price : 21.500 £, geleverd in Dover (realistisch !!)

Mike had al 34 aanvragen via email voor deze auto op een halve dag tijd, zoals gebruikelijk uit Europa, maar ook Japan en de VS. Let wel, veel mensen hebben interesse, maar wanneer het op concrete aankoop komt krabbelen de meeste snel terug wegens een toch wel heel radicale auto.

Bijzonder jammer dat deze auto niet de Ford Type-9 5 versnellingsbak heeft. En ondanks de realistische vraagprijs, ontbreekt het me zelf ook aan budget ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Tijdens de Spa Summer Classic van 10-11-12 juni in Francorchamps, rijden, naast een aantal Lotus Elans en Lotus Cortinas ook 3 andere auto's mee die mijn aandacht trekken. Allen rijden in de 'Spa Ardennes Challenge & Crosslé Group' :

- Charles Best (GB) rijdt met startnummer 40 in een 1970 Westfield Eleven met 1330 cc motor in de Sports Car series
- Ken Culverwell (GB) reed vroeger met een Westfield Eleven, maar gebruikt nu zijn 2005 Lotus 23 replica gebouwd door Mamba en start met het gepaste startnummer 23.
- De belg Luc Deneve rijdt samen met Serge Brison met zijn prachtige 1964 Elva MK7S in de sports car series. Zij vertrekken met hun 2.0 ltr motor met startnummer 51.
Laatst gewijzigd door FastEleven op 28 mei 2011, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Red Baron »

Ik ben zogoed als zeker aanwezig om foto's te nemen!
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Ook gisteren waren er historic races in Spa. En groot was mijn verbazing toen ik in de paddock plots oog in oog met een originele 1957 Lotus Eleven met belgische nummerplaat.

Na enig rondvragen werd ik aan de eigenaar voorgesteld. Ons kennismakend gesprekje heeft zo’n vlotte anderhalf uur geduurd :) Gedeelde passie dus !! :oops:

De eigenaar is R.S. Deze man bezit een Lotus Elite, en heeft jarenlang in Zwart Africa gewerkt. Via zijn relaties daar, werd hem een orginele Lotus Eleven voorgesteld. Deze auto, met o.a. Afrikaans racepalmares, wordt aangedreven door een Coventry Climax 1100 cc motor. Ook ginder kennen ze ondertussen de waarde van dit soort auto's, dus de auto was wellicht geen koopje.

De eigenaar heeft de alu neus en achterkant, maar de auto rijdt momenteel met kunststof stukken. Volgens R.S. heeft Lotus zelf, in het begin jaren zestig en na de opstart van de productie van de Elite, kunststof neuzen en achterkanten in kunststof gemaakt. Dit is nieuw voor mij en zou ik eigenlijk toch eens moeten checken in de H.L.C. (Historic Lotus Club).

Omdat de belgische franstalige eigenaar grotendeels in la douce France woont, zullen we de auto niet te vaak op de belgische wegen zien. Toch ben ik ervan overtuigd dat R.S. op de meeste historic race events in Spa aanwezig zal zijn, want passie voor de Lotus Eleven zit in het bloed ...
Bijlagen
1957 Lotus Eleven Spa.01b.jpg
1957 Lotus Eleven Spa.02b.jpg
1957 Lotus Eleven Spa.03b.jpg
Laatst gewijzigd door FastEleven op 30 mei 2011, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Nog foto's : let op de mooie airbox in alu voor de SU carburators en de niet originele alternator vooraan op de motor.
Bijlagen
1957 Lotus Eleven Spa.04b.jpg
1957 Lotus Eleven Spa.05b.jpg
1957 Lotus Eleven Spa.06b.jpg
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
KoenC
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
Auto: 997 GT3
Locatie: Hamme

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door KoenC »

Mét Go-Faster bollen op de zijkant ook nog :shock: .
Helemaal jouw ding!
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Red Baron »

Kon er jammergenoeg niet bij zijn dit weekend in Spa :(

Da's ook de eerste keer dat ik een Eleven zie met deze voorlichten.
Normaalgezien is daar toch een glas voor die met de carrosserie mee gevormd is?
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Plaats reactie