Even een update van mijn kant over de Elise na zo'n 6 jaar in mijn bezit te zijn.... en die's eigenlijk vrij kort. Hij doet 't nog steeds probleemloos, het blijft leuk om in te rijden (al zijn dat slechts handje vol ritten per jaar ) en bezorgt nog steeds een lach op mijn gezicht.
Enige waar ik nog wel eens aan zit te denken is om de remmen te upgraden maar daar is het niet van gekomen. Verder is ie gewoon goed zo. Of zijn er nog dingen die ik moet upgraden die ik over het hoofd zie?
Er zijn niet echt klachten maar zag bij de Elise van m’n broer dat het nog een stukje betere kan. Vond het wel indrukwekkend hoe snel die stil kon staan.
Nu had Jan van der Kooi voorgesteld om mijn huidige remklauwen te blijven gebruiken en alleen de pads vervangen. Ik meen dat hij de Pagid 4-2 voorstelde. Ben alleen een beetje ‘bang’ voor gepiep.
Piepen van Pagid 4-2 valt reuze mee naar mijn mening . Ik heb die nu ook. Maar als deze op zijn ga ik wellicht terug naar CL5+ . Die vond ik net wat lekkerder bij koude remmen maar verschil is marginaal. Ook die vond ik prima te doen qua geluid.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
ik heb Pagid RS14 remblokken gehad maar werdt stapeldol van dat gepiep, ik heb nu Mintex remblokken, deze bijten ook goed en geen gepiep meer, ik rij niet op het circuit en dan zullen de Pagid RS14 wel beter zijn , maar voor gewoon weggebruik echt niet
Mijn 4-2's maken meer een schurend geluid als ze koud en vooral nat zijn (zoiets als houten blokjes op roestige schijfjes..) dus een paar keer goed trappen om ze warm te maken. Ze piepen echter nooit en op circuit worden ze pas echt lekker bijterig en blijven ze altijd werken. Maar mss ga ik ook ooit wel over naar iets meer allround zoals Derrick voor ogen heeft.
@malo Die CL5+ zijn niet meer allround dan Pagid 4-2. ... prima vergelijkbaar qua doelgroep. Pagid RS14 zijn meer trackday blokken dan de RS42 en zullen zeker meer piepen en temperatuur nodig hebben om lekker te remmen.
Ik vond de CL5+ lekker omdat ze goed waren bij warm en koud gebruik en voor mij als nOOb op circuit ook prima voldeden. De CL6 zijn wat meer track georiënteerd als ik het goed begrepen heb. Net zo belangrijk is dat de CL5 veel minder stof geven omdat het gesinterd materiaal is.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.