03/10/2010 : East Flanders Lotus Run [comments - foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Re: 03/10/2010 : East Flanders Lotus Run [comments - foto's]

Bericht door mindp0wer »

HJ2 schreef:
mindp0wer schreef:Schitterend filmpje Thierry! 8-)
Nu ben ik er zeker van wat ik wil voor mijne Kerst ...

Euhhh... Een Thierry? :?
:lol: Maken ze die nog?
Zo'n camera, zie ik 100% zitten 8-)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Toch was er een 7 seven of iets in die aard, ook met een camera aanwezig ?..ik meen toch deze gezien te hebben aan de aankomst te Ooidonk..
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

mindp0wer schreef: Zo'n camera, zie ik 100% zitten 8-)
Naar mijn gevoel is dit de beste camera die je kan kopen (value for money)
http://www.goprocamera.com/
Dim en Jokke_vlo van het forum hebben zo eentje, ik weet niet welke camera Thiva heeft...
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

@Exploded: Gopro HD Motorsport. Heel tevreden van totnogtoe. Ik moet aleen zien hoe ik het geluid ok krijg in de Elise. Eventueel het andere afsluitkapje achteraan plaatsen zodat hij de turbulenties niet zo fel registreert.

Ik ga 'm ook gebruiken om mountainbiketochten te registreren.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ja, de beelden zijn erg mooi, het geluid kan inderdaad beter. Ik vind het zelfs een beetje storend in dit filmpje ... ik werk dan ook met een receiver en goede geluidsboxen op mijn bureau.

Smaakt naar meer :)
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

@Frederik

Het geluid stoort mij ook.
Het was de eerste keer dat ik de camera gebruikte.
Ik had gelezen dat de case met open rug het beste resultaat geeft tot 160 km/h.
Deze stond dus gemonteerd, maar ik vrees dat de turbulenties ter hoogte van het achterruitje het geluid verstoren. Volgende keer probeer ik het gesloten rugje.

Het was me nu vooral te doen om de juiste camerapositie, want dat was ook gissen.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

thiva schreef:@Frederik

Het geluid stoort mij ook.
Het was de eerste keer dat ik de camera gebruikte.
Ik had gelezen dat de case met open rug het beste resultaat geeft tot 160 km/h.
Deze stond dus gemonteerd, maar ik vrees dat de turbulenties ter hoogte van het achterruitje het geluid verstoren. Volgende keer probeer ik het gesloten rugje.

Het was me nu vooral te doen om de juiste camerapositie, want dat was ook gissen.
Ge moet u niet verantwoorden ze :-) Ik bedoelde dit helemaal niet negatief ...

Toen ik vroeger filmde vanop auto's werkte ik altijd met een externe microfoon dewelke ik dan in de wagen monteerde. Kan je een externe microfoon aansluiten op zo'n gopro?
Dirk510
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen

Bericht door Dirk510 »

Proloog YPRES LOTUS DAY 2011

EFLR & YLD
Bij het opbouwen van deze East Flanders Lotus Run hebben we geprobeerd om naar ieders wens te werken.
Punten waarmee we met de gestelde wensen hebben rekening gehouden, en punten waar we nog verbeteringen kunnen aanbrengen waar door deze ‘vruchten’ kan afwerpen bij de volgende “Ypres Lotus Day 2011”

EFLR bevatte smalle landelijke wegen, doch geregeld afgewisseld met twee vakwegen, zodat er voorbij gereden kon worden.(letterlijk & figuurlijk)
Bij het ontwerpen van YLD zal met deze afwisseling ook rekening gehouden worden.
Het gebruikte navigatie systeem, is bij beiden gelijkaardig. Het geven van voldoende informatie om zoveel mogelijk het parcours foutloos te kunnen volgen, is mijn streefdoel en zal ik blijven hanteren.

Ervaren navigators vinden het informatie aanbod 'hoog'. Uiteraard zouden wegen die naar een T punt of rode lichten leiden niet onderbroken moeten worden door het tekenen van linkse of rechtse invoerende wegen.

Persoonlijk denk ik om bij Ieper enkel gebruik te maken met het vermelden van de tussen afstanden. Ervaring heeft me geleerd dat wanneer de tussen afstand aangegeven is op 600 meter en het is er in werkelijkheid 640 meter , niemand zal het merken, maar in de totale afstand zitten we er inderdaad 40 meters naast. Wanneer dit zo een tiental keer voordoet is er al 400 meter verschil.
Een roadbook non stop tot 90 km kan al vlug een redelijke afwijking vertonen.
Ofwel laten we bij de SOS GPS punten de Cartrip terug op nul plaatsen.
Omdan nog een idee te hebben hoever het nog rijden is tot de stop zal deze bij dergelijke uitwerking vermeld worden op het SOS GPS punt bv 36 km TO GO
Tussen afstanden in KM en Miles, ware misschien ook een vorm van servies
Enfin
We houden alvast rekening met iedere opmerking, om u zeer goed te kunnen dienen

Uw dienaar
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
BelgianRally
Auto: taxi

Bericht door BelgianRally »

Dirk, Herman (+zoon) en bijhorende dames, dit was echt een top dag. Super mooie rit, perfect uigewerkt roadbook (wij hebben geen enkele fout tegen gekomen), goede begeleiding bij het parkeren van de wagens op alle stops... en het weer. Hoe jullie dit geflikt hebben; ik weet het niet; maar amai!!

Was al enkele jaren geleden dat ik zelf achter het stuur een bolletje-pijltje gedaan heb (en ook eerste maal met de speedster) en slechts één maal een 100m te ver gereden (te laat de straat gezien en kon niet onmiddelijk draaien) en dit met een co-piloot die de eerste maal een rondrit deed! Als beloning heb ik ze op de terug weg dan ook de sleutels van de speedster in handen gegeven en mij als passagier in de speedster genesteld :mrgreen: We zijn veilig thuis geraakt.. dus het ziet er positief uit voor de LOLA 8-)

Dirk, ivm het weglaten van de totale afstanden. Op langere stukken vind ik het makkelijk om met de totale afstand te rekenen. In mijn achterhoofd weet ik dat ik bijvoorbeeld een kilometer moet bijtellen, of er juist een aftrekken, en zo kan ik makkelijk inschatten wanneer de volgende situatie er aan komt. Wat je kunt doen is bij een eerste doortocht de tussen afstanden opschrijven en bij een tweede doortocht de totale afstanden opschrijven; zo vermijd je de 40m verschil problemen.. Andere voorstel om bij de SOS punten de teller op 0 te plaatsen is ook een goede oplossing; zeker voor mensen die werkelijk het SOS GPS punt nodig hebben kunnen ze onmiddelijk weer starten met een verse lei.
martinb
Naam: Martin
Auto: Opel Speedster Turbo

Bericht door martinb »

Herman, echt super geregeld.

Ik ben 's ochtends samen met Spider (van speedster forum) vanuit Alphen a/d Rijn om 06:50 vertrokken. Onderweg kwamen we al een rode Elan tegen, die hebben we maar gevolgd. Nog ergens getankt en daar ook Blitz tegen gekomen. Samen de laatste 15km naar Wetteren gereden.
Hele goeie ontvangst aldaar.
De rest van de dag ook erg genoten van de leuke wegen. Het eten 's middags was ook super. Petje af.
Rond 18:00 kwamen we aan op het eindpunt. Daar nog even een frisje en terug naar nederland. Het weer was zo geweldig, onderweg in Breda nog even op het terrasje gezeten. Om 22:00 waren we thuis.
Een lange maar erg leuke dag geweest.
Ik ben dit jaar Ook naar Yper geweest. Volgend jaar hoop ik er weer bij te zijn. En als er weer een East Flanders route gereden wordt, ben ik er ook weer bij.

Hartelijk dank,
Martin

foto's zijn hier te vinden:
http://foto.boltje.com/evenement/eastfl ... un2010.htm
Plaats reactie