Mindp0wer Elise MK2 2001
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Re: Mindp0wer Elise MK2 2001
Draadjes terug verbonden na een hoop gepruts, de kleinste klemmetjes (man-vrouw) die ik in de winkel vond waren nog te groot. Hiermee had ik het verlies aan kabel kunnen overbruggen. Dan maar lusterklemmetjes gebruikt, die ik met veel moeite heb vast kunnen zetten ...
Teststart en hoera, motor blijft draaien. Dan verbinding ingetaped en Lotusdeksel terug op motor vast gezet, terug gestart en niets, start en stil. Door het deksel erop te zetten duwt dit de kabels naar beneden en terug los, kabeltjes terug moeten inkorten en verbinden, weer getest en hoera alles werkt terug, alles weer ingetaped en deksel dit keer niet erop gezet. Hoop dat ik zo even mag rijden?
Nu die velgen dus loskrijgen om mijn lampen terug te zetten, wiel draait gewoon mee en naar binnen, zo vast zitten de bouten ...
Teststart en hoera, motor blijft draaien. Dan verbinding ingetaped en Lotusdeksel terug op motor vast gezet, terug gestart en niets, start en stil. Door het deksel erop te zetten duwt dit de kabels naar beneden en terug los, kabeltjes terug moeten inkorten en verbinden, weer getest en hoera alles werkt terug, alles weer ingetaped en deksel dit keer niet erop gezet. Hoop dat ik zo even mag rijden?
Nu die velgen dus loskrijgen om mijn lampen terug te zetten, wiel draait gewoon mee en naar binnen, zo vast zitten de bouten ...

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
t is dus zoals gedacht : 2 losse draadjes, dat klopte echt niet he 
Laat t zo snel mogelijk degelijk herstellen `(solderen & isoleren) en je bent weer zorgenvrij
Veel succes met het verdere werk !

Laat t zo snel mogelijk degelijk herstellen `(solderen & isoleren) en je bent weer zorgenvrij

Veel succes met het verdere werk !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- kevin_v
- Naam: Kevin
- Auto: Elise MK1
best even vast solderen, n krimpkous erover doen dan heb je er geen last meer van.
- mindp0wer
Bij volgend onderhoud wordt alles terug gesoldeerd
Iemand een idee hoe ik mijn voorste velgen eraf krijg? Blok onder voorwielen en dan mijn ganse gewicht op de sleutel zetten?

Iemand een idee hoe ik mijn voorste velgen eraf krijg? Blok onder voorwielen en dan mijn ganse gewicht op de sleutel zetten?

Ayrton Senna
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
neem beter een verleng buis...en... span uw bouten in het vervolg aan met de juiste spanning (momentsleutel) en in de juiste sequentie, zoals beschreven in uw manual, en gebruik wat koper of zilver vet tussen metaal en alu ad velgen...t'zal zeker beter gaan de volgende keer dan... 

Laatst gewijzigd door Herman op 22 dec 2009, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- PaulF
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
Hoogstwaarschijnlijk zijn de wielen vastgezet met een ratelsleutel,als je een
kompressor hebt misschien ergens een pneumatische ratelsleutel lenen en
zo eens proberen,maar wel heel voorzichtig zijn met de anti-diefstal bouten.
Veel succes.
Paul
Ps. Daarna de wielbouten met een momentsleutel aantrekken!!!!!
kompressor hebt misschien ergens een pneumatische ratelsleutel lenen en
zo eens proberen,maar wel heel voorzichtig zijn met de anti-diefstal bouten.
Veel succes.
Paul
Ps. Daarna de wielbouten met een momentsleutel aantrekken!!!!!
- mindp0wer
Zal ik doen, alleen heb ik die bouten zelf niet zo vast gezet, heb de lampen er kunnen afhalen zonder wielen eraf te halen, terug eropzetten is echter aan paar mouwen ...Herman schreef:neem beter een verleng buis...en... span uw bouten in het vervolg aan met de juiste spanning (momentsleutel) en in de juiste sequentie, zoals beschreven in uw manual, en gebruik wat koper of zilver vet tussen metaal en alu ad velgen...t'zal zeker beter gaan de volgende keer dan...

Die momentsleutel is een goed idee, ontbreekt nog aan mijn hobbymateriaal.
Helaas zegt mijn vrouw dat ik mijne Kerst al heb gehad ...

Zal morgen eens gaan kijken in één of andere doe-het-zelf zaak.
Iedereen bedankt voor de suggesties overigens ivm het startprobleem

Ayrton Senna
- mindp0wer
Gisteren samen met mijn broer kabeltjes terug gesoldeerd en stuk tussen gezet. Alles werkt normaal.
Vandaag velgen afgedraaid en lampen teruggezet.
En ook vandaag nieuwe rubbers aan de ramen gezet. Dat zie je direct
Zal deze week eens foto's nemen bij daglicht.
Nu ga ik Kerstavond vieren met familie. Prettige Kerst aan iedereen.
Vandaag velgen afgedraaid en lampen teruggezet.
En ook vandaag nieuwe rubbers aan de ramen gezet. Dat zie je direct

Zal deze week eens foto's nemen bij daglicht.
Nu ga ik Kerstavond vieren met familie. Prettige Kerst aan iedereen.

Ayrton Senna
- mindp0wer
Gisteren een GPS en boek van Haynes over Lotus Elise gekregen
Het zou kunnen dat een marter aan de kabels heeft geknabbeld, blijkbaar gebeurt dat meer en dit zou enkel bij benzinewagens gebeuren. Iemand een idee om dat beestje op andere ideëen te brengen

Het zou kunnen dat een marter aan de kabels heeft geknabbeld, blijkbaar gebeurt dat meer en dit zou enkel bij benzinewagens gebeuren. Iemand een idee om dat beestje op andere ideëen te brengen

Ayrton Senna
- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
ik heb daar ooit iets over gelezen.Ge kunt blijkbaar iets inbouwen in het motorcompartiment waardoor die marters wegblijven. Was blijkbaar een probleem in Duitsland. Hoe het werkt dat weet ik niet meer.Ik zal straks eens zoeken als ik de tijd heb.mindp0wer schreef:Gisteren een GPS en boek van Haynes over Lotus Elise gekregen![]()
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd