Hoeveel Lotussen in België?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
ben
Naam: Ben
Auto: geen

Re: Hoeveel Lotussen in België?

Bericht door ben »

Erwin schreef:
ben schreef:Ik verschiet van die cijfers van Morgan. Ik snap niet echt de aantrekkingskracht van dat merk (sorry Herman). Maar blijkbaar zijn er toch heel wat fans.

Allé stel je voor, een Morgan verkiezen BOVEN een Elise; ik mag er niet aan denken. :shock:
Ben,
Je moet dat begrijpen. Een Morgan is pure nostalgie.
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de gemiddelde Morgan rijder is hoger ligt dan hier op het forum.
Herman is ook niet het jongste lid van het forum meer ;) :lol:
Nostalgie, wel ok, zo had ik het nog niet bekeken :)
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:grafiekje :)
Naamloos-1.jpg
edit : wim ik mis nog 01/2008 :)
aan die cijfers kan ik niet meer aan, sorry...............maar ik verschiet ook van de cijfers van Morgan, daarom had ik ze erbij gezet.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

wimvanbeeck schreef:
Frederik schreef:grafiekje :)
Naamloos-1.jpg
edit : wim ik mis nog 01/2008 :)
aan die cijfers kan ik niet meer aan, sorry...............maar ik verschiet ook van de cijfers van Morgan, daarom had ik ze erbij gezet.
Eerlijk waar ik heb er maar éne gekocht...... :lol:

Nee t'is waarschijnlijk het effect, lage pond... en de markt vrijheid, Morgan is ook zo'n ultraklein puur Brittisch fabriekje die ook evenals Lotus zijn buitenlandse dealers in de kou laat staan en ook direkt verkoopt aan buitenlanders (k'vind dat echt kl*temanieren) anderzijds is het zo dat er tot voor kort tot 2 jaar moest gewacht worden op zulk speelgoedje, maar met de moeilijkheden in de autobranche is dat nu heel efkens anders geworden, ook is Morgan bijna als goud, en als waardevast object zeer gegeerd... er zijn net als bij Lotus verschillende forums, Usa, Uk, Nl enzvt en veel clubs met ook tourritten, en dat is iets ,net als bij de Lotus fanatiekers, die aanslaat bij het volk.. t' is zekers juist dat de gemiddelde leeftijd van deze Morgan eigenaars wel een heel stuk hoger zal zijn dan deze van een gemiddelde Elise eigenaar... maar men zou nog verbaasd zijn.... een kleine anekdote meschien, dit jaar hebben we een Cooper S bijgekocht, en onze dochter zei tegen haar ma,: waar u nu nog mee ronrijd , dat is een autoke voor studenten.... ik heb het eens nagezien ergens op een grafiek, want ik wilde niet meer gaan studeren ;) , en kwam ergens tot een verassende 40 jaar of zoiets uit....dus...
http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... morgan.jpg
wimvanbeeck

maand 10/09

4 nieuwe Lotussen tegenover 5 verleden jaar

totaal tot nu in 2009

40 nieuwe Lotussen tegenover 57 in 2008
Laatst gewijzigd door wimvanbeeck op 09 nov 2009, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

wimvanbeeck schreef:maand 10/09

totaal tot nu in 2010

40 nieuwe Lotussen tegenover 57 in 2009
Hey wimVB, het valt me nu op dat je blijkbaar een nieuwe voiture hebt :mrgreen: Een elise club racer interessant, staat er al een topic over bij garage of niet? :)
Back in action :-)
wimvanbeeck

JDV schreef:

totaal tot nu in 2010

40 nieuwe Lotussen tegenover 57 in 2009
Hey wimVB, het valt me nu op dat je blijkbaar een nieuwe voiture hebt :mrgreen: Een elise club racer interessant, staat er al een topic over bij garage of niet? :)
HIJ ZAL PAS JANUARI - FEBRUARI 2010 GELEVERD WORDEN

WIM
wimvanbeeck

JDV schreef:

totaal tot nu in 2009

40 nieuwe Lotussen tegenover 57 in 2008
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Herman schreef:
Eerlijk waar ik heb er maar éne gekocht...... :lol:

Nee t'is waarschijnlijk het effect, lage pond... en de markt vrijheid, Morgan is ook zo'n ultraklein puur Brittisch fabriekje die ook evenals Lotus zijn buitenlandse dealers in de kou laat staan en ook direkt verkoopt aan buitenlanders (k'vind dat echt kl*temanieren) anderzijds is het zo dat er tot voor kort tot 2 jaar moest gewacht worden op zulk speelgoedje, maar met de moeilijkheden in de autobranche is dat nu heel efkens anders geworden, ook is Morgan bijna als goud, en als waardevast object zeer gegeerd... er zijn net als bij Lotus verschillende forums, Usa, Uk, Nl enzvt en veel clubs met ook tourritten, en dat is iets ,net als bij de Lotus fanatiekers, die aanslaat bij het volk.. t' is zekers juist dat de gemiddelde leeftijd van deze Morgan eigenaars wel een heel stuk hoger zal zijn dan deze van een gemiddelde Elise eigenaar... maar men zou nog verbaasd zijn.... een kleine anekdote meschien, dit jaar hebben we een Cooper S bijgekocht, en onze dochter zei tegen haar ma,: waar u nu nog mee ronrijd , dat is een autoke voor studenten.... ik heb het eens nagezien ergens op een grafiek, want ik wilde niet meer gaan studeren ;) , en kwam ergens tot een verassende 40 jaar of zoiets uit....dus...
http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... morgan.jpg

In die 30 stuks zitten wellicht ook de SuperSports Junior ? :D
SuperSport Junior.jpg
Bekostigd door de grootvaders voor hun kleinkinderen (om alzo de gemiddelde leeftijd van de Morgan drivers wat naar beneden te drukken ...) ;) .

http://www.morgan-motor.co.uk/sales/ped ... unior.html
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
wimvanbeeck

de cijfers voor 11/2009

geen enkele Lotus nieuw ingeschreven deze maand tov ééntje verleden jaar

tot nu totaal voor 2009

40 tov 58 in 2008
en ik vrees dat er in december ook weinig of geen zullen ingeschreven worden, maar in januari 2010 alvast 1 zeker, de mijn, alé hoop ik toch......
wimvanbeeck

eindafrekening voor 2009 :

laatste maand werden er toch nog 3 Lotussen ingeschreven tov 1 in 12/08

dit geeft voor gans 2009 43 nieuwe lotussen tov 59 in 2008

DIT IS -27 %, met de introductie van de Evora waren de verwachtingen allesins hoger denk ik.

enkele merken die dit jaar meer verkochten dan verleden jaar, zijn wel de kleinere comstructeurs:

Volvo
Nissan
Suzuki
Dacia
Subaru
Ferrari
Infiniti
Morgan
Alpina
Inveco
PGO en Maybach
Plaats reactie