Een aantal goede opmerkingen, Hugo!
Richard verkoopt zelf ook een gelijkaardig systeem, dus het eigenlijke ontwerp is wel in orde denk ik. Aan de geometrie is in principe niets veranderd.
Het chassis is vorig jaar al aangepast naar S2/TC specificatie, maw er is dus een verstevigingsplaatje aan de binnenkant opgelast. Toen ik mijn auto kocht was dit stuk van het chassis ook gebarsten.
Dat de bevestiging werd geholpen door de rubbere bus die wordt samengeperst wist ik niet. Momenteel is het ontwerp zo dat het enkel wordt vastgehouden door de twee bouten. Ik denk dat dit wel voldoende zal zijn, zeker omdat de krachten in de horizontale richting liggen en hier voldoende steun is van de basisplaat. Ik ga enkel nog wat grotere rondellen monteren zodat de krachten wat meer verdeeld zijn. Moest ik het toch nog onvoldoende vinden kan ik de gaten nog uitboren en grotere bouten monteren. Ik denk dat als er iets zou breken, dit eerder het chassis weer zou zijn dan de bouten.
Het andere zwakke punt: de circlips. Ik snap de bezorgdheid! Normaal gezien gaan er in deze richting niet zoveel krachten op komen, dus ik heb er niet zoveel schrik voor. Dit soort ontwerp wordt ook gebruikt in sommige Lola sportsracers (Bv T492 S2000). Het enige dat ik nog veranderd heb sinds de foto's, is het monteren van grote dikke rondellen aan de binnen en buitenkant van de lager Dit zorgt ervoor, moest de lager ooit uit de behuizing schieten, dat de radius arm niet van de auto vliegt maar gewoon uit de bus schiet.
Bedankt om mee te denken en te redeneren! Er zitten een heel deel experimentele onderdelen op deze auto, en het is jammer genoeg een realiteit dat niet alle onderdelen even goed gaan werken dan dat de bedoeling is. De enige manier om erachter te komen is om met de auto te rijden als hij klaar is. Dit is ook de reden dat alle modificaties die ik uitvoer heel gemakkelijk om te keren zijn.
Serge
Serge - 1967 Lotus Europa S1
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Ik heb even tijd gevonden om de video over de ophangingsbussen van de achterste radius armen te monteren. Hieronder dus het resultaat!
Serge
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Ik heb nog wat tijd gevonden om nog wat foto's online te zetten en er een paar woorden bij te schrijven. Dit keer gaat het over de restauratie van de achterophanging. Ik heb zoals altijd weer geprobeerd zo veel mogelijk te herbruiken, dus ik heb weer veel restauratiewerken achter de rug.
Wat je nog niet zal vinden in dit verslagje zijn de werken aan de aandrijfassen alsook niets over nieuwe schokdempers. Deze aankoop stel ik nog even uit omdat we toch nog niet direct aan rijden toe zijn.
Het is wel een lange post, het zijn 62 foto's, dus er neem er je tijd voor!
Serge
Wat je nog niet zal vinden in dit verslagje zijn de werken aan de aandrijfassen alsook niets over nieuwe schokdempers. Deze aankoop stel ik nog even uit omdat we toch nog niet direct aan rijden toe zijn.
Het is wel een lange post, het zijn 62 foto's, dus er neem er je tijd voor!
Serge
Laatst gewijzigd door Frederik op 27 mar 2015, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's altijd uploaden naar het forum zelf aub
Reden: foto's altijd uploaden naar het forum zelf aub
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 sep 2015, 11:36
- Auto: jaja
- Contacteer:
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Lächeln ist die eleganteste Art einem Gegner die Zähne zu zeigen. iphone 6s schutzfolie
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Ondertussen nog een video gemonteerd en een blogpost geschreven.
De video is de eerste uit twee over de restauratie van de achterophanging, de tweede volgt komende week.
Blogpost gaat over de stevigere 'competitie' motorsteunen die ik gemaakt heb.
http://sleurs-motorsport.com/?p=1626
De video is de eerste uit twee over de restauratie van de achterophanging, de tweede volgt komende week.
Blogpost gaat over de stevigere 'competitie' motorsteunen die ik gemaakt heb.
http://sleurs-motorsport.com/?p=1626
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Serge,
Je beschikt idd over de juiste info, de motorsteunen van de motor in de Europa hebben de neiging van zich los te werken of te verslappen, je hebt daar weer een mooie verbeterde constructie voor gemaakt, zal zeker goed werken en de motor op zijn plaats houden
Bij mijn Europa heb ik de versterkte motorsteunen van QED gekocht, waren niet zo duur en vermist ze samen met nog motoronderdelen mee zijn gekomen vielen de verzendingskosten ook mee
het rubber dat voor de dempende werking moet zorgen scheurt of komt los na verloop van tijd door de torsiekracht van de motor, heb daarom bij mijn steunen, die al van het versterke type zijn, nog als versteviging een gat van 10 mm dwars doorgeboord en bout van 10 in gestoken, ongeveer door de "e" van 'Eniigine Mount', goed vastgedraaid, zodat het rubber en de middelste bevestgingsplaat extra samen worden gedrukt, het is ook een extra veiligheid, door de bout kan de steun nooit los als het rubber toch volledig moest afscheuren Omdat alles veel vaster staat is veel van de dempende werking verdwenen, de motor geeft nu natuurlijk veel trillingen door aan het chassis, dat zal bij uw constructie ook wel zijn, dus af en toe toch eens chassis checken op scheuren
Kom misschien volgend jaar nog wel eens kijken naar uw vorderingen
Je beschikt idd over de juiste info, de motorsteunen van de motor in de Europa hebben de neiging van zich los te werken of te verslappen, je hebt daar weer een mooie verbeterde constructie voor gemaakt, zal zeker goed werken en de motor op zijn plaats houden
Bij mijn Europa heb ik de versterkte motorsteunen van QED gekocht, waren niet zo duur en vermist ze samen met nog motoronderdelen mee zijn gekomen vielen de verzendingskosten ook mee
het rubber dat voor de dempende werking moet zorgen scheurt of komt los na verloop van tijd door de torsiekracht van de motor, heb daarom bij mijn steunen, die al van het versterke type zijn, nog als versteviging een gat van 10 mm dwars doorgeboord en bout van 10 in gestoken, ongeveer door de "e" van 'Eniigine Mount', goed vastgedraaid, zodat het rubber en de middelste bevestgingsplaat extra samen worden gedrukt, het is ook een extra veiligheid, door de bout kan de steun nooit los als het rubber toch volledig moest afscheuren Omdat alles veel vaster staat is veel van de dempende werking verdwenen, de motor geeft nu natuurlijk veel trillingen door aan het chassis, dat zal bij uw constructie ook wel zijn, dus af en toe toch eens chassis checken op scheuren
Kom misschien volgend jaar nog wel eens kijken naar uw vorderingen