Is dit 'm? Nieuwe camo Exige?
-
- Naam: Frédéric
- Auto: Lotus Lotus Lotus
- Contacteer:
Re: Is dit 'm? Nieuwe camo Exige?
nog een setje
- Bijlagen
-
- w-lotusexige-bp-aug11-priddy1_gallery_image_large 2.jpg (73.5 KiB) 1962 keer bekeken
-
- w-lotusexige-bp-aug11-priddy4_gallery_image_large 003.jpg (78.3 KiB) 1962 keer bekeken
-
- w-lotusexige-bp-aug11-priddy3_gallery_image_large 004.jpg (76.28 KiB) 1962 keer bekeken
-
- w-lotusexige-bp-aug11-priddy4_gallery_image_large.jpg (73.86 KiB) 1962 keer bekeken
-
- w-lotusexige-bp-aug11-priddy5_gallery_image_large 005.jpg (69.84 KiB) 1962 keer bekeken
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Een luchthapper op het dak ontbreekt hier wel hé...
Gemiste kans om een iets agressievere retrolook te bekomen.
Met wat inspiratie had een dakpaneel à la Peugeot RC-Z versmolten met dat van de Exige MKII, iets speciaals kunnen opleveren...
Met wat inspiratie had een dakpaneel à la Peugeot RC-Z versmolten met dat van de Exige MKII, iets speciaals kunnen opleveren...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Wie zegt dat dat niet komt ?BDC Peter schreef:Een luchthapper op het dak ontbreekt hier wel hé...

Zo'n dakpaneel/hardtop is snel gewisseld, ze willen dan ook niet teveel prijsgeven hé.
EDIT : zal er niet komen, er zit geen mond in de kofferklep ... mogelijks zit de luchtfilter ook helemaal elders in de motorruimte, dan zou een happer die totaal nutteloos is 'n beetje misplaatst zijn, hoe mooi en agressief het ook is/maakt.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- molleke
- Naam: Pascal
- Auto: Exige mk1,evora mansory
begin terug wat vertrouwen te krijgen , moet nog wennen maar vind het tot hier toe wat braafjes , de stickers die der op staan doen de volledige auto mis vormen, wachten tot de echte beelden en dan reakties op geven 

- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
In de breedte duidelijk gegroeid.
Hoek en schaal van beide foto's is niet hetzelfde,
maar kijk eens bij een gelijkaardige nummerplaat, hoeveel meer breedte er lijkt te zitten tot aan de eerste ronde lampen ...
't Is geen volwaardige photoshop maar toch een probeersel om beiden te vergelijken :
En eentje van opzij.
Ik heb getracht ze in dezelfde schaal te brengen. Lukt niet helemaal.
Ook hier kan hoek van de lens parten spelen met een juiste vergelijking.
Ik gok erop dat de voorruit dezelfde blijft, dan lijkt de deur ook even groot,
dan is de wielbasis duidelijk toegenomen en het verschil zit dan toch in het langere motorcompartiment.
Zie ook lengte van de zijdelingse luchthapper tot aan wielkast.
En ook wat in de bumpers achteraan en vooraan, maar dat lijkt me minder van belang.
Is dat trouwens niet een vlakke achterruit die ze over hadden van de Europa S/SE ?
Het verschil in breedte en lengte wat opgevuld met wat onhandig lijkende roosters/perfo-platen ?
Plaats voor een V6 (van de Evora (S)) in het motorruim ?
Wat lager lijkt hij ook. Al kan dat weer te maken hebben met het strech-effect in de lengte.
Maar ja, in hoeverre zijn de foto's niet een beetje vervormd.
Al bij al vind ik dit een stuk spannender dan de opgedirkte Evora GTE-versie.
O ja, diffusor en uitlaatpijp komen wel degelijk uit de Evora-rekken,
waarmee het vermoeden van toename in de breedte alleen maar versterkt wordt :
Hoek en schaal van beide foto's is niet hetzelfde,
maar kijk eens bij een gelijkaardige nummerplaat, hoeveel meer breedte er lijkt te zitten tot aan de eerste ronde lampen ...
't Is geen volwaardige photoshop maar toch een probeersel om beiden te vergelijken :
En eentje van opzij.
Ik heb getracht ze in dezelfde schaal te brengen. Lukt niet helemaal.
Ook hier kan hoek van de lens parten spelen met een juiste vergelijking.
Ik gok erop dat de voorruit dezelfde blijft, dan lijkt de deur ook even groot,
dan is de wielbasis duidelijk toegenomen en het verschil zit dan toch in het langere motorcompartiment.
Zie ook lengte van de zijdelingse luchthapper tot aan wielkast.
En ook wat in de bumpers achteraan en vooraan, maar dat lijkt me minder van belang.
Is dat trouwens niet een vlakke achterruit die ze over hadden van de Europa S/SE ?
Het verschil in breedte en lengte wat opgevuld met wat onhandig lijkende roosters/perfo-platen ?
Plaats voor een V6 (van de Evora (S)) in het motorruim ?
Wat lager lijkt hij ook. Al kan dat weer te maken hebben met het strech-effect in de lengte.
Maar ja, in hoeverre zijn de foto's niet een beetje vervormd.
Al bij al vind ik dit een stuk spannender dan de opgedirkte Evora GTE-versie.
O ja, diffusor en uitlaatpijp komen wel degelijk uit de Evora-rekken,
waarmee het vermoeden van toename in de breedte alleen maar versterkt wordt :
Laatst gewijzigd door electroshock op 31 aug 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Jeroenbox
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
gaat die vleugel blijven? ik meen dat ze die liever niet erop hebben
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
Het lager lijken komt door het ontbreken van de dakscoop !
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
De scoop op de huidige Exige loopt niet naar de luchtfilter, maar naar de intercooler. Bij de huidige (of moet ik al vorige schrijven ??) Exiges zonder intercooler is de scoop in het dak gewoon afgesloten.... mogelijks zit de luchtfilter ook helemaal elders in de motorruimte, dan zou een happer die totaal nutteloos is 'n beetje misplaatst zijn, hoe mooi en agressief het ook is/maakt.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
De nieuwe Exige heeft de motor van de Evora S, dus zonder intercoolerFastEleven schreef:De scoop op de huidige Exige loopt niet naar de luchtfilter, maar naar de intercooler. Bij de huidige (of moet ik al vorige schrijven ??) Exiges zonder intercooler is de scoop in het dak gewoon afgesloten.... mogelijks zit de luchtfilter ook helemaal elders in de motorruimte, dan zou een happer die totaal nutteloos is 'n beetje misplaatst zijn, hoe mooi en agressief het ook is/maakt.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Dus zou een scoop dan enkel optisch zijn ... de reden van het ontbreken van dat element.wimvanbeeck schreef:De nieuwe Exige heeft de motor van de Evora S, dus zonder intercoolerFastEleven schreef:De scoop op de huidige Exige loopt niet naar de luchtfilter, maar naar de intercooler. Bij de huidige (of moet ik al vorige schrijven ??) Exiges zonder intercooler is de scoop in het dak gewoon afgesloten.... mogelijks zit de luchtfilter ook helemaal elders in de motorruimte, dan zou een happer die totaal nutteloos is 'n beetje misplaatst zijn, hoe mooi en agressief het ook is/maakt.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End