jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door stekki »

Met spanning het volledige filmpje uitgekeken. Proficiat voor jou en het hele team natuurlijk ;) .
Light is not right
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door bartvdb »

bravo !!!! :D
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Emiel »

Goed gedaan.


Bart had nog gezegd, ben ik vergeten te komen kijken vandaag. :roll:



Edit :

Net filmpje Spa gezien, super!
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Hans340R »

Johan, heeft de Exige Cup (2010 model) standaard een sper?? En hoe bevalt de Exige V6 tov de Exige Cup 260?
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Capitol »

Johan had niet het model 2010, hij had het model met de achterspoiler in het midden bevestigd op de auto.
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door FastEleven »

Johan, heeft de Exige Cup (2010 model) standaard een sper?? En hoe bevalt de Exige V6 tov de Exige Cup 260?
Hans,
Ik weet dat de RGB260 standaard een LSD had omdat de oude stock buiten moest, maar heb geen idee van de Cup260.

Dit kun je wel zelf vaststellen door de motorkap te openen en links van de motor onderaan te kijken of je een sticker ziet met code F3 LAP-Z. Voor het standaard differentieel (dus geen LSD) zou de L (Limited) vervangen zijn door een O (van open).

"Hans loopt als de bliksem naar z'n garage en gaat de sticker checken ...." :):):)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Hans340R »

Hoe doe je dat toch!? Ik heb je pas een paar keer ontmoet en je kent mij nu al door en door! :mrgreen: Idd LAP-Z sticker zit erop!
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Hans340R »

Capitol schreef:Johan had niet het model 2010, hij had het model met de achterspoiler in het midden bevestigd op de auto.
De Oranje Exige was het 2010 model. Later had hij de Solar Yellow cup 260 uit 2009 idd
cup01.jpg
cup01.jpg (59 KiB) 4414 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Frederik op 26 nov 2013, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: altijd foto's uploaden naar het forum zelf aub ... ff voor je gedaan :)
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Capitol »

De oranje was idd een model 2010, de gele niet.
En ik ben ook al snel naar de sticker gaan kijken: F3 LAP-Z.
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Hans340R schreef:Johan, heeft de Exige Cup (2010 model) standaard een sper?? En hoe bevalt de Exige V6 tov de Exige Cup 260?

De 2010 had een sper (mijne toch ja).

De V6 en Cup260 zijn eigenlijk, op de cockpit na, gewoon niet te vergelijken !

Ik zou niet weten waar ik, qua rijden, de gelijkenissen moet zoeken.
Ok ze zijn beiden lichtgewicht, kunnen enorm laat remmen, en hebben geen stuurbekrachtiging.

Maar verder is het verschil, in mijn ogen, ver zoek.

De Exige Cup260 is zeker zo leuk om mee te rijden (rewarding, involving), de V6 is een zoveel snellere/"betere" auto.

De V6 baanwagen die ik heb voelt wel veel meer "baanauto" aan dan de cup260, vermoedelijk heeft dit niets te maken met het concept van de wagen maar met het verschil in ophanging.
Plaats reactie