Lotus Eleven - Westfield Eleven

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door electroshock »

FastEleven schreef:Simon Braithwaite, lid van de Historic Lotus Club en trotse eigenaar van een Lotus Eleven 418SRE, heeft een website opgezet over zijn Lotus Eleven :
http://www.lotuseleven.co.uk
Kijk en geniet ....
Wauw. Toplink ! 8-)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Hans340R »

FastEleven schreef:The factory has just announced that after a very successful reintroduction and 5 year production run of the XI, they will be taking final orders up until
December 31, 2010 for component versions of the XI. Collection dates for the
kits will be in March, 2010, and no further orders for XIs will be taken.

Spare and replacement parts for the XI will remain available indefinitely
though ...


FastEleven buigt het hoofd en pinkt een traan weg ... :cry:
Hmm.. worden waarschijnlijk toch niet goed verkocht.. misschien komen ze nog met een special edition, fabrieks Eleven 8-)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door electroshock »

"Yellow Peril - XJH 902",
staat nog steeds / opnieuw te koop, nu niet meer bij Coys maar ergens in Germania:

http://www.classiccars-langen.de/de/cars/
http://www.classiccars-langen.de/de/car ... 56%29/112/

Met die voorgeschiedenis hoef ik zelfs niet te vragen achter de prijs.
Zeker niet als het dezelfde is als deze:

http://www.motorbase.com/auctionlot/by-id/81920806/
http://www.independent.co.uk/life-style ... 68900.html

Maar omdat ze zo mooi is, zal ik maar alle prentjes uploaden. 8-)
Lotus2_12454t.jpg
Lotus1_12453s.jpg
Graham_Hills_1956_Lotus_XI.jpg
image002.jpg
graham hill 001.jpg
graham hill 002.jpg
graham hill 003.jpg
graham hill 004.jpg
graham hill 005.jpg
graham hill 006.jpg
Lotus6_12458s.jpg
Lotus7_12459s.jpg
Lotus5_12457s.jpg
Lotus4_12456s.jpg
Maar ik zie toch duidelijk grote/kleine verschillen:
met Graham Hill aan het stuur nog geen vin achter het hoofdeinde en een totaal andere 'voorruit',
in de UK een paar jaar geleden wel een serieuze vin
en nu in D met zelfs een zachte padding erop bij wijze van hoofdsteun ...
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

1956 Lotus 11 ex Graham Hill For Sale (Yellow Peril - XJH 902) :

Since 1954 Graham Hill worked as a mechanic at Colin Chapman's company "Lotus", always looking for a chance to drive a racing car himself. Finally, in 1956 Chapman allowed him to build up his own racing car, which was exactly the Lotus 11 with VIN 208 which is offered here. Right from the start, the talented driver was successful, hoovering many victories with his yellow painted conspicuous car soon nicknamed "Yellow Peril" by the fascinated motoring press. In 1957, no. 208 was driven by Ian Walker, no less successful than his predecessor. And so the history of "Yellow Peril" continued, seeing many different drivers and owners, and fully documented down to the present day. Among the many references there are Graham Hill's own autobiography "Life at the Limit", various editions of the "Autosport" magazine during the fifties, confirmation letters written by Ian Walker, John Lambert, Ernie Unger etc., the documentation of the "Historic Lotus Register", and the detailed historic review about this car in the "Lotus Club Magazine" of spring 2009.

The Lotus is still badged with his original registration "XJH 902", indispensable for Graham Hill always approaching the race courses on own wheels. From 2002 - 2007, "Yellow Peril" has been restored in the UK by Mike Brotherwood, authentically, carefully and with a detailed photo documentation. Actually, the car is part of a German collection which is intended to be reduced. A Ford side-valve engine with the original Willment cylinder-head (inlet valves OHV) and two SU carburetors is fitted (1172 ccm, 86 hp), the original engine as well as some of the replaced original panels will come with the car.

Car has FIVA Identity Card, German registration and valid German M.O.T. ("TÜV"). Of course, all mentioned documentation records are included.

Foreign customers are welcome. Car is located in the Frankfurt/Main airport region. Shipping no problem.

En voor wie budget over heeft, hier de link :
http://www.carandclassic.com/car/C190690/
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

TE KOOP : 2006 Westfield XI

Replica of Series 2 Lotus Eleven Sport.
Finished in Aston Martin Green with red upholstery and carpets.
Painted wire wheels. Low back end. Full tonneau cover.

Professionally built in 2006 by JB Motorsport.
Powered by John Smirthwaite built 1380cc
A Series engine, dyno’ed at 118 bhp.
5 Speed Ford semi-helical gearbox with tall 1st gear built by Steve Perks.
Special order springs and dampers.
Bespoke RadTec aluminium radiator, header, tank and catch tank.
Bespoke cloth covered wiring loom, new Smiths instruments and switches.
Lotus replica Moto Lita steering wheel.

foto's beschikbaar op website (niet te downloaden in jpeg)
http://www.classicandracecars.co.uk

Prijs : £18,995
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Lotus Eleven S2 Le Mans For Sale (1958) :

Fitted with 1460 FWB engine with straight cut gearbox. Old style FIA papers, road registered with current MOT/tax. Two sets of wheels plus other spares. Well known to the Historic Lotus Register.
A lovely car and a delight to drive.

Private sale : +44 7043 226307
http://www.carandclassic.com/car/C205886/
Bijlagen
Lotus Eleven.USK265.01.jpg
Lotus Eleven.USK265.01.jpg (39.03 KiB) 5671 keer bekeken
Lotus Eleven.USK265.02.jpg
Lotus Eleven.USK265.02.jpg (39.99 KiB) 5671 keer bekeken
Lotus Eleven.USK265.03.jpg
Lotus Eleven.USK265.03.jpg (26.87 KiB) 5672 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Dim »

...kwijl...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

FastEleven schat dat je voor deze auto toch een tweetal nieuwe RGB's moet rekenen ..... :o
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Dim »

...slik...
(wat mijn vorig probleem opgelost heeft. waarvoor dank FastEleven)
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Exploded »

FastEleven schreef:FastEleven schat dat je voor deze auto toch een tweetal nieuwe RGB's moet rekenen ..... :o
Voor dat soort geld koop je een zeer propere, 0-miles F1 van de jaren 80, begin jaren 90 en een halve camion aan stukken er bij... Dan heb ik toch snel gekozen hoor...
Plaats reactie