
16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
- stekki
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
- Locatie: Potholecountry
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Weet niet van wie die was, waren Fransen denk ik. Stonden met hun trailer bij Verhiest helemaal int begin. Het was niet de Cup waar je het gisteren over had
.

Light is not right
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Viel het nog enigszins mee?stekki schreef:Weeral mooie wagens gezien, leuke sfeer zoals altijd! Jammer vd rode Exige V6 Cup dat ie de muur heeft gekust echter.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- stekki
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
- Locatie: Potholecountry
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Front clam serieus beschadigd en hij leek ook langs één kant wat lager te staan, dus misschien is ophanging ook geraakt.Coen schreef:Viel het nog enigszins mee?stekki schreef:Weeral mooie wagens gezien, leuke sfeer zoals altijd! Jammer vd rode Exige V6 Cup dat ie de muur heeft gekust echter.

Light is not right
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 sep 2013, 13:46
- Auto: Elise 111R
- Locatie: Friesland
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Dat is echt super piiiiiiiiiiiiiep. Maar het hoort wel bij het risico dat je neemt on track natuurlijk.
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
- stekki
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
- Locatie: Potholecountry
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Ah, wat ik nog vergeten te zeggen had, voor diegenen die terug huiswaarts keerden, op de E40 vlak voor de afrit van Tienen stonden ze te flitsen...
Had het nog op tijd gezien, maar ik vrees een beetje voor de persoon met de grijze SC die voor me reed op dat moment. Ken zen nickname hier niet op het forum maar is iemand vd vlaanders.
Had het nog op tijd gezien, maar ik vrees een beetje voor de persoon met de grijze SC die voor me reed op dat moment. Ken zen nickname hier niet op het forum maar is iemand vd vlaanders.

Light is not right
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Op de goede oude manier nog eens een korte en eerlijke analyse maken.
Om oa even de mogelijkheden van de auto aan te halen.... en de progressie die er nog te maken valt wat te duiden !
Zou echt eens goed de snelle secties moeten bekijken.
Je ziet ook dat ik op een bepaalde ronde (2.53 met passagier) echt op de meeste secties het snelst onderweg was, zonder oponthoud en passagier zou dit een hotlapje geweest zijn.
Verder zit de snelste ronde ook met heel wat tijdverlies opgeschept. Naast het feit dat ik onderweg moet inhouden voor een Speedster (sectie aan Combes)merk je waarom ik vloek aan de finish.
Door mijn fout (koppeling te vroeg gelost in Blanchimont twee) en de bijgevolg veel te nerveuze sortie uit de busstop (strepen trekken) verlies ik op dat laatste segment dik 1.3 seconde, wat ik dus ook zag op de laptimer die twijfelde tussen hoge 2.48 en lage 2.49
Conclusie: het wordt een uitdaging om die auto consistenter te rijden (dat kan als ik me er op toe zou leggen, maar gezien racen mogelijk onvoldoende ambitie/tijd). Alles wijst er toch steeds weer op dat die auto echt we gelijk aan de GT3 presteert.... niet alleen gevoelsmatig ook in data.
Huidige set up voelt trouwens heel GT3 aan, plakt aan de grond, stuurt messcherp, is alleen nog een tikje nerveuzer....
Het gebrek aan absolute power wordt goed gemaakt aan remkracht (zelfs als piloot voelt dat impressive aan), welke ik nog altijd niet ten volle benut. Het doet namelijk wel redelijk "vies" om NA het 100m bord van Combes of aan de busstop te remmen.
Aan de busstop lukte dat nog een beetje aan Combes wou mijn voet niet naar mijn hersenen luisteren. Uit pure angst toch altijd maar op de 100m remmen en vaststellen dat je overschot hebt !
Wel vloeken dat ik een snel rondje verpest in die laatste sectie. Was ook laatste rondje van de dag......maar dat er nog verbetering zit aan te komen spreekt voor zich !
10 graden warmer alleen al zou een verschil geven. Maar een piloot die zijn auto wat beter kent ook
Video van die "snelle" lap.
Om oa even de mogelijkheden van de auto aan te halen.... en de progressie die er nog te maken valt wat te duiden !
Zou echt eens goed de snelle secties moeten bekijken.
Je ziet ook dat ik op een bepaalde ronde (2.53 met passagier) echt op de meeste secties het snelst onderweg was, zonder oponthoud en passagier zou dit een hotlapje geweest zijn.
Verder zit de snelste ronde ook met heel wat tijdverlies opgeschept. Naast het feit dat ik onderweg moet inhouden voor een Speedster (sectie aan Combes)merk je waarom ik vloek aan de finish.
Door mijn fout (koppeling te vroeg gelost in Blanchimont twee) en de bijgevolg veel te nerveuze sortie uit de busstop (strepen trekken) verlies ik op dat laatste segment dik 1.3 seconde, wat ik dus ook zag op de laptimer die twijfelde tussen hoge 2.48 en lage 2.49
Conclusie: het wordt een uitdaging om die auto consistenter te rijden (dat kan als ik me er op toe zou leggen, maar gezien racen mogelijk onvoldoende ambitie/tijd). Alles wijst er toch steeds weer op dat die auto echt we gelijk aan de GT3 presteert.... niet alleen gevoelsmatig ook in data.
Huidige set up voelt trouwens heel GT3 aan, plakt aan de grond, stuurt messcherp, is alleen nog een tikje nerveuzer....
Het gebrek aan absolute power wordt goed gemaakt aan remkracht (zelfs als piloot voelt dat impressive aan), welke ik nog altijd niet ten volle benut. Het doet namelijk wel redelijk "vies" om NA het 100m bord van Combes of aan de busstop te remmen.
Aan de busstop lukte dat nog een beetje aan Combes wou mijn voet niet naar mijn hersenen luisteren. Uit pure angst toch altijd maar op de 100m remmen en vaststellen dat je overschot hebt !
Wel vloeken dat ik een snel rondje verpest in die laatste sectie. Was ook laatste rondje van de dag......maar dat er nog verbetering zit aan te komen spreekt voor zich !
10 graden warmer alleen al zou een verschil geven. Maar een piloot die zijn auto wat beter kent ook

Video van die "snelle" lap.
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Handjes vol aan de auto zo te zien! 

-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 sep 2013, 13:46
- Auto: Elise 111R
- Locatie: Friesland
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Mooie opnames! Welke laptimer tool gebruik je?
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Volgen van de Cup R....