16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track

Bericht door stekki »

Weet niet van wie die was, waren Fransen denk ik. Stonden met hun trailer bij Verhiest helemaal int begin. Het was niet de Cup waar je het gisteren over had ;-).
Light is not right
Coen
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S

Bericht door Coen »

stekki schreef:Weeral mooie wagens gezien, leuke sfeer zoals altijd! Jammer vd rode Exige V6 Cup dat ie de muur heeft gekust echter.
Viel het nog enigszins mee?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
stekki

Bericht door stekki »

Coen schreef:
stekki schreef:Weeral mooie wagens gezien, leuke sfeer zoals altijd! Jammer vd rode Exige V6 Cup dat ie de muur heeft gekust echter.
Viel het nog enigszins mee?
Front clam serieus beschadigd en hij leek ook langs één kant wat lager te staan, dus misschien is ophanging ook geraakt. :?
Light is not right
Black111R
Auto: Elise 111R

Bericht door Black111R »

Dat is echt super piiiiiiiiiiiiiep. Maar het hoort wel bij het risico dat je neemt on track natuurlijk.
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
stekki

Bericht door stekki »

Ah, wat ik nog vergeten te zeggen had, voor diegenen die terug huiswaarts keerden, op de E40 vlak voor de afrit van Tienen stonden ze te flitsen...

Had het nog op tijd gezien, maar ik vrees een beetje voor de persoon met de grijze SC die voor me reed op dat moment. Ken zen nickname hier niet op het forum maar is iemand vd vlaanders. :)
Light is not right
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Op de goede oude manier nog eens een korte en eerlijke analyse maken.

Om oa even de mogelijkheden van de auto aan te halen.... en de progressie die er nog te maken valt wat te duiden !

Zou echt eens goed de snelle secties moeten bekijken.
13242589135_5ea7f9edca_bvlo.jpg
Je ziet ook dat ik op een bepaalde ronde (2.53 met passagier) echt op de meeste secties het snelst onderweg was, zonder oponthoud en passagier zou dit een hotlapje geweest zijn.

Verder zit de snelste ronde ook met heel wat tijdverlies opgeschept. Naast het feit dat ik onderweg moet inhouden voor een Speedster (sectie aan Combes)merk je waarom ik vloek aan de finish.

Door mijn fout (koppeling te vroeg gelost in Blanchimont twee) en de bijgevolg veel te nerveuze sortie uit de busstop (strepen trekken) verlies ik op dat laatste segment dik 1.3 seconde, wat ik dus ook zag op de laptimer die twijfelde tussen hoge 2.48 en lage 2.49

Conclusie: het wordt een uitdaging om die auto consistenter te rijden (dat kan als ik me er op toe zou leggen, maar gezien racen mogelijk onvoldoende ambitie/tijd). Alles wijst er toch steeds weer op dat die auto echt we gelijk aan de GT3 presteert.... niet alleen gevoelsmatig ook in data.

Huidige set up voelt trouwens heel GT3 aan, plakt aan de grond, stuurt messcherp, is alleen nog een tikje nerveuzer....

Het gebrek aan absolute power wordt goed gemaakt aan remkracht (zelfs als piloot voelt dat impressive aan), welke ik nog altijd niet ten volle benut. Het doet namelijk wel redelijk "vies" om NA het 100m bord van Combes of aan de busstop te remmen.

Aan de busstop lukte dat nog een beetje aan Combes wou mijn voet niet naar mijn hersenen luisteren. Uit pure angst toch altijd maar op de 100m remmen en vaststellen dat je overschot hebt !

Wel vloeken dat ik een snel rondje verpest in die laatste sectie. Was ook laatste rondje van de dag......maar dat er nog verbetering zit aan te komen spreekt voor zich !

10 graden warmer alleen al zou een verschil geven. Maar een piloot die zijn auto wat beter kent ook ;)

Video van die "snelle" lap.

Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Handjes vol aan de auto zo te zien! :)
Black111R
Auto: Elise 111R

Bericht door Black111R »

Mooie opnames! Welke laptimer tool gebruik je?
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

AIM solo
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Volgen van de Cup R....

Plaats reactie