Exige S, Porsche GT3 of BMW M3?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: Exige S, Porsche GT3 of BMW M3?

Bericht door jokke_vlo »

Vandaag naar Mettet geweest met de Panamera Turbo.

De mannen met de WEDSTRIJD Lotusje reden me voorbij, maar de 2 amateur rijders met Elise ging ik dan weer vlot voorbij.

Maar dan komt het: de motor van mijn Panamera Turbo opgeblazen.

Ik post even wat uitgebreidere info uit een ander forum:

Terug @home na een lange dag......

Maar goed we hebben alvast veel geleerd.

1. Penders is echt wel een goede garage, ok ik moest 1 keer zeggen dat ik niet akkoord was met de Leon maar voor de rest weer een super ontvangst en absoluut geen probleem dat het op Circuit was. Alle personeel alsook Penders benadrukten dat Porsche niet wil dat zo een wagen het begeeft ook op circuit.
Er werd ook uitdrukkelijk bevestigd dat het garantie was. Ondanks de miserie en de zware domper op wat een heel fijne dag leek te worden, toch nog een positieve noot.
De motor was op voorraad en de nieuwe zou volgende week geleverd worden.
Ik mocht zelfs foto's nemen toen men de olie uit de motor liet lopen, enfin lopen, het was letterllijk een soepje van ijzer met wat olie. Uit respect post ik die foto's niet.

2. Ik werd door vader Penders naar Porsche Import in Drogenbos gereden waar een splinternieuwe (wel nog niet het nieuwe model ) Cayenne diesel full option, op me stond te wachten, in de showroom. Maw een vervangwagen die echt wel in orde is.
Ook hier hetzelfde geluid. Uw wagen mag gewoon niet stuk gaan op circuit, daar staan we op.

3. Ik importeer geen auto uit Duitsland maar zal een trackcar in tweehands Porsche approved kopen, hier heb je duidelijke dezelfde garantie en service. Stel je voor dat je dit voorkrijgt met een auto die je koopt via handelaars. (nu goed dit is een PERSOONLIJKE mening. Wel goed om weten.

4. Je ziet me niet snel meer met een Panamera Turbo op circuit (met uitzondering van Spa.

De oorzaak : naar alle waarschijnlijkheid heeft de aandrijving van de oliepomp het laten afweten. Hierdoor hoorde ik eerst mijn motor tot préparé malen voor ik ook maar 1 melding kreeg (die kwam later, olielevel), het verklaart ook waarom de oliedruk ook volledig weg viel.

Ik kreeg ook inside info. Maar ook hier uit respect zeg ik dit liever niet openbaar. Ik kan alleen zeggen dat ik wel tevreden ben over de aanpak van Porsche.

De 20 rondjes die ik reed op circuit verbaasden me persoonlijk. Het was de eerste keer dat ik dit deed (na vele lessen) op een toch wel technisch circuit. Tot mijn verbazing ging die echt wel veel vlotter dan verwacht en ik kon ik naar mijn mening meer dan goed mee.

Topsnelheid op de rechte lijn bedroeg 187.

Dus nee ik moet dit topic niet verwijderen omdat de motor stuk ging op circuit, Porsche komt er voor uit dat zo een motor niet stuk mag op circuit, maar je kan dus wel beter hun garantie hebben !

Voila dat is bondig de samenvatting.

Conclusie: ik moet dringend werk maken van een track car
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

De drie overblijvende keuzes na de ervaringen en avonturen van vandaag:

Na de ervaringen van vandaag en wat gepraat. Is het blijkbaar toch nuttig om een betrouwbare wagen te kopen die wat circuit aan kan.

Daarom moet ik een Carrera 2S duidelijk ook terug in aanmerking nemen en miss toch overwegen iets aan te kopen dat eigenlijk alleen voor de trak dient.

1 Een lotus exige 260 cup
2. Carrera 2S
3 de fiscaal meest interessante: M3

Zaterdagnamiddag ga ik is naar die cup kijken bij Verhiest.

twijfel twijfel
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 03 apr 2010, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

ik had het al gelezen op het andere forum.
Wat een pech ,man.
Het zal wel proper opgelost worden.

Je zal toch eens moeten kiezen :mrgreen:

Ik ben van het gedacht : je eerste keuze is altijd het beste.

Ik heb soms ook al veel getwijfeld en andere wagens er bij betrokken er vergeleken en steeds kwam ik bij mij eerste keuze uit.

Bij jou is dat de porsche zeker?

1 keer heb ik moeten kiezen en ben ik niet voor mijn eerste keuze gegaan en heb ik voor het tweede gekozen en dat was dan mijn Lotus :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8-) :P

Dus pak die Lotus en rij rond met een big smile op uw face en na 2 jaar koopt ge uwe porsche tracktoy en neem ik uwe exige cup 260 over voor een schappelijke prijs :mrgreen: :oops:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

jokke_vlo schreef: 1 Een lotus exige 260 cup

twijfel twijfel
wij twijfelen al LANG niet meer, wij wisten gewoon al van t begin wat je nodig hebt :)

Ahja, we hebben je nog niet verteld over de ""Lotus-vloek" :twisted: ?

Dat is als je twijfelt dat er hier of daar bij een concurrerend model ietske opblaast :mrgreen:

Genoeg gezeverd : gelukkig valt je motor onder garantie, zou anders vrezen voor het kostenplaatje :s
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie