Pagina 8 van 16

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 02 mar 2010, 20:44
door JeanVM
Zie ik dat goed: een plastieke deksel op de motor? Extra, als standaard er nog eens bij.

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 02 mar 2010, 20:58
door bAAx
nog enkele prentjes van Genève

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 03 mar 2010, 09:16
door bAAx
hier nog meer fotos van op Genève, met goeie detailbeelden.. (fotos te groot voor upload helaas)

http://www.autoblog.com/gallery/geneva- ... s-elise/#2

incl. dit zij-aanzicht
04-2011-lotus-elise-live.jpg
Interieur blijft blijkbaar hetzelfde als laatste reeks elise S2

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 04 mar 2010, 09:36
door bAAx
Als je zo alle fotos begint langs elkaar te zien krijg je een steeds vollediger beeld van hoe de elise in het echt zal verschijnen

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 04 mar 2010, 09:41
door bAAx
Achterzijde

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 04 mar 2010, 09:50
door bAAx
Frontaal vind ik em eigenlijk heel geslaagd.. Alles goed in verhouding.. Ik stel me enkel vragen bij kortbij, front 3/4, dan lijken die hoog oplopende running lights aan de wagen een eerder verbaasde expressie te geven.. Op dat moment zijn de koplampen ook precies te klein in verhouding tot omliggende carrosseriedelen

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 05 mar 2010, 10:24
door WimC
Hij is heel mooi....,maar toch weer iets meer afgeborsteld en mainstream met prestaties (helaas) en prijzen (ga maar eens een offerte vragen vandaag de dag) die in lijn zijn met Duitse collega's (slk, Z4, Boxster).

Salon van Geneve is één grote marketingtruuk en geeft ons in een niets verhullende wijze weer waar Lotus naar toe wil de komende jaren.
Geen Exige, geen 2-11 ==> deze hardcore producten worden zwz toch door de liefhebber gekocht.
Nieuwe Elise, Evora, beloften van een machtige Esprit ==> meer upper class en meer focus op verkoopsaantallen.

Ik geraak er alleen niet aan uit wat er met de exclusiviteit gaat gebeuren. Het is duidelijk byebye met het adagio van wijlen Colin Chapman (...lightness...). Brengt deze imagoswitch nu meer of minder exclusviteit?

Wim

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 05 mar 2010, 10:37
door Bzguy
1 ding is zeker : als men de nieuwe Esprit uitbrengt met prestaties 0-100 > 5 sec dan is dat wel n ferme tegenvaller !

Zeg nu zelf : bijna 20 jaar geleden waren die al wat sneller (en lichter !), maar nu komt er natuurlijk vanalles bij kijken (veiligheidsuitrusting) waardoor elke GT al op zowat 1,5 ton gewicht zit, ten koste van prestaties :)

Zoals WimC zegt : t gata meer en meer 'mainstream' , richting SLK/Z4 etc ; binnnekort rijden de grootmoedertjes met n Elise ?! (al kunnen ze er maar 1 kee rin om nooit meer uit te geraken, lol)

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 05 mar 2010, 11:46
door bAAx
WimC schreef:prestaties (helaas)
heeft de S ooit om prestaties gegaan? we moeten niet vergeten dat wat de elise nog altijd voorheeft op de "duitse collegas", rijplezier heet, te danken aan een onvergelijkbaar stijf chassis, beperkte dimensies, laag zwaartepunt, een fijn onbekrachtigd stuur én een ideale rijhouding.

Ik betreur met jullie de extra 16kg droog gewicht méér en datzelfde getal aan Nm koppel minder tov de vorige versie maar ik denk dat het nog steeds gaat om een onvergelijkbare auto die je in zijn habitat (de bochtige binnenbaan) voor geen enkele ander exemplaar zou willen ruilen (buiten misschien de Caterhams etc. van deze wereld, maar die gaan imho nèt iets te ver qua bewoonbaarheid)..

Dat ze ook een beetje denken aan verkoopsaantallen mag voor mij.. Tenslotte moeten ze de centen hebben om nog tot lang in de toekomst plastieken bakken te maken :mrgreen:

Ik hoop alleen maar dat de hethel boys een goede keuze gemaakt hebben met deze motor-boite combo..

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 05 mar 2010, 13:11
door WimC
heeft de S ooit om prestaties gegaan?
Ja, ja en nog eens ja !
Elise S1 basisversie, Elise S2 met 122 pk basisversie en dan ineens de S2 met Toyota van 136 pk....die ineens 0.5 sec trager moest zijn van 0 => 100

Jij hebt 100% gelijk qua rijplezier, maar voor mij zijn de prestaties recht evenredig met het rijplezier...en niet omgekeerd.

Wim