2010 Autosalon Brussel...

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: 2010 Autosalon Brussel...

Bericht door electroshock »

ovi schreef:Zijn nog wel wat moderne wagens met een distributieketting hoor electro! ;) Dus weer zo'n verkoper die maar wat uit zijn nek staat te kramen.
Nee hoor, geen verkoper maar iemand die vaak mee op de werkvloer staat en weet van aanpakken.
En de machine in kwestie laat ik naar raden behoudens deze tip van de sluier (én 't is met aandrijfriemen), in het ferrari-taaltje klinkt het zo :
(...) con una potenza specifica vicina ai 100 cavalli/litro. Questo motore è stato progettato con l’obiettivo di aggiungere al portfolio dei (...) un prodotto con elevate potenza e coppia specifiche, un’eccellente coppia ai bassi regimi e già in grado di rispettare gli standard di emissione dei futuri limiti Euro 5. Derivato dall’attuale (...) 16 valvole, questo motore sarà disponibile in due versioni: 180 CV @ 4000 giri/min. 190 CV @ 4000 giri/min. entrambe con una coppia di 400 Nm @ 2000 giri/min. Questo motore sarà venduto sia a clienti captive che non-captive, riservando la versione con più alta potenza alle applicazioni di (....) La coppia ai bassi regimi è stata incrementata del 50%, con 300 Nm disponibili già a partire da 1250 giri/min. (...) :mrgreen:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

ovi schreef:Zijn nog wel wat moderne wagens met een distributieketting hoor electro! ;)
Dus weer zo'n verkoper die maar wat uit zijn nek staat te kramen.

Kristel wil zo vlug mogelijk een Fiat 500 cabrio als haren Punto Cabrio de geest moest geven. Ze zal er dus nog wel enkele jaren moeten mee rijden wand ik herstel hem altijd! :lol:
Nu was ik daarstraks even op de stand van Fiat wat info gaan vragen en toen ik vroeg of da bachke nu elektrisch open en dicht ging heeft die trien een kwartier rondgelopen tot ze iemand vond die hier kon op antwoorden? :roll:
Aangezien deze 500 cabrio toch zo'n beetje de meest bekeken auto van Fiat was vindt ik het onbegrijpelijk dat de verkoper(sters) zelf op zo'n simpel vraagje niet kunnen antwoorden.
Van de Lotus stand niets dan lof en ook weer dat typische niet dikken nekken gedoe die je dan weer wel bij de buren zag en iedereen welkom.
Volgens mij hebben onze Lotus dealers een mooie slag binnengehaald en dat vonden ze zelf ook.
Als je dan de prijs ziet van een exclusieve Evora in verhouding tot een Porsche en dan zeker een Ferrari dan denk ik dat veel mensen toch eens de overstap zouden kunnen wagen. ;)
Da jong mechaniekerke dat ik mee had van bij mij op het werk heeft in ieder geval genoten dat hij in de Lotus Evora mocht zitten. Hij zal de foto's naar mij doorsturen wand ik heb ook enkele foto's van heel de stand gemaakt zoals beloofd.
Speciaal voor Fredje die niet tot daar geraakt. :)
Ivo, het dak van ne 500 gaat elektrisch open en denk dat het zo'n 10 standen heeft, spring eens binnen, we hebben er een paar staan.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

kevin_v schreef:[

Ivo, het dak van ne 500 gaat elektrisch open en denk dat het zo'n 10 standen heeft, spring eens binnen, we hebben er een paar staan.
Nee, ik blijf daar weg poike! ;)
Toen ik de waterpomp v/d mobilhome laten vervangen hebben in Mechelen stond daar ook zo'n exemplaar in de vitrine en daar was ze ook niet uit te krijgen dus...
Wel gemakkelijk dat ze nu al zeker weet wat haar volgende otoke gaat worden. :lol:
ben
Naam: Ben
Auto: geen

Bericht door ben »

De Europa was weer niet goed genoeg zeker om tussen de andere Lotus-modellen te staan.
electroshock

ben schreef:De Europa was weer niet goed genoeg zeker om tussen de andere Lotus-modellen te staan.
Een teken aan de wand. Volgens mij hebben ze hem afgeschreven, de Europa. :(
Nochtans mogen ze wat mij betreft zijn levensduur nog wat flink rekken.
WAarom géén shooting-brake ? Lijkt in contradictie met het middenmotorconcept, maar als je dit ziet:
http://www.automotiveaddicts.com/5431/s ... ayman-mule
Waarom ook niet ?
Ben er zeker van dat de jongens in Hethel er iets veel mooiers van kunnen maken,
dan wat deze Cayman is overkomen. :D

Sir_Bongiovi
Naam: Andy
Auto: Opel Speedster 2.2
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Vandaag (zondag) naar het salon geweest, de evora en de oranje elise (?) waren toch wel 1 van mn meest favoriete wagens daar.
Enkel de achterzijde van de Evora vind ik minder mooi.

Enkele van mn foto's
P1020534.jpg
002.jpg
003.jpg
Laatst gewijzigd door Sir_Bongiovi op 24 jan 2010, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

ben schreef:De Europa was weer niet goed genoeg zeker om tussen de andere Lotus-modellen te staan.
En nen mocht ook al niet op de kalender! Da ziet er niet goed uit voor de Europa. Moest er nu nog Elan op staan dan zou ik het kunnen begrijpen! :lol:

Heb juist nog eens naar dien snotaap die ik meegenomen heb naar de Lotus stand gemaild voor de foto's en gaat ze woensdag meebrengen wand hij krijgt ze niet doorgestuurd??? :evil:
electroshock

Leuke foto's.
De buitenwippers hebben ook geoefend op hun houding, de gekruiste armen zijn vervangen door een meer contemplatieve pose. :D

Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Denk dat Mr DDS niet graag aanzien zal worden als buitenwipper maar alle.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

:D :D
Plaats reactie