jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- Dim
- Auto: Exige S 240
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
dat ligt aan het feit dat je filmt in "average" meting van de belichting. Is een van de settings. Je moet dat zetten op "spot" en dan richten naar de buitenkant van de wagen.
Het is niet mogelijk om en de binnenkant van de wagen goed belicht te krijgen, en de buitenkant tegelijk. het verschil in lichthoeveelheid is daar te groot voor.
Dus ofwel average en goede belichting binnenin, ofwel spot en goed zicht op de baan.
Ik zet dat altijd op spot...als je zonder dak rijdt, is het dan weer beter in average !
Het is niet mogelijk om en de binnenkant van de wagen goed belicht te krijgen, en de buitenkant tegelijk. het verschil in lichthoeveelheid is daar te groot voor.
Dus ofwel average en goede belichting binnenin, ofwel spot en goed zicht op de baan.
Ik zet dat altijd op spot...als je zonder dak rijdt, is het dan weer beter in average !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
merci vo de tip ik zal die spot setting eens zoeken (da wordt weer vloeken) groeten van bart
- Dim
- Auto: Exige S 240
is zo'n symbooltje van [°] dacht ik...ipv [ ]
ergens in de settings van de spul...eenmaal ingesteld, blijft dat zo gesaved...
ergens in de settings van de spul...eenmaal ingesteld, blijft dat zo gesaved...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Als ik me goed herinner heeft bartvdb geen HD.
Ik vrees dat de gewone versie van de Gopro geen spotmeting heeft.
Ik vrees dat de gewone versie van de Gopro geen spotmeting heeft.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
't is idd geen hd . thiva merci da scheelt veel in t zoeken . zal eens proberen om hem voor de ruit te zetten ipv tss de stoelen . (sorry we zijn zwaar jokke z'n topic aan 't misbruiken
. )

- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Ondertussen staan we weer wat verder en kan ik een update geven in de vgl Exige Cup en ne Kever GT3.
Dat ik het rijplezier van de Exige hoger plaatste dan de GT3 had ik al meermaal onderlijnd en ook op verschillende samenkomsten gezegd.
Op een blauwe maandag heb ik beslist om de GT3 een andere setup te geven en te laten uitlijnen. Ik moest een paar filmpjes tonen over mijn rijstijl enzoverder.
En wat ik kreeg ik terug? Een Lotus GT3, miljaar we hebben weer veel bijgeleerd in hoe de setup van je wagen, je een TOTAAL andere wagen geeft.
Het lijkt wel of ik rijd tegenwoordig terug met een Lotus rond, het stuur en rijgedrag ligt (ondanks de andere opbouw van de wagens) enorm dicht bij mekaar.
Wel één ding dat ik moet bijstellen: ik dacht op clubcircuits als Abbeville, Ecuyers en Mettet sneller of even snel met de Lotus te zijn, maar dat blijkt flagrant fout......het verschil is groot. Heel groot.
Het cockpit gevoel van de Exige en het VEEL bugetvriendelijker rijden blijven een voordeel van de Exige evenals het toch nog iets directer zijn van de wagen.
Filmpjes:
Dat ik het rijplezier van de Exige hoger plaatste dan de GT3 had ik al meermaal onderlijnd en ook op verschillende samenkomsten gezegd.
Op een blauwe maandag heb ik beslist om de GT3 een andere setup te geven en te laten uitlijnen. Ik moest een paar filmpjes tonen over mijn rijstijl enzoverder.
En wat ik kreeg ik terug? Een Lotus GT3, miljaar we hebben weer veel bijgeleerd in hoe de setup van je wagen, je een TOTAAL andere wagen geeft.
Het lijkt wel of ik rijd tegenwoordig terug met een Lotus rond, het stuur en rijgedrag ligt (ondanks de andere opbouw van de wagens) enorm dicht bij mekaar.
Wel één ding dat ik moet bijstellen: ik dacht op clubcircuits als Abbeville, Ecuyers en Mettet sneller of even snel met de Lotus te zijn, maar dat blijkt flagrant fout......het verschil is groot. Heel groot.
Het cockpit gevoel van de Exige en het VEEL bugetvriendelijker rijden blijven een voordeel van de Exige evenals het toch nog iets directer zijn van de wagen.
Filmpjes:
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Mijn ervaring heeft geleerd dat de Exige al het dubbele kost aan rijbudget tegenover de Elise, met name vooral de banden en remmenslijtage (op het circuit, hé). Zo'n GT3 is toch nog andere koek.... het VEEL bugetvriendelijker rijden blijven een voordeel van de Exige ...
Maar euh, je was gewaarschuwd, ... , al denk ik dat de meesten van ons ook wel zouden overschakelen als de portefeuille (en de echtgenote ... ) het zouden toelaten ...

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Hans340R
- Auto: Exige Cup 260
- Contacteer:
Met het verschil is groot, bedoel je dat de Exige stukken sneller is? Of de Kever?
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
De kever is echt een pak sneller en dat verrast me, vooral omdat ik er zoveel voorbij reed vorig jaar. Er zijn gewoon weinig kever rijders die snel durven gaan met hunne kever. De auto op zich is een pak sneller temeer dat ik het kan vergelijken met dezelfde chauffeur.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
CUP260 / 260pk <> GT3 RS / 450pkjokke_vlo schreef:De kever is echt een pak sneller en dat verrast me, vooral omdat ik er zoveel voorbij reed vorig jaar. Er zijn gewoon weinig kever rijders die snel durven gaan met hunne kever. De auto op zich is een pak sneller temeer dat ik het kan vergelijken met dezelfde chauffeur.
Logisch dat de GT3 RS sneller is, toch? ... echter, is het kostenplaatje recht evenredig met het (meer) plezier?

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic