Pagina 7 van 12
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 22 mei 2014, 08:00
door billie
Koen,ziet er super uit,vergeet de smoked zij pinkers niet,kost bijna niks en is een werkje van niks

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 22 mei 2014, 10:16
door Coen
Ja gaaf! Die zwarte accenten maken de auto wel zeg!
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 22 mei 2014, 19:09
door mindp0wer
billie schreef:Koen,ziet er super uit,vergeet de smoked zij pinkers niet,kost bijna niks en is een werkje van niks

Ja dat vind ik ook, ik wilde het voorbeeld volgen vanop lmsc.info, maar in het echt vind ik het ook beter met smoked zijpinkers. Ga ze bijbestellen. Hoe dienen ze vervangen te worden?
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 22 mei 2014, 19:23
door mindp0wer
Ook Thierry Verhiest aan de lijn gehad en uitlaat besteld. Levering niet meer op tijd voor Ieper.
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 22 mei 2014, 21:28
door mindp0wer
Iemand een idee hoe ik zonder de clam er af te halen de pinkers vooraan kan vervangen? Aan de eerste moer aan de wielkant kan ik aan, de tweede moer richting midden wagen, is echter een ramp. Ik heb vanalles geprobeerd maar ik heb geen ruimte om een sleutel te draaien.
Ik ga nu alles even terug monteren tot er een goeie oplossing is.
Op de 2de foto zie de moer en op de 3de niet, maar daar zie je wel de kleine ruimte waarin je moet werken ...
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 23 mei 2014, 00:07
door kevin_v
binnen spatbord compleet verwijderen, dat werkt veel gemakkelijker.
lamphouder verwijderen
kleine ratel met een lang dopje van 8mm, zo is het mij toch de laatste keer gelukt.
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 23 mei 2014, 09:31
door Coen
Hier heb je een handleiding compleet met foto's. Er zijn dus 2 manieren om ze te vervangen. Vanuit de wielkasten en vanuit de serviceluiken.
http://wiki.seloc.org/a/Fitting_S1_front_indicators
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 23 mei 2014, 11:35
door Erwin
Ik dacht dat ik die moeilijke bout langs boven via de radiator heb gedaan met een ratelsleutelje.
Is al een tijdje geleden, maar herriner me geen echte grote problemen.
De zijpinkertjes kan je er gewoon uitklikken met een schroevendraaier. Let wel want er zit een lipje aan (weet niet meer voor of achterkant), iets teveel druk erop en ze breken. De zijpinkertjes zijn wel spotgoedkoop.
Ik heb witte zijpinkers gezet en ineens een ledlampje erin zodat je het eventuele gele lampje niet ziet.
Ga je de gele pinkers achteraan ook niet vervangen door rode?
Ziet er homogener uit.
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 08 jun 2014, 09:00
door mindp0wer
Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Geplaatst: 09 jun 2014, 17:48
door Emiel
mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
AICV komt vaak voor, mensen opperen om die schoon te maken, dat is uitstel van executie. Paar euro om te vervangen.
Niet gezegd dat het de oplossing is, maar was bijv bij mijn S2 135R ook het probleem destijds. Was leuk rijden vanuit UK naar huis
