De elise van Jeroen
-
- Auto: elise S2 2003
Re: De elise van Jeroen
Hoi ,
Binnenkort ga ik de Elise weer van een ander kleurtje voorzien dormiddel van Plastidip.
Omdat het een nogal uitgesproken kleur wordt wil ik wat meer zwarte accenten toevoegen.
Op de oranje laag kan ik dus mooi wat dingen uitproberen.
Als alles wordt zoals ik in mijn hoofd heb en het bevalt gaat eind september of begin oktober het oranje eraf en wordt hij groen.
Eerst het horizontale deel voor/onder de luchthapper zwart maken. Ook de ronding om de luchthapper wordt zwart. Dit om de contouren van de elise er meer uit te laten komen. Alles afgeplakt en zwart gespoten. Om het nog wat opvallender te maken heb ik ook het bovenste deel zwart gemaakt en
Doorgetrokken over de deur. Persoonlijk vind ik het geslaagd, op naar het volgende deel.
Groeten,
Jeroen
Binnenkort ga ik de Elise weer van een ander kleurtje voorzien dormiddel van Plastidip.
Omdat het een nogal uitgesproken kleur wordt wil ik wat meer zwarte accenten toevoegen.
Op de oranje laag kan ik dus mooi wat dingen uitproberen.
Als alles wordt zoals ik in mijn hoofd heb en het bevalt gaat eind september of begin oktober het oranje eraf en wordt hij groen.
Eerst het horizontale deel voor/onder de luchthapper zwart maken. Ook de ronding om de luchthapper wordt zwart. Dit om de contouren van de elise er meer uit te laten komen. Alles afgeplakt en zwart gespoten. Om het nog wat opvallender te maken heb ik ook het bovenste deel zwart gemaakt en
Doorgetrokken over de deur. Persoonlijk vind ik het geslaagd, op naar het volgende deel.
Groeten,
Jeroen
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ja, heeft wel iets 
Wel leuke uitvinding hé die plastidip ...

Wel leuke uitvinding hé die plastidip ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
Het is zeker mooi spul Frederik, ik ben Iedere keer weer bezig om te kijken wat er allemaal mee mogelijk is.
-
Aan de achterkant wil ik ook nog wat zwarte accenten hebben.
Eerst dacht om hetzelfde te doen als bij de cup versie, een zwarte ovaal.
Echter kon ik geen mooie en logische lijn vinden waar ik fatsoenlijk op kon afplakken. Een nieuw plan moest er dus komen. Na meerde keren het een en ander afgeplakt te heb ik iets gevonden wat wel mooi en mogelijk was.
Het achterste rooster hoort origineel zwart te zijn maar had ik vorig jaar oranje gemaakt, was veel makkelijker
. Nu wordt hij dus weer zwart.
Begin situatie. Een begin gemaakt met afplakken. Daarna de rest afgeplakt en de auto afgedekt. Het spuiten is begonnen. Na het spuiten komt het leukste.
Alle folie en tape verweideren en kijken of het geworden is wat je er van verwachtte. Nu nog 1 of 2 weken oranje rond rijden, daarna oranje eraf halen en overnieuw beginnen met groen.
Groeten ,
Jeroen
Eerst dacht om hetzelfde te doen als bij de cup versie, een zwarte ovaal.
Echter kon ik geen mooie en logische lijn vinden waar ik fatsoenlijk op kon afplakken. Een nieuw plan moest er dus komen. Na meerde keren het een en ander afgeplakt te heb ik iets gevonden wat wel mooi en mogelijk was.
Het achterste rooster hoort origineel zwart te zijn maar had ik vorig jaar oranje gemaakt, was veel makkelijker

Begin situatie. Een begin gemaakt met afplakken. Daarna de rest afgeplakt en de auto afgedekt. Het spuiten is begonnen. Na het spuiten komt het leukste.
Alle folie en tape verweideren en kijken of het geworden is wat je er van verwachtte. Nu nog 1 of 2 weken oranje rond rijden, daarna oranje eraf halen en overnieuw beginnen met groen.
Groeten ,
Jeroen
-
Afgelopen weekend heb ik de Elise voorzien van een nieuwe kleur.
De oude laag plastidip is eraf gehaald en een opvallende kleur groen er opgespoten.
De oude laag plastidip is eraf gehaald en een opvallende kleur groen er opgespoten.
- Bijlagen
-
- achterkant.jpg (289.16 KiB) 6629 keer bekeken
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Mooi zo in het groen. Gave groene kleur ook! Ik zou alleen de delen die nu zwart zijn ook groen maken. Wat kost zoiets nog om de gehele auto mee te spuiten?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
Aan materiaal was ik nog geen €300,- kwijt.
Dat is dus voor de plastidip, verdunner en afplak benodigdheden.
Het is dus niet zo duur als je het zelf doet en is nog leuk om te doen ook !
Dat is dus voor de plastidip, verdunner en afplak benodigdheden.
Het is dus niet zo duur als je het zelf doet en is nog leuk om te doen ook !
- Ziener01
- Auto: Elise 135 Sport
Cool Jeroen! Heb je spuitbussen gebruikt of een spuitpistool? Het ziet eruit als blaze green met een metalizer top finish. Klopt dat? Is het gewone silver metalizer of pearl?
- Ziener01
- Auto: Elise 135 Sport
Heb zelf de velgen gedipt dit weekend:
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Gaaf Johannes! Ik wist niet dat ze ook metallic kleuren hadden.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2