Exige V6 2012

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: Exige V6 2012

Bericht door jokke_vlo »

fastcooki3 schreef:Nissan GT-R? ;-)
fastcooki3 schreef:
Frederik schreef:Toch niet zo'n supersnelle playstation zonder gevoel... eenmaal Lotus, altijd Lotus. Het rijgevoel van een Lotus is ongekend bij andere merken, maar enkelen komen ergens in de buurt ...
Maar Nissan levert wel auto's... Die maken eens iets anders dan prototype kleimodellen, nu ja zelfs die kleimodellen komen uit Ialië, die maken ze niet eens zelf... :-(
Allez jong een GTR, sorry maar mij lijkt dat een soort beginnersfout :).

Ik ken nu toch heel wat mensen (zie maar eens op autoforum) die een GTR hadden en ze doen hem ALLEMAAL, en dat zonder fout weg.

Auto rijdt voor jou, on track oververhit dat spel binnen de 5 rondjes, het snel optrekken van 0-100 went ongelooflijk snel.

Nu goed ik geef maar de tip want zelf heb ik die fout ook gemaakt ! Ben wel niet van plan ze terug te maken.

Dat is een macho musclecar en buiten het macho gevoel van: ik ben de eerste weg aan het rode licht heeft die kar echt niets te bieden.

Enfin ik geef maar wat tegen wind hoor, want ik gun je alle plezier ! Dat ik er geen ervaring mee heb kan je me niet verwijten ;)
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

jokke_vlo schreef: Allez jong een GTR, sorry maar mij lijkt dat een soort beginnersfout :).

Ik ken nu toch heel wat mensen (zie maar eens op autoforum) die een GTR hadden en ze doen hem ALLEMAAL, en dat zonder fout weg.

Auto rijdt voor jou, on track oververhit dat spel binnen de 5 rondjes, het snel optrekken van 0-100 went ongelooflijk snel.

Nu goed ik geef maar de tip want zelf heb ik die fout ook gemaakt ! Ben wel niet van plan ze terug te maken.

Dat is een macho musclecar en buiten het macho gevoel van: ik ben de eerste weg aan het rode licht heeft die kar echt niets te bieden.

Enfin ik geef maar wat tegen wind hoor, want ik gun je alle plezier ! Dat ik er geen ervaring mee heb kan je me niet verwijten ;)
Het imago van die wagen mja... voor discussie vatbaar idd.
Maar de rijkwaliteiten, dat zegt meer over de eigenaren hun rijderscapaciteiten dan de auto, vrees ik. :?
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

fastcooki3 schreef:
jokke_vlo schreef: Allez jong een GTR, sorry maar mij lijkt dat een soort beginnersfout :).

Het imago van die wagen mja... voor discussie vatbaar idd.
Maar de rijkwaliteiten, dat zegt meer over de eigenaren hun rijderscapaciteiten dan de auto, vrees ik. :?
Het gaat hier over Lotus, , niet Nissan, maar goed ik stel vast dat diegenen die er mee on track kwamen (GTR) allemaal overstappen naar iets dat toch veel meer een rijders wagen is. Neem bv Delou (denk dat die hier ook rond loopt op het forum) die is van de GTR naar de nieuwe Exige V6 gestapt (met tussenin een GT3), puur omwille van het feitt dat zo een GTR geen rijplezier geeft. De keren dat ik er mee heb (mee)gereden identiek. Is ook zo met een R8 V10 bv, denk dat Capitol daarover ook wat kan meepraten (net als ik). Dat is allemaal leuk en goed maar dat zijn nu eens echt totaal geen rijderskarren die je weinig fun on track geven (tenzij je sporadisch, als liefhebber eens even wil genieten van wat rondjes).

- geen full manual, zelfs voor een groot deel manual instelling mogelijk, de auto neemt het altijd over het moment dat je als rijder aan de bak moet
- onderstuur dat het gene naam heeft
- oververhitten: altijd prijs
- betrouwbaarheid: kuch (maar ook daar is Lotus ook niet top in :))

Je moet die commentaren hier natuurlijk niet geloven hé, heb dat ook niet gedaan een aantal jaar terug :mrgreen:

Al doende leert men.................en verliest men veel geld.
Als je nu al twijfelt of aangetrokken bent door een Lotus en je verkiest een GTR GARANDEER ik je 1 ding. Die GTR gaat het geen jaren uithouden bij je.
Je bent hier echt wel twee totale uitersten aan het vergelijken eigenlijk.

Wat me niet duidelijk is: wat wil je er eigenlijk mee doen? Nog klein voorstel, kunnen we deze discussie niet voortzetten in een ander topic, het is leuk plezant maar past niet onder nieuwe V6 Exige.

En een vergelijkbare wagen is het volgens mij niet.

GTR: categorie I am the fastest at the redlight of autobahn
Lotus: categorie: I am a real no nonsense driver and likes to feel my car.

btw: een Nissan GTR met 850pk haalt het niet tegen een GT3 Porsche op Slicks, zelfs niet op het snelle Spa en zelfs niet met al die rechte stukken waar die 850pk van je weg rijdt alsof je quasi stil staat.

En als je twijfelt tussen de twee, neem iets tussenin, iets dat extreem snel is en "on track" ook nog iets kan + rijplezier geeft: een tweedehands 997 of 996 Turbo kan je vinden in gelijke prijsklasses en gaat je in the long run zelfs minder kosten dan de GTR. (vraag is de prijs van een setje banden voor de Nissan? :mrgreen: ).
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

een tweedehands 997 of 996 Turbo kan je vinden in gelijke prijsklasses
Voilà zie, de Johan laat z'n kaarten zien ... 8-) ... En gelijk heeft ie, want ik denk dat dit idd wel eens de echte concurrenten van de nieuwe Exige V6 zullen zijn ....

Wanneer kunnen we die Exige testen ????
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Lotus Exige S track test

Resident racing driver Owen Mildenhall puts the new Exige S to the test on track

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/videos/fea ... z1tocXL6n6
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

En dan maar "zagen' over te veel J&P..... :roll:

Dit is 'on-topic' ;)
Exige-S_6-600x428.jpg
Exige-S_6-600x428.jpg (53.63 KiB) 3917 keer bekeken
Exige-S.jpg
Exige-S_1-600x426.jpg
Exige-S_1-600x426.jpg (61.41 KiB) 3921 keer bekeken
Exige-S_3-600x428.jpg
Exige-S_3-600x428.jpg (53.44 KiB) 3921 keer bekeken
Clipboard01-600x272.jpg
Clipboard01-600x272.jpg (60.49 KiB) 3918 keer bekeken
Exige-S-Product-Presentation.jpg
Exige-S_4-600x428.jpg
Exige-S_4-600x428.jpg (56.87 KiB) 3917 keer bekeken
Lotus makes greencars ..... funcars!!
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

co-driver schreef:En dan maar "zagen' over te veel J&P..... :roll:

Dit is 'on-topic' ;)
Exige-S_6-600x428.jpg
Exige-S.jpg
Exige-S_1-600x426.jpg
Exige-S_3-600x428.jpg
Clipboard01-600x272.jpg
Exige-S_4-600x428.jpg

Dit vind ik nu interessante info !
frankenstijn
Naam: Frank
Auto: Elise S 2012
Contacteer:

Bericht door frankenstijn »

wimvanbeeck schreef:
co-driver schreef:En dan maar "zagen' over te veel J&P..... :roll:

Dit is 'on-topic' ;)
Exige-S_6-600x428.jpg
Exige-S.jpg
Exige-S_1-600x426.jpg
Exige-S_3-600x428.jpg
Clipboard01-600x272.jpg
Exige-S_4-600x428.jpg
ik heb al vele fotos gezien en informatie,maar wanneer zal de eerste exige van de band rollen?
Niet in de eerste maanden zal je er kunnen spotten

Dit vind ik nu interessante info !
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

In de UK zijn er wat test ritten gedaan door lotus eigenaars.

Wat op valt is : snel! goede afstelling onderstel voor weg gebruik, dramatisch motor geluid ( wat men hier mee bedoeld is mij nog niet duidelijk )
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Ik heb begrepen dat er deze maand een test exemplaar de ronde (gaat) doen bij de belgische dealers.
Plaats reactie