Pagina 7 van 10
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 01:01
door Exploded
Je mag geen appelen met peren vergelijken. Een Esprit 2.2 4cyl is minstens 15 jaar oud, en het was toen een echte supercar. De Elise mk1 moest toen nog "geboren" worden. Alle supercars, met de nadruk op ALLE supercars, met soortgelijke performantie, van dat tijdperk zijn mechanisch gevoeliger dan de auto's van nu. Maar een moneypit, is toch wel sterk overdreven, als je kiest voor een Esprit met injectie. Je kan tegenslag hebben, maar door de band zijn dat goede wagens.
De grootste "moneypit" die ik heb, is ongeveer 1m80 lang... en dat zeg ik wederom met jaaaarenlange ervaring...
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 01:04
door mindp0wer
dachero schreef:
hhhhhmmm zo snel zal het wel niet gaan,zeker.Eigenlijk verwacht ik zeer weinig van mijn eventuele verkoop.En ik doe hem zeker nier weg voor een appel en 2 eieren.
Ik bied één appel en drie eieren
Wie biedt meer?
Wacht maar, morgen hebt ge al 3 appels en een dozijn eieren, dat gaat hier snel gaan

Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 07:32
door jan willem
zet er een supercharger op .. tweek de motor hier en daar ... verlaging s kit en spoilers ...nieuwe remmen.. + - € 10000 aan kosten ...
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 09:58
door wimvanbeeck
De originele compressor kit voor de 192 pk van Lotus zelf is afgeslagen van zo'n 5.000 tot 4.000 euro, Lotus moet er vanaf wegens niet meer ingebruik, als ge nu een Elise of Exige koopt bij een goeie dealer hier, FKM heeft een Exige en Elise staan met 192 pk voor zo'n 33.000 euro, daar die kit op en ge hebt een perfecte auto met lotus garantie op de kit én dealer garantie op de occasie én ge kunt ergens terecht ingeval van problemen, toch héél belangrijk. FKM zal uw groene overnemen voor een realistische prijs, maar ge zult altijd moeten opleggen natuurlijk, als ge de max wilt voor op circuit, kijk dan eens naar die CUP 240 die hij heeft staan, geen kilometers 240 pk met rolkooi indien gewenst, niet alleen prachtig ook zeer waardevast, er zijn er maar weining van gemaakt én in het prachtige geel !!!
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 11:08
door Jeroenbox
@dachero
ik ben vast de enige die dit niet weet, maar wat is er zo speciaal aan jouw Elise? de striping en kleur zijn zeker top.
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 19:42
door dachero
Jeroenbox schreef:@dachero
ik ben vast de enige die dit niet weet, maar wat is er zo speciaal aan jouw Elise? de striping en kleur zijn zeker top.
niks eigenlijk
alleen krijg ik er veel complimenten voor voor het totale plaatje
velen vinden hem perfect met die kleur en die striping die er opstaat
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 20:38
door Ruben
Wat ga je vragen voor de auto?
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 21:00
door dachero
Ruben schreef:Wat ga je vragen voor de auto?
check pm
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 23:44
door thiva
Exploded schreef:thiva schreef:of zo'n prachtige moneypit?
Is dat uw jaaaaaaaarenlange ervaring die hier spreekt Thiva?

Nee, maar ik ken iemand die er 2 motoren doorgeblazen heeft op korte tijd. Ken jij hem ook
En omdat ik zelf geen Esprit gehad heb wilt dat niet zeggen dat ik nooit met eigenaars gepraat heb? Echt gelukkig werden die niet van hun facturen.
Maar ach ja, liefde maakt blind hé Gert.
Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat iedereen prul heeft met z'n Esprit. Verre van. Maar je kan ook niet ontkennen dat stukken voor de Esprit pakken duurder zijn dan die voor een Elise of de Exige.
Re: Flashy wel of niet dilemma.
Geplaatst: 23 feb 2011, 23:58
door Exploded
thiva schreef:
Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat iedereen prul heeft met z'n Esprit. Verre van. Maar je kan ook niet ontkennen dat stukken voor de Esprit pakken duurder zijn dan die voor een Elise of de Exige.
Het is net dat wat ik bedoel, je kan een (oude) Esprit niet vergelijken met een (hedendaagse) Elise/Exige. Ik ga even cru zijn maar die Esprit heeft wel een Lotus motor, eentje in beperkte oplage. Een Rover of Toyota motor, daar zijn er miljoenen van. Het is dan ook begrijpelijk dat de stukken een pak duurder zullen zijn. Daarbij nog zit de Esprit imho in een heel ander segment. De Esprit is een rasechte SuperCar/een GT, een Elise/Exige is een sportkar/een tracktool.
Die 2 zijn dus echt compleet verschillend.