'05 Elise R (saffron yellow)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: '05 Elise R (saffron yellow)

Bericht door Frederik »

914 schreef:Hmm, als zelfs de webmaster al denkt dat hij voor 2 a 3K meer een correcte LHD kan kopen, dan geef ik het volledig op.
Ik plakte er maar een prijs op, kan evengoed 5.000€ of meer zijn voor de ombouw, dan is het nog steeds goedkoper dan een originele LHD, ... en dat is net wat ik bedoel.

Ik zou de ombouw doen, en je wagen zal volgens mij gewoon veel makkelijker verkopen. (lees: een groter doelpubliek bereiken)
Erwin schreef:Ik denk die iemand die op zoek is naar een RHD echt bewust op zoek is naar de goedkoopste. Klein budget. Deze mensen denk ik kopen meestal een veel goedkopere Rover 120 pk ook al door de BIV. Ze willen gewoon goedkoop Elise rijden.
Dat is tevens ook wat ik bedoel ... bepaald cliënteel is op zoek naar de 'goedkoopste', maar ik denk dat mensen met budget voor een R, die betalen volgens mij graag/gemakkelijk iets extra voor een LHD.

Opgelet : Ik ben als Webmaster niet alwetend en zeker al niet de perfecte Lotuskenner, ik probeer enkel mijn persoonlijk idee te geven en hopelijk zo een interessante discussie te bekomen.
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

waarom probeer je hem niet te verkopen via een dealer of autohandelaar ?
FKM/Verhiest/... ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

Zouden die "zomaar" een Elise voor iemand verkopen? Jij hebt je wagen verkocht via de oldtimer farm, kan je me daar iets meer over vertellen? (via PM? )

En ... intussen kan ik er dan niet meer mee rijden :(
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

Wel, het is vrij normaal dat een dealer een commissie neemt op de verkoop, maar langs de andere kant bieden ze dan ook een garantie bij de verkoop. Dat zal toekomstige kopers toch wel geruststellen bij een geïmporteerde wagen.
Mij lijkt dat de eenvoudigste weg...zou je niet gewoon eens informeren bij hen of ze hem voor jou willen verkopen...
Klopt dat je dan niet meer met de auto kan rijden, maar je wilt hem toch verkopen, niet ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
KITT
Auto: Exige MKII

Bericht door KITT »

Hetgene hem nekt is niet de LHD of RHD maar de vraagprijs

als je op zoek bent naar een lotus voor dat budget ga je automatisch eindigen in wodecq

zijn elises met minder km's zijn er goedkoper

dat is volgens mij de voornaamste reden

voor de rest denk ik wel dat deze discussie in een ander topic hoort ipv het verkooptopic te 'vervuilen', jammer genoeg voor de eventuele koper

succes 914!
914

Bericht door 914 »

Ik had graag mijn prijs eens vergeleken met een gelijkaardige Elise in Wodecq, maar ik vind geen R's bij de beste man? Heeft hij geen website ofzo?
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

914 schreef:Heeft hij geen website ofzo?
Een website niet, maar staat op verschillende verkoopssites met zijn handelswaar :
"Deutsche & classic Motors"

http://nl.autoscout24.be/CustomerArticl ... =189736473

http://auto.vlan.be/nl/dealer/garage-de ... id=1592577
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

en niet vergeten dat de man ook garantie geeft bij aankoop van een wagen aldaar, is toch ook een bepaalde geruststelling voor een klant, niet ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
KITT
Auto: Exige MKII

Bericht door KITT »

tja, ik zou in jouw plaats ofwel gaan voor wat frederik zei, ttz investeren in LHD switch, ofwel ermee blijven verder rijden (+te koop laten), ofwel de prijs alsnog verlagen om de concurrentie te kunnen aangaan

of het moet nu net zo zijn dat er iemand is die ENKEL jouw kleur en motor wilt
914

Bericht door 914 »

Tsja, concurreren is nogal moeilijk hé, met wat moet ik concurreren?

Met de Exiges met 192 pk? Die komen volgens mij het dichtst bij een R in de buurt. En dan zie ik de goedkoopste voor 23950 Euro, wat min. 2000 Euro meer is dan wat ik vraag.

Of met een Elise uit 2001, die (alweer volgens mij) niets te gemeenschappelijks heeft met een Elise R uit 2005 (behalve misschien dat het een S2 is). Dan zit ik inderdaad een pak erboven, maar ik wil helemaal niet concurreren met een Elise 120 pk uit 2001.

Dus prijsgewijs zit ik redelijk concurrentieel (denk ik :) )
Plaats reactie