Batterij op peil houden

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Re: Batterij op peil houden

Bericht door ovi »

Ik heb gisteren "speciaal voor Fred" ;) eens aan mijn druppellader gaan voelen en die stond dus gewoon koud! Zelfs niet een beetje lauw! :D

Als ik dan voel aan de transfo van mijn modem van telenet die gewoon heet staat en heel het jaar aanhangt vraag ik mij af of dat allemaal wel veilig is!!! :cry:
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Allez ... 'k ga dees weekend es kijken voor een druppellader :)

Gisteren de lader op de Lotus gezet, batterij helemaal plat :( Ik hoor zelfs de benzinepomp niet meer opspinnen, nog het interieurlichtje licht op. Hoop dat ze niet kapot is.

De Elan staat dan wel al een tijd stil ... denk al van na Vroemdag. 8-)
ovi

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Allez ... 'k ga dees weekend es kijken voor een druppellader :)

Gisteren de lader op de Lotus gezet, batterij helemaal plat :( Ik hoor zelfs de benzinepomp niet meer opspinnen, nog het interieurlichtje licht op. Hoop dat ze niet kapot is.

De Elan staat dan wel al een tijd stil ... denk al van na Vroemdag. 8-)
Leg hem dan eerst aan een gewone lader!
Een druppellader is eigenlijk niet gemaakt om een bijna dode batterij terug tot leven te wekken. :?
Als je batterij te leeg is zullen ook de platen misschien kromgetrokken en is ze echt naar de vaantjes. Meet al eerst eens hoeveel volt ze nog heeft alvorens ze misschien nog proberen te laden. Wel een plezant batterijke om te demonteren! :lol:
hans
Auto: Elan

Bericht door hans »

ovi schreef:Wel een plezant batterijke om te demonteren! :lol:
Inderdaad, voor iemand met rugklachten is dit inderdaad 'a terrible job'.

Zijn alle lotussen trouwens zo lastig gebouwd om aan hun batterij te geraken ?
Laatst gewijzigd door Frederik op 07 dec 2010, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gecorrigeerd
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

ovi schreef:
hans schreef:Wel een plezant batterijke om te demonteren! :lol:
Inderdaad, voor iemand met rugklachten is dit inderdaad 'a terrible job'.

Zijn alle lotussen trouwens zo lastig gebouwd om aan hun batterij te geraken ?
Bij de S2 staat ze achterin in de kofferruimte. Dus gemakkelijk te bereiken, maar maakt de kofferruimte wel kleiner natuurlijk.
Maar ja, ze moet ergens staan... :?
Laatst gewijzigd door Frederik op 07 dec 2010, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gecorrigeerd
ovi

Bericht door ovi »

Die rug is niks maar ik geraak daar met mijn handen niet tussen om die bevestigingsbeugel terug te plaatsen! :evil:
Ondertussen is mijn batterij naar de kl... omdat ik hem niet aan een druppellader gehangen had! :lol: Ze was toch versleten daarmee dat ik ze toch wou vervangen! ;) Nu moet ze er uit omdat ik er nog eens wil mee gaan rijden. :?
Jeffry zijn handjes zijn ondertussen ook al te dik om er tussen te geraken dus dat wordt weer vloeken. :mrgreen:
hans

Bericht door hans »

ovi schreef:Die rug is niks maar ik geraak daar met mijn handen niet tussen om die bevestigingsbeugel terug te plaatsen! :evil:
Ondertussen is mijn batterij naar de kl... omdat ik hem niet aan een druppellader gehangen had! :lol: Ze was toch versleten daarmee dat ik ze toch wou vervangen! ;) Nu moet ze er uit omdat ik er nog eens wil mee gaan rijden. :?
Jeffry zijn handjes zijn ondertussen ook al te dik om er tussen te geraken dus dat wordt weer vloeken. :mrgreen:

Heeft je vrouw geen fijnere handen ?? Misschien effen privéles geven aan haar: hoe verander je een batterij met fijne pollen
ovi

Bericht door ovi »

hans schreef:
ovi schreef:Die rug is niks maar ik geraak daar met mijn handen niet tussen om die bevestigingsbeugel terug te plaatsen! :evil:

Heeft je vrouw geen fijnere handen ?? Misschien effen privéles geven aan haar: hoe verander je een batterij met fijne pollen
Ha, das just! :D Ik heb nog een dochter met fijne pollekes en dunne armkes! :lol:
hans

Bericht door hans »

ovi schreef:
hans schreef:

Ha, das just! :D Ik heb nog een dochter met fijne pollekes en dunne armkes! :lol:

Probleem dus opgelost !! :lol:
KITT
Auto: Exige MKII

Bericht door KITT »

Ik zit in het zelfde geval als een paar gasten hier:

batterij af en toe slap (2x in 2maand) in de kou
ik rij er wel elke dag mee maar niet genoeg
géén lader mogelijk aangezien garage en parking niet aan huis liggen

dus na wat zoeken op het net word het de : Simple Start van Black & Decker

Ik krijg hem volgend weekend voor 40eur ipv 70, via een ebay-verkoper

Volgens reviews zou hij wel niet zo goed werken als de 'echte' traditionele booster die 4 keer groter is, maar ik heb er voor mijn gebruik hoop in.

Ik post later de gebruikservaringen.

Frederik, had jij hierover méér nieuws?
Plaats reactie