toere leert het merk Lotus kennen
- T_085
- Naam: Timothy
- Auto: Exige Cup 260
- Contacteer:
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Natuurlijk ook niet te vergeten als je die upgrade doet van 192pk -> 220pk dat je best ook je verzekering laat aanpassen en dat wil dus ook zeggen dat je een opleg in BIV zal moeten betalen van ongeveer €2500.
Want bij een accident als ze erachter komen dat die pk's niet kloppen zoals op je formulieren kan het een pak meer kosten dan die 2500.
Ik geef Frederik 100% gelijk, lees alles op je gemak, laat je zeker niet beinvloeden en zeker geen impulsieve aankoop doen. Er zijn altijd wel mooie wagens die komen en gaan bij de dealers/forum.
Want bij een accident als ze erachter komen dat die pk's niet kloppen zoals op je formulieren kan het een pak meer kosten dan die 2500.
Ik geef Frederik 100% gelijk, lees alles op je gemak, laat je zeker niet beinvloeden en zeker geen impulsieve aankoop doen. Er zijn altijd wel mooie wagens die komen en gaan bij de dealers/forum.
Laatst gewijzigd door T_085 op 23 jun 2010, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
Frederik schreef:@toere ... ik wil geen party pooper zijn, maar heb je al eens "de moeite gedaan" om eens rustig het forum te lezen?
U stelt verschillende vragen dewelke al meermaals aan bod zijn gekomen op het forum.
Nope , nog niet veel gelezen ... tegen dat ik alles gevonden heb wat ik wil weten ben ik weer een week verder

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Als je gericht zoekt en leest, duurt dat geen week hoortoere schreef:Nope , nog niet veel gelezen ... tegen dat ik alles gevonden heb wat ik wil weten ben ik weer een week verder

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
Frederik schreef:Als je gericht zoekt en leest, duurt dat geen week hoortoere schreef:Nope , nog niet veel gelezen ... tegen dat ik alles gevonden heb wat ik wil weten ben ik weer een week verder
Oke , ik val "jullie" niet meer lastig met mijn lastige vragen ...
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Je valt ons niet lastig, maar elvendertig keer dezelfde vraag gaan stellen dewelke al verschillende keren aan bod is gekomen is nu ook weer niet de opzet van een forum. Een forum is naast een communicatiemiddel ook een database aan waardevolle informatie, niemand heeft er baat bij dat bepaalde simpele vragen meermaals gesteld en beantwoord worden.toere schreef:Oke , ik val "jullie" niet meer lastig met mijn lastige vragen ...Frederik schreef:Als je gericht zoekt en leest, duurt dat geen week hoortoere schreef:Nope , nog niet veel gelezen ... tegen dat ik alles gevonden heb wat ik wil weten ben ik weer een week verder
Het valt me gewoon op dat heel erg veel mensen gewoon de zoekfunctie niet gebruiken en voor het (hun) gemak gewoon de vraag opnieuw stellen.
Daarom ... gebruik eerst de zoekfunctie, kan je de antwoorden op je vragen niet vinden dan kan je gerust de vraag stellen.
Hopelijk begrijp je mijn visie als Webmaster...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Er zijn twee Larini uitlaten, de Sport (zoals ik er een heb) en de Club Sport, wellicht de "bruller", die je bedoelt.Dim schreef:Stage 1 om het beschaafd te houden.
Larini en vooral 2bular zijn de "brullers"
Stage 2 maakt ook zeer veel lawaai, maar dreunt nogal wat...
http://www.elise-shop.com/induction-exhausts-c-52.html

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
Toere zit op hete kolen en wil hier een spoedcursus krijgen.
Die heeft geen tijd om hier alles op te zoeken.
Hij wil gewoon nog rap wat info alvorens tot bestelling over te gaan.
@toere ,als je vandaag nog twijfeld,dan ga je morgen en nog later blijven twijfelen.In je brein staat alles al richting Lotus.
Diep in je weet je het al.Geef toch gewoon toe aan de lokroep.......LOTUS...........LOTUS.........LOTUS..........LOTUS

Die heeft geen tijd om hier alles op te zoeken.
Hij wil gewoon nog rap wat info alvorens tot bestelling over te gaan.
@toere ,als je vandaag nog twijfeld,dan ga je morgen en nog later blijven twijfelen.In je brein staat alles al richting Lotus.
Diep in je weet je het al.Geef toch gewoon toe aan de lokroep.......LOTUS...........LOTUS.........LOTUS..........LOTUS

LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Los van het forum biedt het internet tal van informatie, zinnig en onzinnig.
Het forum zelf begint al te bulken van verhalen en info.
Gewoon lezen in plaats van lukraak vragen doet al veel verhelderen.
Of om het in examensfeer te stellen: een pientere student gaat ook niet lukraak vragen aan de prof stellen, maar eerst de (verplichte) literatuur doornemen.
En euh, eens langs lopen bij de dealer ? (was al ergens gezegd in die Toere-threads).
Je verdiepen in alle Elise & Exige versies lijkt me trouwens zinnig én leuk om te doen. Zonder nog maar te spreken van de prachtige heritage die Lotus opgebouwd heeft doorheen de jaren (waardoor de kans verkleint dat Toere vanuit zijn Nearly New Lotus gaat neerkijken op de Eclat of de Excel, die aan het rode licht links langszij komt staan ...
).
En als je echt alles wilt weten over alle verschillende versies is een week misschien zelfs te kort
En als je echt de stap zet om te kopen, belangrijkste lijkt me mee te rijden en ook zelf meerdere testritten te doen.
Het verlangen is vaak zelfs mooier en spannender dan het bezit.
Het forum zelf begint al te bulken van verhalen en info.
Gewoon lezen in plaats van lukraak vragen doet al veel verhelderen.
Of om het in examensfeer te stellen: een pientere student gaat ook niet lukraak vragen aan de prof stellen, maar eerst de (verplichte) literatuur doornemen.
En euh, eens langs lopen bij de dealer ? (was al ergens gezegd in die Toere-threads).
Je verdiepen in alle Elise & Exige versies lijkt me trouwens zinnig én leuk om te doen. Zonder nog maar te spreken van de prachtige heritage die Lotus opgebouwd heeft doorheen de jaren (waardoor de kans verkleint dat Toere vanuit zijn Nearly New Lotus gaat neerkijken op de Eclat of de Excel, die aan het rode licht links langszij komt staan ...

En als je echt alles wilt weten over alle verschillende versies is een week misschien zelfs te kort

En als je echt de stap zet om te kopen, belangrijkste lijkt me mee te rijden en ook zelf meerdere testritten te doen.
Het verlangen is vaak zelfs mooier en spannender dan het bezit.

Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
En om Toere wat wegwijs te maken in Eliseland is Yvo Tuks site wel interessant, dankzij de uitgebreide Buyers Guide :
http://www.lotus-elise.nl/default.html
dan vooral wat betreft de Mk 1.
En voor de Mk 2 heb ik altijd Sands Mechanical Museum leuk om lezen gevonden:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/index.html
En als hij, tegen beter weten in, al dat nuttigs overslaat en spontaan iets Nearly New aankoopt bij bv. T*rg*t ...
... dan wordt het ongetwijfeld 2de zit.
http://www.lotus-elise.nl/default.html
dan vooral wat betreft de Mk 1.
En voor de Mk 2 heb ik altijd Sands Mechanical Museum leuk om lezen gevonden:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/index.html
En als hij, tegen beter weten in, al dat nuttigs overslaat en spontaan iets Nearly New aankoopt bij bv. T*rg*t ...
... dan wordt het ongetwijfeld 2de zit.

Besser laufen, als faulen.
- Frederik V
- Naam: Frederik
- Auto: geen meer
- Contacteer:
Je moet mijn uitlaat es komen horen zalig vraag maar aan Dimtoere schreef:Dim schreef:supercharger erop laten steken...en er dus een SC van maken...
kostprijs 4500eur niet geplaatst plus btw, dacht ik, maar dat weet ik niet zeker...
WOW![]()
Toch veel geld voor wa PK meer![]()
En wat stellen "jullie" voor als uitlaat om het kot wat meer lawaai te laten maken? Prijs daarvan?
Jaja ik vraag veel maar dat is een goe teken vind ik![]()
Ik heb al wat filmpjes bekeken van Lotussen met een Larini uitlaat en dat is alleszins

btw mijne staat te koop