13/05/2010 - Ypres Lotus Day 2010 (comments & foto's)

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: 13/05/2010 Ypres Lotus Day (comments & foto's)

Bericht door Frederik »

Bzguy schreef:ik vond het eigenlijk wel leuk om een treintje te vormen en een gezapig tempo aan te houden :)
Didier schreef:
Bzguy schreef:... een gezapig tempo aan te houden :)
Nou, gezapig ... :?
De ene rijdt liever alleen, de andere liever in groepjes. Elk heeft zo zijn voorkeur natuurlijk.
Didier schreef:ik zat op zeker ogenblik in een treintje met enkele speedsters ...
Om dat treintje bij te houden moest ik het gaspedaal bijna door m'n vloerplaat drukken :shock:
:lol:
De Speedsters spraken mij daarover nog aan, "djuzeg dat spel gaat vooruit" heb ik meermaals mogen horen. Toch ferm niet? ... Oldtimer Lotus dat moderne kan bijhouden. Way to go ! :-)
Hendrik
Naam: Hendrik
Auto: Elise MK1

Bericht door Hendrik »

Frederik schreef:Met de visie op het grote deelnemersaantal waren we initieel niet gestart, maar voor volgend jaar hebben we een gepaste oplossing om het treintjesrijden open te trekken. Al waren er weinig mensen die er last mee hebben gehad, want ik heb verschillende mensen daar specifiek na de rit vragen rond gesteld.

Alsnog hebben we een oplossing klaar om het voor de volgende editie volledig op te lossen. Watch us! :-)
Frederik, geen probleem ondervonden met het treintjesrijden wat mij betreft. Het stelselmatig in groepjes laten vertrekken heeft perfect gewerkt op het moment dat wij vertrokken. Misschien kan de starttijd (begin en einde) wat meer gerekt worden want wij zijn bij de laatste vertrokken en waren toch overal ruimschoots op tijd. En als er dan nog een aantal iets vroeger vertrekken, dan wordt het aantal deelnemers over een grotere tijdspanne gespreid.
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Even onze bijdrage …
Gisteren zijn Linda en ik voor de eerste keer meegereden met een Lotus-evenement. We zijn gewoon om deel te nemen met oldtimerrondritten, wat automatisch andere mensen en sfeer met zich meebrengt. We moeten eerlijkheidshalve toegeven dat we aangenaam verrast waren. De sfeer was super. Hoewel onze smaak tendeert naar de oudere modellen, moeten we toch toegeven dat er toch wel prachtexemplaren tussen zitten. We hebben enkele leuke mensen ontmoet.
Rond 09.15 zijn we net voor Ieper nog even gaan tanken, om tegen 09.30 de Markt op te rijden. Even vluchtig rondgekeken en de haartjes op m’n armen kwamen overeind. We hadden nog nooit zoveel Lotussen bij elkaar gezien. We kregen de raad om ons eerst in te schrijven, vooraleer de grote drukte zou toenemen. Gelukkig hebben we de gouden raad gevolgd. Amper een half uurtje later leek het alsof er free drinks uitgedeeld werden in de Kollebloeme, man man man zo’n drukte. :D
We hebben ons lekker boterkoekje opgepeuzeld en besloten uiteindelijk om eens aan “autokijken” te doen.
Tijdens de rondgang tussen al die kleurrijke bolides overwogen we of we al dan niet topless zouden rijden. We hadden onze dikke jassen mee en de hemel zag er eigenlijk wel veelbelovend uit. Nou ja, het dak er af en de koffer in. We hebben er geen spijt van gehad, daar het de hele dag droog is gebleven.
Ergens rond 11.00 (we weten niet meer juist) zijn we begonnen aan de etappes. De Roadbook was perfect. Het overtrof alle verwachtingen. De ervaring heeft ons geleerd dat men nooit moet voort gaan op de voorganger, wat uiteindelijk wel meer dan eens bevestigd werd.
Zelf zijn we ook 2 keer verkeerd gereden. 1 keer de afslag gemist en een 2de keer verkeerde kant opgedraaid. :oops: Laten we zeggen dat er een communicatieprobleem was, vermoedelijke stoorfactor … het gebulder van de 2 dubbele Webers in het vooronder. 8-)
Verder verliep alles relatief normaal. Enkele keren heeft onze Old Lady het nodig gevonden om even haar achterwerk goed te schudden in het nemen van een scherpe bocht. :o Nou vond ik het persoonlijk wel leuk, maar m’n andere helft vertelde me dat ze af en toe “iets” moest dichtknijpen. De meeste locaties waren voor ons niet nieuw, we zijn van de streek, dus hadden we niet echt schrik om verloren te rijden.
De stops waren goed, hebben genoten van die lekkere Gandaham met een lekker aperootje erbij. Onze boereboterham hebben we geapprecieerd alsook het lekkere etentje in Beselare.
Op de vraag of we het jammer vonden dat Redbull er niet stond? Nou, wij zijn niet echt Redbull-drinkers. Zijn we terwijl de meesten aan het wachten waren op wat er zou gebeuren even verderop een koffietje gaan drinken.
Leuk waren de verschillende reacties over onze wagen. Velen stonden toch wel versteld over de prestaties die de 40 jaar oude wagen leverde. Linda zei me later … “noste kjir rien we mi a pulleke lachgwozze, verskieten ze nog a bitje mjir” … als dat maar goed komt … :?
Om 22.45 hebben we het dakje er terug opgedaan. Onze lieveling stond dan al terug in de garage.
Hierbij willen we nogmaals de organisatoren en medewerkers (zo vergeet ik niemand) bedanken voor al hun moeite en inzet, om ervoor te zorgen dat we een leuke en aangename dag hadden.
Moet er iets veranderen? Volgens ons niet, het is goed zoals het was. Er was voor naar onze maatstaven veel afwisseling in de etappes. We konden genieten van de omgeving, aansluiten bij anderen, vlot tot heel vlot rijden, we hadden zelf de mogelijkheid om de tragere (dan wij é) in te halen en er was mogelijkheid voor de pk-monsters om ons voorbij te vliegen.
Onze volgende afspraak is met het Lotusgebeuren is dan ook de “East Flanders Lotus Run” ... we hebben er zin in.

Greetz,
Didier en Linda.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Frederik schreef: ...
Didier schreef:ik zat op zeker ogenblik in een treintje met enkele speedsters ...
Om dat treintje bij te houden moest ik het gaspedaal bijna door m'n vloerplaat drukken :shock:
:lol:
De Speedsters spraken mij daarover nog aan, "djuzeg dat spel gaat vooruit" heb ik meermaals mogen horen. Toch ferm niet? ... Oldtimer Lotus dat moderne kan bijhouden. Way to go ! :-)
Ik zie dat als een compliment 8-)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:ik vond het eigenlijk wel leuk om een treintje te vormen en een gezapig tempo aan te houden :)
Je zat dan in het juiste treintje hé Hans! :lol:

Ik lees hier juist een mailtje van HJ2 : "Het ging ongelofelijk hard allemaal, gelijk een echte rally ;-) al waren er wel veel Elises die maar niet aan de kant wilden gaan. Ik heb onze Elan-eer met verve verdedigd, en kreeg veel lof van de mannen met de snellere elises / exiges" :mrgreen:

De Elan reputatie is dus weer goed verdedigd lees ik ook van Fred! ;)

Ik zal direct het hele verhaal van Hans wel horen want ik verwacht hem hier alle momenten.
Zag er weer een toffe bende uit en zo één negatieve opmerking van een omhooggevallen bimbo zou ik mij dan ook niks van aantrekken hoor noekel Herman! :P (oeps straks krijg ik weer straf!!! :oops: )

Tegen volgend jaar vinden we zelf wel een plaatsje om onze camper te zetten om dodoke te doen en zorg ik dat ik mijn griefkofferke in de Elan of de Tiger bij heb om de Exel rijdende te houden.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Luc
Auto: Elise MKII

Bericht door Luc »

:D dikke proficiat , zoveel lotuskes en toch zo vlot verlopen , geen wacht tijden voor ontbijt , geen wachtijden bij apero ,was leuk met de hapjes , overal parking genoeg , en dit met zo een massa opkomst , midag eten idem , parking genoeg en geen seconde op eten moeten wachten , redbull had beloofd om drankjes te komen geven op plaats , jammer niet gekomen , dus anti reclame voor redbull , en wat een leuke wegen , geen roodlicht en 1 VLUCHTHEUVEL , echt een geslaagde dag , proficiat en zeker tot volgend jaar ;) jammer dat er misverstand was voor avondeten , maar was gen probleem , :lol:
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Mijn bescheiden bijdrage tot de foto's.
Bijlagen
_MG_8526.jpg
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Twas de bedoeling van ze in één berichtje te zetten...
Bijlagen
x_MG_8533.jpg
x_MG_8531.jpg
x_MG_8527.jpg
x_MG_8524.jpg
de tesla in de stekker
de tesla in de stekker
x_MG_8516.jpg
x_MG_8503.jpg
Sprite 54.jpg
Sprite 44.jpg
Sprite 38.jpg
_MG_8537.jpg
_MG_8536.jpg
sooike
Naam: Christophe
Auto: Speedster 2.2

Bericht door sooike »

Ik ga hier geen verhaal neer schrijven, maar de dag gisteren was ongelooflijk goed georganiseerd. :D :D :D Proficiat :!:
Ook de vele foto's en filmpjes zijn leuk. :D
Volgend jaar zijn we er zeker terug bij :!:
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
Plaats reactie