Mindp0wer Elise MK2 2001

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Re: Mindp0wer Elise MK2 2001

Bericht door mindp0wer »

Problemen!

Ik had de lampen zo goed als ik kon proper gemaakt met doek en plooibare electriciteitsdraad, ik kan niet overal aan, maar ik ga binnenkort nog eens proberen. Het is al veel beter :)
Dan stond DHL aan de deur, onderdelen die ik besteld had bij Yvo zijn aangekomen :lol:
Ik wilde dan mijn velgen eraf draaien om de lampen eenvoudig terug te zetten. Niet los te krijgen ... :evil:
Dacht dan de wagen omhoog te zetten op twee "schansjes", die ik me al eerder had aangeschaft om toch iets gemakkelijker de lampen terug te monteren, dus wou de wagen starten. Motor springt aan en valt terug stil, enkele malen herhaald maar het euvel blijft ... :evil:

Heb dan gekeken naar de motor en daar kom ik iets vreemd tegen, een kabel die naar de bougies gaat volgens mij is, zo lijkt het toch, weggeknabbeld, er zijn drie draden zichtbaar (rood, groen en zwart) en enkel de zwarte is nog verbonden ... :shock:
forum11.jpg
HELP :!:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

probeer eens een andere contactsleutel... kan tpx zijn...en sluit uw auto eens via de afstandsbediening en open hem daarna terug met afstandsbediening alvorens te starten....
re: op schraagjes..uw auto staat toch niet shuin ? omdat uw benzineaanvoer kan in het gedrang komen bij een bijna lege tank op die wijze...

re wielen vast...zijn het de bouten of is het de velg die vast zit op het center...?
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Herman schreef:probeer eens een andere contactsleutel... kan tpx zijn...en sluit uw auto via afstandsbedineing en open hem terug met afstandsbediening alvorens te starten.... re: op schraagjes..uw auto staat toch niet shuin ? omdat uw benzineaanvoer kan in het gedrang komen bij een bijna lege tank op die wijze...
Herman,
Ik ga direct proberen met de afstandbediening. Nee hij stond niet schuin en is volgetankt.

Ayrton Senna
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

probeer eens een andere contactsleutel.... starten, enkele seconden draaien is typisch voor een ongecodeeerde tranponder sleutel... soms zijn er bij okaziewagens ten onrechte reservesleutels bijgeleverd die geen tpx bevatten :roll: .... om uw sleutel te hercoderen zie uw service boekje of bel uw dealer...
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Herman schreef:probeer eens een andere contactsleutel.... starten, enkele seconden draaien is typisch voor een ongecodeeerde tranponder sleutel... soms zijn er bij okaziewagens ten onrechte reservesleutels bijgeleverd die geen tpx bevatten :roll: .... om uw sleutel te hercoderen zie uw service boekje of bel uw dealer...
Net geprobeerd met afstandbediening, blijft stil vallen, hij start maar dat is ook alles, binnen de seconde valt hij terug stil.
Ik heb maar één sleutel, de andere is bij vorige eigenaar die nu in Rusland woont verloren gegaan, hij heeft er nog verschillende keren naar gezocht zonder resultaat.

Ayrton Senna
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

om uw tpx sleutel te hercoderen, lees eens uw shop manual of bel uw dealer..t'is een speciale procedure via sleutelstanden...(ge hebt toch uw code ?) ik heb het probleem al voorgehad met verschillende autos oa recent met de range-europa en de suzuki- ge kunt ook via uw dealer een nieuwe code aanvragen en een extra sleutel met die nieuwe code hetgene wel aan te raden is als ge maar 1 sleutel hebt gekregen van de vorige eigenaar (die in Rusland woont zoals ge zegt :) )

Ik wilde eens het battery'tje vervangen vd sleutels van onze Range op straat in Knokke, kreeg intussen gsm oproep, en naderhand bleek de sleutel volledig gedecodeerd te zijn doordat ik te lang gewacht had met het batterijtje te vervangen terwijl het eruit was...echt prettig dan zo om 23.30 hr in de winter op straat, ik heb het ook eens op verplaatsing gehad met een caddy diesel en toen heb ik een provisoir stroomdraadje naar de dieselpomp gelegd en kon zo thuis raken.... met de Europa was het plots en ineens maar ik had nog een andere sleutel....idem met de Suzuki in Spanje.. kan meschien ook te maken hebben met aan en afsluiten vd accu...

maar die draadjes die daar af zijn...wat is dat ? zijn deze er NU plots af ? en waren ze er wel aan voordien ? zoniet zit u met lotusmuizen die een voorliefde hebben voor draadjes... ;)
Laatst gewijzigd door Herman op 21 dec 2009, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

mindp0wer schreef:Problemen!

Ik had de lampen zo goed als ik kon proper gemaakt met doek en plooibare electriciteitsdraad, ik kan niet overal aan, maar ik ga binnenkort nog eens proberen. Het is al veel beter :)
Dan stond DHL aan de deur, onderdelen die ik besteld had bij Yvo zijn aangekomen :lol:
Ik wilde dan mijn velgen eraf draaien om de lampen eenvoudig terug te zetten. Niet los te krijgen ... :evil:
Dacht dan de wagen omhoog te zetten op twee "schansjes", die ik me al eerder had aangeschaft om toch iets gemakkelijker de lampen terug te monteren, dus wou de wagen starten. Motor springt aan en valt terug stil, enkele malen herhaald maar het euvel blijft ... :evil:

Heb dan gekeken naar de motor en daar kom ik iets vreemd tegen, een kabel die naar de bougies gaat volgens mij is, zo lijkt het toch, weggeknabbeld, er zijn drie draden zichtbaar (rood, groen en zwart) en enkel de zwarte is nog verbonden ... :shock:
forum11.jpg
HELP :!:
Heb je die bedrading al herstelt?
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Herman schreef:om uw tpx sleutel te hercoderen, lees eens uw shop manual of bel uw dealer..t'is een speciale procedure via sleutelstanden...(ge hebt toch uw code ?)

kan meschien ook te maken hebben met aan en afsluiten vd accu...

maar die draadjes die daar af zijn...wat is dat ? zijn deze er NU plots af ? en waren ze er wel aan voordien ? zoniet zit u met lotusmuizen die een voorliefde hebben voor draadjes... ;)
Aan de sleutel ligt het volgens mij niet, (code moet ik eens zoeken, dacht dat ik die had, maar vind die niet onmiddellijk, vorige eigenaar heeft me beloofd dat ik een nieuwe sleutel mocht laten bijmaken op zijn kosten, zal daar eens werk van maken), heb zitten zoeken op andere fora en in het boekje van Lotus, als het aan de sleutel ligt moet normaal gezien de wagen dan ook in een alarmfase gaan en dat gebeurt niet en de benzinepomp werkt ook ...

Aan de batterij ben ik niet geweest en die is nieuw van deze zomer.

Die draadjes inderdaad, dat vind ik maar raar ... probleem is dat ze zo vreemd zijn "afgeknipt", de rode daarvan is 2cm weg, de groen is gewoon doorgeknipt en de zwarte is aangesloten :?:

Ayrton Senna
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

kevin_v schreef: Heb je die bedrading al herstelt?
Nee nog niet, ik moet daarvoor vanalles gaan losmaken vooraleer ik er echt aan kan omdat de rode echt voor een stuk weg is ...

Ayrton Senna
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

bel morgen ns naar n dealer, die zal je haarfijn kunnen uitleggen wat er scheelt :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie