Een Porsche is makkelijker te rijden binnen de grenzen, maar onvoorspelbaar op de grens. Je moet dat ding echt strak sturen en spelen met de massa transfer. De grip is fenomenaal op lange snelle bochten. De Porsche is strak sturen in vloeiende bewegingen.
De lotus is moeilijker, maar dan weer iets voorspelbaarder en dus makkelijker op de grens te rijden. Hier moet je meer werken aan het stuur en constant "grip en contact" zoeken, maar dat maakt het juist zo leuk.
De Lotus is zeker de leukste puur voor het rijden. Het leuke van de Porsche is dat je met de snelle jongens mee kan, mits wat oefenen EN dat de Lotus de perfecte leerschool is.
Om met een Porsche snel te rijden vraagt het echt wel om zuiver te rijden, bruute chauffeurs kunnen daar niets gaan mee doen.
Conclusie:
- clubcircuit: Lotus (Ecuyers, Abbeville)
- snelle of langere circuits: Porsche (Folembray, Spa)
Zolder kan ik spijtig genoeg niet snel rijden wegens te luid (zwarte vlag) zelfs met een demper.
Ik zou doodgraag nog eens met mijn Exige rijden
