Exige V6 2012
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Re: Exige V6 2012
Vorige week wat passagiersritjes moeten doen in opdracht van het circuit Zolder, op versleten banden. Mijn karretje heeft nu 6500km en gaat nog steeds goed.
Zelfs op versleten banden en niet op full throttle gaat hij als een speer en (heb niet alles kunnen filmen) ik blijf herhalen dat deze wagen zelfs op de rechte lijn EVEN snel is als een GT3.
Sorry voor het racepakje maar ik was er die dag ook om met een andere wagen te oefenen.
Zelfs op versleten banden en niet op full throttle gaat hij als een speer en (heb niet alles kunnen filmen) ik blijf herhalen dat deze wagen zelfs op de rechte lijn EVEN snel is als een GT3.
Sorry voor het racepakje maar ik was er die dag ook om met een andere wagen te oefenen.
- jokke_vlo
Aangezien ik het vorig filmpje naar waar verwezen wordt niet had gepost, hierbij....
- Hans340R
- Auto: Exige Cup 260
- Contacteer:
Hoe is de versnellingsbak van de V6? Die vd Exige/2-11 is nou niet echt top..
- jokke_vlo
Wel ik had in het begin "angst" van de bak. Maar na 6500km gaat die nog altijd mooi "klik, klak". Ben wat verbaasd dat die het zo goed doet in vgl met de, quasi zelfde bak, in de S2.
Je haalt wel enorm veel winst als je echt in race modus schakelt, je moet de bak (op circuit) redelijk heftig gebruiken of je verliest in het "optrekken". Heb nu voldoende gereden om te weten dat zo een Exige V6 niet moet onderdoen voor een 997 GT3, zelfs niet op de rechte lijn.
Je haalt wel enorm veel winst als je echt in race modus schakelt, je moet de bak (op circuit) redelijk heftig gebruiken of je verliest in het "optrekken". Heb nu voldoende gereden om te weten dat zo een Exige V6 niet moet onderdoen voor een 997 GT3, zelfs niet op de rechte lijn.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ik zie meer en meer je daily opduiken op circuit Johan ... blijkbaar wel erg veel veel fun met de Exige S 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- jokke_vlo
Eerder omdat de race BMW meer met problemen kampt dan me lief is en de P wat duur is om even wat te gaan tracken 
Maar de auto doet het zeer goed op circuit. Echter....ik mis daar wel het "cup" gevoel (strakke vering). Was echter bewuste keuze om voor een meer daily wagen te gaan, wat ik me niet beklaag als ik alles bij mekaar neem.
Ik spring voorzichtig om met de wagen, geen "lange" trackdays eerder af en toe wat rondjes. (tot nu toe een keer of 3 op een circuit geweest met relatief weinig gereden laps)

Maar de auto doet het zeer goed op circuit. Echter....ik mis daar wel het "cup" gevoel (strakke vering). Was echter bewuste keuze om voor een meer daily wagen te gaan, wat ik me niet beklaag als ik alles bij mekaar neem.
Ik spring voorzichtig om met de wagen, geen "lange" trackdays eerder af en toe wat rondjes. (tot nu toe een keer of 3 op een circuit geweest met relatief weinig gereden laps)
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
"multifunctioneel" 
't is een heerlijke rijdersmachine, dat heb ik zelf de afgelopen week mogen ervaren. Heb 'm echt met hangende pootjes en een klein hartje weer gaan afgeven.
Bij bepaalde tests vind ik het jammer dat de wagen terug moet, maar bij deze was het toch nog een tikkeltje erger. Misschien ook deels omdat ik Lotus in het hart draag.
Nog eentje om het af te leren

't is een heerlijke rijdersmachine, dat heb ik zelf de afgelopen week mogen ervaren. Heb 'm echt met hangende pootjes en een klein hartje weer gaan afgeven.
Bij bepaalde tests vind ik het jammer dat de wagen terug moet, maar bij deze was het toch nog een tikkeltje erger. Misschien ook deels omdat ik Lotus in het hart draag.
Nog eentje om het af te leren

TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- jokke_vlo
zeer mooie foto's !
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
merci, maar met een mooi model scheelt het al een pakjokke_vlo schreef:zeer mooie foto's !

TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
-
- Naam: Ben
- Auto: geen
Heel impressionant en zalig om zien.
Welke auto's zijn eigenlijk wel nog sneller dan jou??
Welke auto's zijn eigenlijk wel nog sneller dan jou??