jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
leuk . een 2-11 zou niet misstaan in je garage . groeten van bart .
-
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Lotus bijhouden is goed idee 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Auto: 997 GT3
Goed voorstel Jokke
De Lotus bijhouden of nieuwe aankopen is "the way to go"!
De Lotus bijhouden of nieuwe aankopen is "the way to go"!
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
De Lotus is definitief verkocht 
Ik vertrek binnen 3 weekjes vol goede moed naar Geneve om het nieuwe speelgoed te gaan bekijken en hopelijk ook bewonderen. Het kriebelt toch ......

Ik vertrek binnen 3 weekjes vol goede moed naar Geneve om het nieuwe speelgoed te gaan bekijken en hopelijk ook bewonderen. Het kriebelt toch ......
- Tom DC
- Naam: Tom
- Auto: (nog) geen Lotus
is de exige V6 nu al bevestigd voor Geneve of is dit nog altijd slechts een gerucht?
- jokke_vlo
Iedereen houdt de lippen stijf op mekaar
bij Lotus wil dat dus zeggen ja (denk ik) .

- jokke_vlo
Zoals gezegd hou ik het bij af en toe een filmpje posten over de ervaringen 
Dit weekend de eerst keer op circuit met het nieuwe speeltje, tevens het laatste circuit waar ik reed met mijn appelsien.
Ziehier een korte vergelijking:
Exige vs Porsche GT3RS.
Ik zou hier bladzijden vol kunnen over schrijven maar hou het (voorlopig) kort. Mijn eerste ervaringen met de GT3 zijn van die aard dat hij idd makkelijk(er) lijkt. En eigenlijk is die wagen dat ook.
Bij een Exige moet je constant op zoek naar balans (middenmotor en korte wielbasis) echt op de grens rijden om die wagen snel te laten gaan.
De Porsche daarentegen kan je makkelijker snel rijden. Dat ding heeft waanzinnig veel grip en dus tractie. Maar ik vrees wel dat wanneer je de limiet gaat opzoeken hij daar een pak minder voorspelbaar wordt. Als je hem achteraan licht krijgt wordt het giftig vrees ik. Dat heb ik al een paar keer heel licht menen te voelen maar dat zal later nog meer naar boven komen.
In het nat is er geen vergelijk die Porsche is enorm goed in het nat, amaai mijne "frak" en hier kan je echt je ervaring van de Lotus op het nat gaan gebruiken. Het zoeken naar balans, het rijden op gevoel, dat komt in die omstandigheden naar boven.
Wat ik mis bij de Porsche is de directheid en communicatie. Hoewel die wagen daarvoor ook geroemd wordt is dat bij Porsche veel en veel minder direct dan bij een Lotus.
En eerlijk? Ik mis dat. De voldoening, de arbeid, de directheid bij de Lotus is veel hoger.
Eigenlijk kan je de twee wagens niet met mekaar vergelijken en zou het ideaal zijn dat je ze ook allebei hebt. De Lotus als leerschool en om je als piloot meer voldoening te geven.
De Porsche voor de ronde tijden en zijn stabiliteit in het nat.
Enfin ik zal er nog wel eens over beginnen maar dat is zo wat mijn eerste gevoel na de eerste trackday.
Ook even in Capitol zijn Exige kunnen zitten, wat mis ik dat gevoel toch ook !
In het nat:
Opdrogende baan:

Dit weekend de eerst keer op circuit met het nieuwe speeltje, tevens het laatste circuit waar ik reed met mijn appelsien.
Ziehier een korte vergelijking:
Exige vs Porsche GT3RS.
Ik zou hier bladzijden vol kunnen over schrijven maar hou het (voorlopig) kort. Mijn eerste ervaringen met de GT3 zijn van die aard dat hij idd makkelijk(er) lijkt. En eigenlijk is die wagen dat ook.
Bij een Exige moet je constant op zoek naar balans (middenmotor en korte wielbasis) echt op de grens rijden om die wagen snel te laten gaan.
De Porsche daarentegen kan je makkelijker snel rijden. Dat ding heeft waanzinnig veel grip en dus tractie. Maar ik vrees wel dat wanneer je de limiet gaat opzoeken hij daar een pak minder voorspelbaar wordt. Als je hem achteraan licht krijgt wordt het giftig vrees ik. Dat heb ik al een paar keer heel licht menen te voelen maar dat zal later nog meer naar boven komen.
In het nat is er geen vergelijk die Porsche is enorm goed in het nat, amaai mijne "frak" en hier kan je echt je ervaring van de Lotus op het nat gaan gebruiken. Het zoeken naar balans, het rijden op gevoel, dat komt in die omstandigheden naar boven.
Wat ik mis bij de Porsche is de directheid en communicatie. Hoewel die wagen daarvoor ook geroemd wordt is dat bij Porsche veel en veel minder direct dan bij een Lotus.
En eerlijk? Ik mis dat. De voldoening, de arbeid, de directheid bij de Lotus is veel hoger.
Eigenlijk kan je de twee wagens niet met mekaar vergelijken en zou het ideaal zijn dat je ze ook allebei hebt. De Lotus als leerschool en om je als piloot meer voldoening te geven.
De Porsche voor de ronde tijden en zijn stabiliteit in het nat.
Enfin ik zal er nog wel eens over beginnen maar dat is zo wat mijn eerste gevoel na de eerste trackday.
Ook even in Capitol zijn Exige kunnen zitten, wat mis ik dat gevoel toch ook !
In het nat:
Opdrogende baan:
- Ruben
- Auto: Geen
Bedankt Jokke voor de toelichting! Ik denk weleens dat ik in mijn visie over auto's verpest ben met de Lotus. Andere kant denk ik dat we jouw opmerking met betrekking tot het misschien niet moeten vergelijken van de auto's ook serieus moeten nemen. Kan me bijvoorbeeld zomaar voorstellen dat de Porsche steviger, "meatier", aanvoelt dan de Lotus en dat de motor toch ook wel een groot juweel is.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Beide wagens hebben uiteraard hun voor en nadelen, ikzelf als (zogoed als) ex persfotograaf heb door de jaren heen met extreem veel voertuigen kunnen en mogen rijden. Van Audi naar Ferrari tot Lotus en Porsche ... origineel én zwaar getuned. (vb. Racing Dyanmics BMW M5, TechArt GT Street Porsche 996 Turbo, BRABUS SLK 5.5 ...)
Alle wagens hebben hun voor en nadelen, maar bij Lotus springt er toch één erg leuk voordeel uit hoor ... "die (h)echte rij-ervaring & rij-sensatie", wat ik hier toch ook weer bij jokke naar boven komt ... "heerlijk".
BMW, als je echt wil rijden, maar dan heb je nog niet met een Lotus gereden
Zowaar ik blijf het zeggen, kosten-baten, als autoliefhebber ... krijg je het meeste plezier tegen de beste prijs ... bij Lotus.
Alle wagens hebben hun voor en nadelen, maar bij Lotus springt er toch één erg leuk voordeel uit hoor ... "die (h)echte rij-ervaring & rij-sensatie", wat ik hier toch ook weer bij jokke naar boven komt ... "heerlijk".
BMW, als je echt wil rijden, maar dan heb je nog niet met een Lotus gereden

Zowaar ik blijf het zeggen, kosten-baten, als autoliefhebber ... krijg je het meeste plezier tegen de beste prijs ... bij Lotus.

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End