jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

thiva schreef:
jokke_vlo schreef:

Het eerste filmpje is een feit..... man man man zo een Lotus is een ferme leerschool !
Bij deze kan ik met grote zekerheid zeggen dat een GT3 makkelijker bestuurbaar is dan een Lotus. Wat een leerschool onze Lotusjes !
Ziet er leuk uit en de instructeur roept toch al iets minder hard. :lol:
Je merkt wel een groot verschil met de Exige.

Mijn bon ligt hier nog altijd op mij te wachten. Ik wil nog wel eens samen tot daar gaan zoals eerder afgesproken. Laat maar horen of dat nog ergens past.
Ja maar ik denk dat jij eerst de basiscursus moet doen en we dus niet samen kunnen. Voor je "alleen" mag rijden zoals hier moet je een basiscursus volgen.
Heb je die? Dan is donderdag ideaal want ik ga donderdag terug van 14-16u.....
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

a_fond schreef:Proficiat met de Gt3RS, hopelijk heb je er meer geluk mee dan met de cup.
Wat heb je allemaal gehad met de cup na installatie van de komotec-kit?
Ook de versnellingsbak gehad(je spreekt dat die te fragiel was in vgl. met de rs)?

Je doet net als Rasse, maar dan andersom. Als ik me goed herinner, had hij eerst zijn turbo en gt3, maar werd te kostelijk en kocht de lotus'en.

RMS en radiators goed in de gaten houden bij de gt3, kunnen soms gevoelig zijn...

Veel succes
Bedankt voor de tips. Nee het probleem bij de wagen die ik had was dat er een terugslagklep van de olieleiding (aan de accusump) omgekeerd gemonteerd was waardoor mijn olie terug (warm) de motor in ging zonder koeling. Maw de olie ging niet rond maar bleef dus nagenoeg in de motor staan.
Dit probleem was een assemblagefout. Het is echter de wachttijd op reperatie samen met de lange afstand naar Oostende dat me dit besluit heeft doen nemen (en ja ik heb nog steeds spijt ook).
De versnellingsbak: ik heb nooit problemen gehad (dankzij het feit dat ik correct tussengas geef) maar je voelt gewoon dat dat niet sterk en zwaar genoeg is. En je lees ook veel over problemen ermee, die heb ik dus gelukkig niet gehad.
Meer nog ik wou preventief ook mijn koppeling eventueel laten vervangen, maar die was nog perfect.
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

jawadde wat een sound. die (wat men zo noemt) "instructor"lijkt dat bruute pracht-geweld niet echt te vatten (wat menselijk is he ) . dus als synthese kan men stellen dat als ik redelijk met een elisje s uit de voeten kan dat ik zowat een halfgod moet zijn met een pakweg lambo hahahahahaha . merci voor "t filmpje . groeten van bart
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

jokke_vlo schreef:Ja maar ik denk dat jij eerst de basiscursus moet doen en we dus niet samen kunnen. Voor je "alleen" mag rijden zoals hier moet je een basiscursus volgen.
Ik ga eerst elders een cursus volgen, maar niet met eigen wagen.
Daarna ga ik met de Elise bij "diene kwaaie".
Het is wel de eerste keer dat ik daar ga. Het zal dus gene vette zijn.
Probleem is momenteel tijd vinden tijdens de kantooruren. Volgende week ben ik trouwens al snowboarden.

Ik geef je een seintje wanneer ik ga en dan zien we wel of we de agenda's passen.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Je zal de basis cursus toch eerst bij hem moeten volgen.....hij wil dat je rijdt volgens zijn opleiding..... ik had vandaag een vriend mee die ook wou rijden, na een half uurke is hij gestopt en heeft hem vriendelijk gemeld dat hij beter eerst de basis cursus kan volgen.
En ik geef hem geen ongelijk. Zelfs al is het een herhaling zonder de basis mis je een groot stuk !
thiva schreef:
jokke_vlo schreef:Ja maar ik denk dat jij eerst de basiscursus moet doen en we dus niet samen kunnen. Voor je "alleen" mag rijden zoals hier moet je een basiscursus volgen.
Ik ga eerst elders een cursus volgen, maar niet met eigen wagen.
Daarna ga ik met de Elise bij "diene kwaaie".
Het is wel de eerste keer dat ik daar ga. Het zal dus gene vette zijn.
Probleem is momenteel tijd vinden tijdens de kantooruren. Volgende week ben ik trouwens al snowboarden.

Ik geef je een seintje wanneer ik ga en dan zien we wel of we de agenda's passen.
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

bartvdb schreef:ik redelijk met een elisje s uit de voeten kan dat ik zowat een halfgod moet zijn met een pakweg lambo hahahahahaha .
Bart, dat is nog juist ook ! Als je met een Elise of Exige deftig overweg kan, de wagen kan balanceren en driften, mogen ze je alles in je handen duwen.
Geloof me, je analyse is juister dan je denkt ;)
Dirk510
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen

Bericht door Dirk510 »

Het geluid van dat drie dagen oude beestje, daar van heb ik kunnen genieten
tijdens zijn deelname aan onze Porsche rit 2010.
Dikke kont - dikke poten en een dierlijk geluid zalig

Jokke
geniet van uw krachtpanser
Bijlagen
IMG_4101.jpg
IMG_4098.jpg
IMG_4098.jpg (3.61 KiB) 2389 keer bekeken
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Dat is de wagen van Bruno..... en heeft nog 45pk meer !
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Zeer mooie wagen, Jokke, prachtsound ook.
Als ik je filmpje van de slipcursus met de Lotus vergelijk met dat van de Porsche dan is dat toch wel een serieus verschil.
Je ervaring ondertussen is volgens mij toch ook wel met rasse schreden vooruit gegaan :o

Ben benieuwd wat het zou geven als je over een half jaar terug die cursus zou doen met de Lotus :?:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

De tweede sessie ging al ietske beter ;) Al die Porsche dudes die beweren dat ze technische skills hebben: als je een klein beetje met een Lotus overweg kan, ben je al heel ver met andere wagens.
Het respect voor goede Lotusrijders is veel te klein, dat kan je niet genoeg onderstrepen. Een Lotus vraagt toch nog meer pilotage (en geeft daarom ook meer vreugde aan het stuur?).
Ondertussen kriebelt het al terug om ook een Lotus in het park te houden of aan te kopen in de nabije toekomst.....maar ik kijk de kat uit de boom. Ga ik voor een hardcore trackwagen of één van de nieuwe en leuke "baanmodellen" die er aan komen.

blijkbaar ook al fans ;) Het is wat overdreven voor het ego, maar het is zo mooi gemonteerd dat ik het toch toon. (heb dit wel niet zelf gemaakt, dat zou TE stoeferig zijn ;)).

Bijlagen
duo1_800.jpg
drift2_800.jpg
Plaats reactie