Exige V6 2012
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Re: Exige V6 2012
Dan maar direct hier posten

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
Knap...
Heb de Exige V6 gezien op het salon vorig jaar en was er niet meteen wild van. Kijk wel uit om er eens eentje in het straatbeeld te zien. Geeft dan toch steeds een ander gevoel!
Succes ermee!
Heb de Exige V6 gezien op het salon vorig jaar en was er niet meteen wild van. Kijk wel uit om er eens eentje in het straatbeeld te zien. Geeft dan toch steeds een ander gevoel!
Succes ermee!
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Wat een kar, wat een kar ! Ik ben zeer zwaar onder de indruk nu hij uit rodage is ! Eveneens van de roll out op Spa.
Ik heb maar 17 toertjes gereden waarvan de eerste 7/8 onder de 6000 toeren om daarna full te gaan (auto was net uit rodage). Altijd verkeer gehad en hier een daar foutjes. De snelste "real lap" was 2.53 maar ik voelde dat de auto veel meer kon. Dan maar een data analyse laten doen (Spa wordt in 13 sectoren gedeeld) en de snelste tijd die ik vandaag kon rijden, laten berekenen op die basis, we kwamen op 2.47.8 .
Ik denk dat (eerste keer, auto leren kennen, verkeer) deze tijd echt realistisch te halen is en dan spreken over we een standaard wagen zonder een iets meer circuit gerichte uitlijning en/of verlaging.
Filmpje van een ronde met vertraging (verkeer) en twee tot drie foutjes (busstop, aansnijden combes, B2).
Ik heb maar 17 toertjes gereden waarvan de eerste 7/8 onder de 6000 toeren om daarna full te gaan (auto was net uit rodage). Altijd verkeer gehad en hier een daar foutjes. De snelste "real lap" was 2.53 maar ik voelde dat de auto veel meer kon. Dan maar een data analyse laten doen (Spa wordt in 13 sectoren gedeeld) en de snelste tijd die ik vandaag kon rijden, laten berekenen op die basis, we kwamen op 2.47.8 .
Ik denk dat (eerste keer, auto leren kennen, verkeer) deze tijd echt realistisch te halen is en dan spreken over we een standaard wagen zonder een iets meer circuit gerichte uitlijning en/of verlaging.
Filmpje van een ronde met vertraging (verkeer) en twee tot drie foutjes (busstop, aansnijden combes, B2).
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Heb het filmpje eens goed bekeken en het is toch wel machtig hoor Johan. Je zal in je nopjes zijn ermee, kan haast niet anders.
- Didier
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Contacteer:
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
-
- Auto: Elise S1
gisteren test op "automobile" van de Exige V6.
op een testcircuit (geen idee hoe lang en waar) was de Exige V6, 6(!) seconden langzamer dan de nieuwe Cayman S...
beetje vreemde uitslag, want eerdere tests toonden nooit zo een groot verschil.
wel bevestiging gehad dat mijn auto KW 23 uit de fabriek rolt.
op een testcircuit (geen idee hoe lang en waar) was de Exige V6, 6(!) seconden langzamer dan de nieuwe Cayman S...
beetje vreemde uitslag, want eerdere tests toonden nooit zo een groot verschil.
wel bevestiging gehad dat mijn auto KW 23 uit de fabriek rolt.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
tests, zeker tests met tijden zijn zeer gewillig
was het dezelfde persoon in de wagen ...
was de testpiloot ervaren met de Exige ...
was de Porsche wel origineel ...
stond de Exige juist ingesteld ...
was de testpiloot ervaren in het algemeen ...
Ik denk dat het TopGear rondje dan veel betrouwbaarder is.
was het dezelfde persoon in de wagen ...
was de testpiloot ervaren met de Exige ...
was de Porsche wel origineel ...
stond de Exige juist ingesteld ...
was de testpiloot ervaren in het algemeen ...
Ik denk dat het TopGear rondje dan veel betrouwbaarder is.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Welk circuit was dat ? Op Spa kan dat NOOIT 6 sec zijn en dat is toch al toerke van net geen 3 min waar je power nodig hebt ...... Ik schat op spa het verschil met een standaard set up 997GT3 op 2 tot
3 sec met dezelfde chauffeur....
Kan me totaal niet inbeelden dat een Cayman daar veel sneller is eerlijk gezegd . Probleem van de exige is wel het onderstuur die je soms seconden van een betere tijd kan weghouden op kleinere circuits.
Ik rijd in augustus op Ecuyers en heb daar wel wat rederentietijden. Ben wel benieuwd maar mijn gevoel zegt dat de v6 daar heel kort rond
de 2 min kan draaien ....
3 sec met dezelfde chauffeur....
Kan me totaal niet inbeelden dat een Cayman daar veel sneller is eerlijk gezegd . Probleem van de exige is wel het onderstuur die je soms seconden van een betere tijd kan weghouden op kleinere circuits.
Ik rijd in augustus op Ecuyers en heb daar wel wat rederentietijden. Ben wel benieuwd maar mijn gevoel zegt dat de v6 daar heel kort rond
de 2 min kan draaien ....
-
- Auto: Elise S1
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Misschien ligt het aan mij, maar wat een mottige reportage.
Zo mooi rijdt hij het circuit nu ook weer niet rond.
Was eerder een show attack dan een time attack ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End