nog wat Lotus foto's, nu alleen classic Europa's
van de meer dan 300 aanwezige Lotussen waren natuurlijk de modernere Elise, Exige, Evora enz het meest aanwezig
weinig Classic Elan,s, Elan M100 wel wat meer
wat mij wel opviel dat er toch redelijk veel Esprit,s waren, ook enkele Eclat en Elite
maar natuurlijk ging mijn interesse vooral naar de classic Europa's, heb ze allemaal op foto gezet, behalve een groene ( racing green ) met een gele streep in het midden, maar heb gemerkt dat hij wel op één van de foto's staat genomen tijdens de rit op het circuit, is al in een van mijn eerdere berichten gepost
de meeste Europa's waren van het S2 type,( hoge achtervleugels en Renault motor)
let eens op de wielen van onderstaande
deze onderstaande twee S2 zijn van vader en zoon en hadden het volgende voor mij
de Europa classic heeft nog trommelremmen achteraan, alléén op de Europa Special ( mijn model) zijn die trommels 1,5 inch breed, op alle andere Europa is dat 1,25 inch, voor de Special moeten dus aangepaste remschoenen gebruikt worden, nu waren ze jaren geleden in bezit geraakt van de bredere remschoenen voor de Special, die natuurlijk niet pasten op hun S2, omdat zij er niks mee konden doen, vroegen ze of ik die niet wou, ik antwoorde dat ik ze feitelijk niet nodig heb, heb bij de restauratie nieuwe gestoken en diegene die er uitkwamen zijn nog voor zeker 80 % goed
maar omdat zij er niets mee konden doen en nooit geen koper gevonden hadden, mocht ik ze gratis hebben, ze hadden ze speciaal naar Hockenheim meegebracht om aan iemand met een Special te kunnen schenken, heb ze om hen een plezier te doen dus ook aangenomen

, zijn nog splinternieuw in de originele box, komen misschien toch nog wel eens van pas, bedankt mannen
dan nog een Europa met een Wankel motor (van Mazda RX 7) was van zwitser en komt uit de US, was daar omgebouwd
geef ik geen commentaar op
ook nog een S2 die in één van de race's meereed
ook één Europa Twin Cam ( met afgevlakte zijvleugels en standaard Lotus Ford Motor) zonder nrplaat vooraan,aangebrachte biesjes zijn niet origineel, stonden feitelijk alléén maar op de Special
en dan nog één Special toen die al zondags terug op zijn aanhanger stond, let ook eens op het mooie tentje van onze achterburen op de camping ( camping was vlak achter de hoofdtribune

) tentje in vorm van oude VW-bus kost wel 350 €