'05 Elise R (saffron yellow)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Re: '05 Elise R (saffron yellow)

Bericht door Marijn »

914 schreef:Efkes uppen, deze prachtige wagen in uitstekende staat, staat nog steeds te koop.

Raar hé, zelfs nog niemand naar komen kijken. En ik vrees dat mensen na een tijdje beginnen denken "die staat al zo lang te koop, daar moet iets mis mee zijn", terwijl dit niet zo is.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het RHD feit er vrij veel toe doet, en denk ik dat de meeste mensen die een Elise willen om gewoon in het weekend te rijden liever een exemplaar kopen met minder pk's maar met LHD. Ook rekening houdende met het feit dat de wagen hoogstwaarschijnlijk gebruikt zal worden voor weekend-use only, wat een jaarlijkse taks en verzekering voor 192 pk wat veel maakt, (RHD Exiges zijn te kopen voor dezelfde vraagprijs of net ietsje meer met veel minder km's + garantie in Wodecq).
Moest ik een Elise kopen zou ik deze denkpiste bewandelen of toch zeker sterk overwegen, en volgens mij velen met mij.
900000 oude belgen is denk ik net iets te veel voor een mk2 van 2005 met vrij veel kilometers en RHD, de 192 paardjes maken de prijs niet goed.

Mvg

Marijn
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Marijn schreef:, (RHD Exiges zijn te kopen voor dezelfde vraagprijs of net ietsje meer met veel minder km's + garantie in Wodecq).
Moest ik een Elise kopen zou ik deze denkpiste bewandelen of toch zeker sterk overwegen, en volgens mij velen met mij.
Stel je van die garantie niet te veel voor hoor. Vanaf dat het de +\-driehonderd euro gepasseerd is komen er vooral excuses. :roll:
Marijn

Bericht door Marijn »

X-ian schreef:
Marijn schreef:, (RHD Exiges zijn te kopen voor dezelfde vraagprijs of net ietsje meer met veel minder km's + garantie in Wodecq).
Stel je van die garantie niet te veel voor hoor. Vanaf dat het de +\-driehonderd euro gepasseerd is komen er vooral excuses. :roll:
Dat zou ik nu ook wel niet zeggen. Het is natuurlijk een feit dat er niet altijd op alles garantie is, had ik ook toen ik mijn MG kocht een 4 jaar geleden. Heb wel al bij al zeer veel aan mijn garantie gehad om eerlijk te zijn (verschillende pompen, radiator, meerdere keren dat er iets mis was met de koppeling, steppermotor)... Garantie is veel waard, maar dat is natuurlijk een persoonlijke opinie. Maar ik was zeker gelukkig dat ik al het bovenvermelde niet zelf heb moeten betalen anders had ik er twee gekocht.

M
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

Jaarlijkse tax voor een Elise R met 192 pk of een Elise met Rover K-Series met 120 pk is exact maar dan ook exact hetzelfde, hetzelfde geldt ook voor een Exige Cup260 (met 260pk).

Dus beter eerst informeren ;)

Verzekering zal iets duurder zijn maar ook dat maakt niet veel verschil (enkele euro's), zeker niet als je hem verzekert als weekend-wagen (ik mag de mijne bvb. niet beroepsmatig gebruiken, wel voor woon-werk verkeer, maar bvb. niet om de baan te doen als vertegenwoordiger :) )

Als je een R zoekt voor een prijs, rond mijn vraagprijs kom je echter al snel uit in Eindhoven bij Target. :) Welliswaar met minder km :)
Marijn

Bericht door Marijn »

914 schreef:Jaarlijkse tax voor een Elise R met 192 pk of een Elise met Rover K-Series met 120 pk is exact maar dan ook exact hetzelfde, hetzelfde geldt ook voor een Exige Cup260 (met 260pk).

Dus beter eerst informeren ;)

Verzekering zal iets duurder zijn maar ook dat maakt niet veel verschil (enkele euro's), zeker niet als je hem verzekert als weekend-wagen (ik mag de mijne bvb. niet beroepsmatig gebruiken, wel voor woon-werk verkeer, maar bvb. niet om de baan te doen als vertegenwoordiger :) )

Als je een R zoekt voor een prijs, rond mijn vraagprijs kom je echter al snel uit in Eindhoven bij Target. :) Welliswaar met minder km :)
Inderdaad, jaarlijkse taks is dan hetzelfde maar wat ivm biv voor 192 pk, volgens mij is het de kw die in rekening zal gebracht worden niet de fisc.pk.

Bij Target zou ik geen Elise kopen. De handelaar in Wodecq lijkt me net iets betrouwbaarder.

Uw wagen staat namelijk al eventjes te koop wat toch wel een duidelijk teken geeft ivm de prijs zeker met de toch wel mooie concurrentie.

Anyway, succes verder met uw verkoop

M
Ruben
Auto: Geen

Bericht door Ruben »

Blijf het ongelovelijk vinden dat ie nog steeds niet verkocht is. Ik zou niks aan de prijs doen, wat daar kan niks mis mee zijn. Deze auto klopt voor de liefhebber. 2005, geel, toyota motor, het goede seizoen. Op een of andere manier komt deze auto niet onder de aandacht van het juiste publiek. Ik weet niet waarom, maar deze auto had al verkocht moeten zijn. Ik had het wel geweten als ik nog in de markt was geweest.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik denk dat het "het RHD-zijn" is die de wagen nekt, zoals iedereen zegt ... een schitterende Elise, maar voor velen (waaronder ook mezelf) blijft RHD een enorme drempel of een no-go.

Als ik dergelijk bedrag kan uitgeven voor een vrijetijdswagen, dan kan die extra 2-3.000€ er ook wel nog af voor een goede LHD.

De prijs-kopers, die net genoeg budget hebben voor een RHD, komen al snel bij Target Cars terecht waar het in de meeste gevallen nog goedkoper is (beterkoop is een andere zaak).

Misschien moet je de wagen (laten) ombouwen en de meerkost bij de vraagprijs tellen, volgens mij zal die dan wel plots onder de aandacht komen.
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Frederik,

Ik heb net half Europa afgezocht naar een goeie R.
2 à 3000 euro meer voor een LHD is echt wel een fabeltje en een goeie vinden ook al.

Een LHD Elise R vinden op zich is al moeilijk.
De prijzen ligggen voor een 2004-2005 rond de 32.000 Euro.

In Villingen, Duitsland staat er bijvoorbeeld een "te mooie" voor 30.000 Euro bij een handerlaar : www.BF-sportwagen.de
Tot je gaat kijken : prachtige wagen, geen steenslag met mooie nieuwe voorclam en nieuwe achterclam :mrgreen:

Ik denk die iemand die op zoek is naar een RHD echt bewust op zoek is naar de goedkoopste. Klein budget. Deze mensen denk ik kopen meestal een veel goedkopere Rover 120 pk ook al door de BIV. Ze willen gewoon goedkoop Elise rijden.

Ik denk dat het een combinatie is.
Als de wagen niet weg moet, is gewoon geduld hebben een oplossing.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

Hmm, als zelfs de webmaster al denkt dat hij voor 2 a 3K meer een correcte LHD kan kopen, dan geef ik het volledig op.

Ik kon ook een correcte LHD Elise kopen voor hetzelfde geld, maar wou absoluut een R of SC. En in mijn budget was dat dan een RHD. Omdat zoals Erwin zegt een correcte R in LHD als snel 10K meer kost.

Ik vrees inderdaad dat een groot deel kopers enkel een Elise wil, welke motor erin zit maakt niet uit, als hij maar goedkoop is. Daarom dat zo'n bedrijven ook blijven bestaan. Als die ook nog winst maken op hun auto's (wat denk ik wel de bedoeling is van een bedrijf) dan vraag ik me af wat hun inkoopprijs was en waar ze die auto's blijven vinden.

En hij moet voorlopig niet weg, al kriebelt het wel om iets anders te gaan zoeken. (Vindt de zoektocht altijd veel leuker dan het bezitten :) )
rudi ruby
Naam: Rudi
Auto: lotus Elise MK1

Bericht door rudi ruby »

914

niet opgeven,als hij voorlopig niet weg moet,is de oplossing gewoon geduld hebben. ;)
je hebt gewoon nog niet de juiste persoon tegen het lijf gelopen.
nochtans zeer prachtige wagen,schitterende kleur.

succes
rudi ruby
[color=#BF0000]in en uit stappen bij lotus elise
gaat vlotter dan brief posten[/color]
Plaats reactie