jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Herman »

Ik heb eens, na een rit in Frankrijk met mijn vorige Elise..de wiellager van een achterwiel moeten laten vervangen... ik vraag mij af, voelt ge dat geklop in uw rempedaal ook ?...meschien remschijf of cardanas related...????
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Nee ik voel bij het remmen geen echte problemen. Het vooral bij hoge bochtensnelheid met veel werkende krachten.

Ik had cardan al gesuggereerd aan Thierry, maar dat zou ok zijn....cardan.

Waar ik nog aan denk:
- raken van achterspatbord?
- driveshaft
- ingrijpen van de traktiecontrole bij hoge snelheid?

Kijk op het filmpje, je ziet het gedaver tot in het stuur.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Herman »

Ik heb ooit eens een splinternieuwe band gehad die mismaakt was en een sterke vibratie veroorzaakte... zelfs na oneindig veel correct statish en dynamisch uitbalanceren...kwam er maar géén oplossing... tot de constructiefout ad band zelf aan het licht kwam... maar dat is 25 jaar terug..nu zullen de technieken voor race banden te maken wel beter zijn denk ik...
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Dim »

ingrijpen van de tractiecontrole komt zo niet over...en dat hoort ge aan de motor (zo een duh duh duh geluid ipv normale uitlaat geluid).
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door bartvdb »

met dank aan jokke om de blijde (lotus) boodschap te verkondigen !!! :D :D :D groeten van bart
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Exploded »

FastEleven schreef:Bij kapotte motorsteunen is het geklop minder langdurig. Lijkt me dus onwaarschijnlijk al is dat gemakkelijk nagekeken.

Kijk ook eens naar de staat van je binnenspatborden : door de extra grip van de slicks en de hogere bochtensnelheid zouden de wielen wel eens tegen de binnenspatborden kunnen schuren, waardoor zo'n geklop ontstaat : kijk vooral even vooraan ter hoogte van de lichten en bovenaan in het binnenspatbord vooraan.

FastEleven denkt dat de meeste race-exiges zonder binnenspatborden rijden.
Na het horen van het geluid, denk ik ook aan de 2 punten die Fasteleven aanhaalt.
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Herman schreef:Ik heb ooit eens een splinternieuwe band gehad die mismaakt was en een sterke vibratie veroorzaakte... zelfs na oneindig veel correct statish en dynamisch uitbalanceren...kwam er maar géén oplossing... tot de constructiefout ad band zelf aan het licht kwam... maar dat is 25 jaar terug..nu zullen de technieken voor race banden te maken wel beter zijn denk ik...
Ik heb het met verschillende banden, dat is dus uitgesloten.
Binnenspatbord: daar is absoluut niks aan te zien, geen sporen van enig contact.
(sper) differentieel?
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 15 okt 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:ahum die slicks verslijten wel enorm snel ja. Thierry had me gezegd dat 800km haalbaar was.... ik denk dat 400 realistisch is, of dus 1 volwaardige trackday.
oempf €€€ :o :roll: :(
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Frederik »

Dim schreef:ingrijpen van de tractiecontrole komt zo niet over...en dat hoort ge aan de motor (zo een duh duh duh geluid ipv normale uitlaat geluid).
duh duh duh... geluid is volgens mij eerder de toerentalbegrenzer ...
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Dim »

in de exige werkt de tractiecontrole op de injectie, en niet op de remmen zoals bij vele andere wagens. Dat maakt dat de tractiecontrole heel snel kan werken, maar zal het doorslippende wiel niet afremmen. En hebt ge dus ook geen stabiliteitscontrole type ESP.
Het geluid dat de motor maakt als de tractiecontrole aanslaat in een Exige is toch wel heel anders dan als ge aan de toerentalbegrenzer zijt hoor Frederic. Plus dat als ge tegen de begrenzer loopt, het voelt alsof er iemand op de rem staat, terwijl de tractiecontrole veel discreter aanvoelt. Maar dat verschil zal Jokke wel kennen. En klinkt ook heel anders dan op het filmke van J.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Plaats reactie