jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Ik heb eens, na een rit in Frankrijk met mijn vorige Elise..de wiellager van een achterwiel moeten laten vervangen... ik vraag mij af, voelt ge dat geklop in uw rempedaal ook ?...meschien remschijf of cardanas related...????
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Nee ik voel bij het remmen geen echte problemen. Het vooral bij hoge bochtensnelheid met veel werkende krachten.
Ik had cardan al gesuggereerd aan Thierry, maar dat zou ok zijn....cardan.
Waar ik nog aan denk:
- raken van achterspatbord?
- driveshaft
- ingrijpen van de traktiecontrole bij hoge snelheid?
Kijk op het filmpje, je ziet het gedaver tot in het stuur.
Ik had cardan al gesuggereerd aan Thierry, maar dat zou ok zijn....cardan.
Waar ik nog aan denk:
- raken van achterspatbord?
- driveshaft
- ingrijpen van de traktiecontrole bij hoge snelheid?
Kijk op het filmpje, je ziet het gedaver tot in het stuur.
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Ik heb ooit eens een splinternieuwe band gehad die mismaakt was en een sterke vibratie veroorzaakte... zelfs na oneindig veel correct statish en dynamisch uitbalanceren...kwam er maar géén oplossing... tot de constructiefout ad band zelf aan het licht kwam... maar dat is 25 jaar terug..nu zullen de technieken voor race banden te maken wel beter zijn denk ik...
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
ingrijpen van de tractiecontrole komt zo niet over...en dat hoort ge aan de motor (zo een duh duh duh geluid ipv normale uitlaat geluid).
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
met dank aan jokke om de blijde (lotus) boodschap te verkondigen !!!
groeten van bart



- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Na het horen van het geluid, denk ik ook aan de 2 punten die Fasteleven aanhaalt.FastEleven schreef:Bij kapotte motorsteunen is het geklop minder langdurig. Lijkt me dus onwaarschijnlijk al is dat gemakkelijk nagekeken.
Kijk ook eens naar de staat van je binnenspatborden : door de extra grip van de slicks en de hogere bochtensnelheid zouden de wielen wel eens tegen de binnenspatborden kunnen schuren, waardoor zo'n geklop ontstaat : kijk vooral even vooraan ter hoogte van de lichten en bovenaan in het binnenspatbord vooraan.
FastEleven denkt dat de meeste race-exiges zonder binnenspatborden rijden.
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Ik heb het met verschillende banden, dat is dus uitgesloten.Herman schreef:Ik heb ooit eens een splinternieuwe band gehad die mismaakt was en een sterke vibratie veroorzaakte... zelfs na oneindig veel correct statish en dynamisch uitbalanceren...kwam er maar géén oplossing... tot de constructiefout ad band zelf aan het licht kwam... maar dat is 25 jaar terug..nu zullen de technieken voor race banden te maken wel beter zijn denk ik...
Binnenspatbord: daar is absoluut niks aan te zien, geen sporen van enig contact.
(sper) differentieel?
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 15 okt 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
oempf €€€jokke_vlo schreef:ahum die slicks verslijten wel enorm snel ja. Thierry had me gezegd dat 800km haalbaar was.... ik denk dat 400 realistisch is, of dus 1 volwaardige trackday.



9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
duh duh duh... geluid is volgens mij eerder de toerentalbegrenzer ...Dim schreef:ingrijpen van de tractiecontrole komt zo niet over...en dat hoort ge aan de motor (zo een duh duh duh geluid ipv normale uitlaat geluid).
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
in de exige werkt de tractiecontrole op de injectie, en niet op de remmen zoals bij vele andere wagens. Dat maakt dat de tractiecontrole heel snel kan werken, maar zal het doorslippende wiel niet afremmen. En hebt ge dus ook geen stabiliteitscontrole type ESP.
Het geluid dat de motor maakt als de tractiecontrole aanslaat in een Exige is toch wel heel anders dan als ge aan de toerentalbegrenzer zijt hoor Frederic. Plus dat als ge tegen de begrenzer loopt, het voelt alsof er iemand op de rem staat, terwijl de tractiecontrole veel discreter aanvoelt. Maar dat verschil zal Jokke wel kennen. En klinkt ook heel anders dan op het filmke van J.
Het geluid dat de motor maakt als de tractiecontrole aanslaat in een Exige is toch wel heel anders dan als ge aan de toerentalbegrenzer zijt hoor Frederic. Plus dat als ge tegen de begrenzer loopt, het voelt alsof er iemand op de rem staat, terwijl de tractiecontrole veel discreter aanvoelt. Maar dat verschil zal Jokke wel kennen. En klinkt ook heel anders dan op het filmke van J.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.