Pagina 45 van 78

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 14 okt 2010, 23:13
door Exploded
300 paarden onder je voet hebben en verschiet jij er van dat er eentje staat te bonken ;) :lol:
Nee even serieus, hopelijk wordt het snel gevonden, want mijn ervaring met "lawaaitjes" die er niet horen te zijn, is dat hun rekening hoog oploopt als je niet direct weet wat het is :shock:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 14 okt 2010, 23:37
door Capitol
Leuke ervaring precies, gelukzak :)
Uw beste tijd van 1:17 en 1:16 verbeteren zal wel een schrijffoutje zijn zeker ... ;) een 2 ipv een 1 lijkt me meer mogelijk. Hopelijk kunnen we binnenkort nog een samen rijden, onze tijden zullen dicht bij elkaar liggen.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 14 okt 2010, 23:50
door jokke_vlo
correctie gedaan is 1.57 naar 1.56 ik post straks een videoke met een snelle ronde ;).

Snelste tijd is 1.55.53
Topspeed na Bianchi: 182km/u

Ik denk niet dat ik op semi's je al kan volgen, op slicks is het niet fair hé ;)

Dat geklop zal ik ook eens posten....misschien zijn er die weten wat dit is.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 00:27
door jokke_vlo

http://www.vimeo.com/15853628

Voila een filmke van de dag:
Eerst een snelle ronde, daarna wat Porschkes van allerlei slag vreten gevolgd door het zelf opgevreten worden door de Heer Goossens in zijn fia GT3 cup

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 09:51
door FastEleven
Met slicks rijden is toch een hele ervaring en het is even wennen. Je voelt dat je een pak meer grip hebt, maar om hier aan te wennen zal toch ook meer dan 3 stintjes van een half uur nodig zijn.
Het is echter zoooo verslavend dat dit bij droog weer toch een standaard set up zal worden.
Johan,
Als je de auto toch op de remorque gaat meeslueren omwille van de slicks, wordt het dan geen tijd om ook de rolkooi te plaatsen ?
Spijtig genoeg hoorden we op het einde van de stint weer dat harde geklop rechtsachter als ik vol ging in een bocht. Verhiest vond niets aan de wagen, maar het geklop is wel redelijk hard, en kost je met gemak 2 seconden. (het is zo hard dat je spontaan van de gas gaat).
FastEleven denkt dat je de motorsteunen eens moet laten nakijken ...

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 09:56
door jokke_vlo
Binnen een goed jaar zou ik de auto verkopen, nu nog kosten doen lijkt me niet ok en ik vrees ook dat met rolkooi de waarde van de wagen zou zakken.

Bij mijn volgende neem ik wel een rolkooi......

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 10:03
door Frederik
jokke_vlo schreef:Ik merkte trouwens wel dat niet iedere Porschist het leuk vond om voorbijgesnort te worden door een Exige.
Er waren maar twee Porsches die sneller gingen dan de Exige. Eentje was de Fia GT Porsche met Marc Goossens aan het stuur het andere een GT3RS MKII op full slicks en prepped door Prospeed. Die trouwens reed vol gebruik maakend van de electronica, want die rijstijl was nu niet meteen super.

Verder te onthouden een zwarte GT3 die tot 3x toe net een uitlooprondje reed of de pits indook als ik op hem kwam toegereden ;). Heb dat ook wel on tape ergens.
En zeggen dat jij een half jaar geleden een Porsche wilde kopen om te gaan tracken ;-)

Leuk verhaal om lezen, veel tips goede gekregen van Jordi? Ik moet 'm ook es meepakken voor wat aanwijzingen... hij staat nog in het krijt bij mij ;)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 10:03
door FastEleven
Zo'n rolkooi is standaard in een Porschx GT3 toch .... ;)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 10:05
door Frederik
FastEleven schreef:Zo'n rolkooi is standaard in een Porschx GT3 toch .... ;)
Hopelijk ook in de nieuwe Exige ;)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 15 okt 2010, 10:08
door jokke_vlo
Rolkooi is idd standaard bij een GT3

Als ik weet dat de betrouwbaarheid van de nieuwe Exige gelijk zou zijn aan een GT3 zou ik geen seconde twijfelen.
Na gisteren ben ik eigenlijk zeker dat ik thuishoor in de Lotus. Alleen die probleempjes altijd hé........... dat zou dan ook de enige reden zijn om een GT3 in huis te halen.

Hoe korterbij het beslissingsmoment hoe meer ik elke mogelijke reden zoek om toch maar bij de Lotus te blijven ;)

Jordi moet je echt pushen om tips te geven, wil zich totaal niet opdringen. Maar dankzij hem pitste ik er toch direct nog een seconde af. Vooral de sterrewacht bocht is bepalend voor je tijd, de snelheid dat je daar induikt neem je mee tot de eerste chicane.....