Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 24 sep 2010, 22:04
Gisteren dus gaan rijden in Mettet. De persoonlijke besttijd ging van 1.15.46 naar 1.14.37 maar toch niet echt tevreden omdat ik in de namiddag gemiddeld 1.5 seconde trager was.
Wel veel geleerd en namelijk het volgende.
In de voormiddag volgde ik mijn intuïtieve lijnen, ik voelde de wagen aan en combineerde de ideale lijnen met hier en daar het theoretisch te vroeg induiken.
Waardoor ik mijn tijd relatief makkelijk kon verbeteren (constant ronde na ronde onder de 1.15).
In de namiddag wat advies gekregen van de GT3 vriend (die daar een absoluut record tijd neerplantte van 1.12.30), en zijn lijnen liggen overnemen.
Dat werkt dus niet met een Lotus als je echt snel wil gaan. De Lotus heeft te weinig vermogen en je verliest soms tijd in de ideale, langere uitrijlijn.
Het voordeel van een Lotus is dat je hem makkelijker "de hoek kan omsmijten" waardoor je de gestolen meters niet altijd moet inboeten door het terugwinnen in tijd op de betere uitrijlijn.
In de racelogic software kan je dit perfect zien. Wanneer ik in sommige (niet alle) bochten dus de bocht afsneed kwam ik nagenoeg even snel uit op de rechte stukken (als ze niet TE lang waren).
Soit dus geleerd als het echt snel begint te gaan, dat de ideale lijn voor een Lotus echt wel verschillend kan zijn tov een pk monster !.
Op het einde van de dag kwam Gregory Rasse langs (leider in de Lotus Europe cup in de exige klasse) die mijn ervaringen kon delen.
Hierbij een filmpje waarbij de GT3 mij volgt, en een beetje later ikzelf die een GT3RS volg en nader (waarna hij de strijd staakt).
Wel leuk omjezelf eens "achtervolgd" te zien.
Wel veel geleerd en namelijk het volgende.
In de voormiddag volgde ik mijn intuïtieve lijnen, ik voelde de wagen aan en combineerde de ideale lijnen met hier en daar het theoretisch te vroeg induiken.
Waardoor ik mijn tijd relatief makkelijk kon verbeteren (constant ronde na ronde onder de 1.15).
In de namiddag wat advies gekregen van de GT3 vriend (die daar een absoluut record tijd neerplantte van 1.12.30), en zijn lijnen liggen overnemen.
Dat werkt dus niet met een Lotus als je echt snel wil gaan. De Lotus heeft te weinig vermogen en je verliest soms tijd in de ideale, langere uitrijlijn.
Het voordeel van een Lotus is dat je hem makkelijker "de hoek kan omsmijten" waardoor je de gestolen meters niet altijd moet inboeten door het terugwinnen in tijd op de betere uitrijlijn.
In de racelogic software kan je dit perfect zien. Wanneer ik in sommige (niet alle) bochten dus de bocht afsneed kwam ik nagenoeg even snel uit op de rechte stukken (als ze niet TE lang waren).
Soit dus geleerd als het echt snel begint te gaan, dat de ideale lijn voor een Lotus echt wel verschillend kan zijn tov een pk monster !.
Op het einde van de dag kwam Gregory Rasse langs (leider in de Lotus Europe cup in de exige klasse) die mijn ervaringen kon delen.
Hierbij een filmpje waarbij de GT3 mij volgt, en een beetje later ikzelf die een GT3RS volg en nader (waarna hij de strijd staakt).
Wel leuk omjezelf eens "achtervolgd" te zien.