LOT Zolder 7 December
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Re: LOT Zolder 7 December
Ziet eruit dat de omstandigheden goed waren.
Emile heeft het volgens mij niet zo naar z'n zin gehad... Tot hoe laat mocht je rijden? Balen zeg!
Emile heeft het volgens mij niet zo naar z'n zin gehad... Tot hoe laat mocht je rijden? Balen zeg!
Laatst gewijzigd door Coen op 07 dec 2014, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Vandaag een leuke dag gehad op Zolder ondanks het koude weer.
Fijn nog eens wat bekend tegen het lijf te lopen en nieuw volk te leren kennen.
Danny was zo vriendelijk met de mobilhome te komen. Handig om even in op te
warmen. Verder hadden we voor een hapje en drankje gezorgd voor wie daar zin in
had. De leuke babbels en straffe verhalen volgden vanzelf.
De ideale lijn op de baan lag droog tot de vroege namiddag. Gezien de voorspellingen was dat nog een meevaller.
Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan liefst in de zomer.
Fijn nog eens wat bekend tegen het lijf te lopen en nieuw volk te leren kennen.
Danny was zo vriendelijk met de mobilhome te komen. Handig om even in op te
warmen. Verder hadden we voor een hapje en drankje gezorgd voor wie daar zin in
had. De leuke babbels en straffe verhalen volgden vanzelf.
De ideale lijn op de baan lag droog tot de vroege namiddag. Gezien de voorspellingen was dat nog een meevaller.
Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan liefst in de zomer.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Coen, ik heb even goed een leuke dag gehad hoor maar idd 96.6 en 96.8 decibel was einde dag.
Vreemd want nooit geluid problemen gehad.
Was om 13u thuis denk ik.
Toch een 2 minuut rond gereden direct zonder al te veel moeite en met liften ivm geluidspalen en gezeldschap van passagier.
Dus de nieuwe ad08r banden ipv re050a p( 1:58.7 bij 30 graden buiten temperatuur ) is toch een enorme verbetering.
Volgend jaar weer.
Was goed capitol weer te zien en hugo te ontmoeten met zijn prachtige wagen.
Vreemd want nooit geluid problemen gehad.
Was om 13u thuis denk ik.
Toch een 2 minuut rond gereden direct zonder al te veel moeite en met liften ivm geluidspalen en gezeldschap van passagier.
Dus de nieuwe ad08r banden ipv re050a p( 1:58.7 bij 30 graden buiten temperatuur ) is toch een enorme verbetering.
Volgend jaar weer.
Was goed capitol weer te zien en hugo te ontmoeten met zijn prachtige wagen.
- triumphtr6
- Naam: Wim
- Auto: Evora
- Contacteer:
Deze keer als bezoeker daar.
Veel koud geleden.
Hierbij een paar sfeerbeelden.
Veel koud geleden.
Hierbij een paar sfeerbeelden.
[i]Dream your life and live your dreams[/i]
-
- Naam: Erik
- Auto: Elise S
Hallo,
Het was voor mij de 1e keer met de Elise op het circuit en ondanks de kou en de regen in de namiddag heb ik me zeer goed geamuseerd.
Voor herhaling vatbaar, zeker weten.
Nog een dikke merci aan het LTL-team voor het goede ontvangst.
's Morgens koffie en koffiekoeken, 's middags barbecue, achteraf nog een pintje en een gezellige babbel op de koop toe, de foto's spreken voor zich.
Dik in orde om de kou te trotseren.
Ik wens jullie allen prettige feestdagen en tot ziens.
Erik
Het was voor mij de 1e keer met de Elise op het circuit en ondanks de kou en de regen in de namiddag heb ik me zeer goed geamuseerd.
Voor herhaling vatbaar, zeker weten.
Nog een dikke merci aan het LTL-team voor het goede ontvangst.
's Morgens koffie en koffiekoeken, 's middags barbecue, achteraf nog een pintje en een gezellige babbel op de koop toe, de foto's spreken voor zich.
Dik in orde om de kou te trotseren.
Ik wens jullie allen prettige feestdagen en tot ziens.
Erik
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
Ik heb deze keer geen laptimer gebruikt en gewoon voor de fun rondgereden. Er reden doelwitten genoeg om in te halen 
Er waren ook een aantal kameraden meegekomen, die ik passagiersritjes beloofd had en hierdoor heb ik eigenlijk heel veel gereden. Zelfs namiddag in de regen nog verder gereden, terwijl er voor de rest bijna niemand meer op het circuit reed. De PS3's hebben niet niet zo slecht gedaan, maar de volgende zullen toch AD08(R) worden denk ik.
Door zoveel te rijden, is het er spijtig genoeg niet meer van gekomen om tot aan de mobilhome te geraken. Sorry LTL mannen en vrouwen
Wel in de voormiddag al 1 keer zwarte vlag gehad (96 db), dus nadien moeten liften bij de DB meters.

Er waren ook een aantal kameraden meegekomen, die ik passagiersritjes beloofd had en hierdoor heb ik eigenlijk heel veel gereden. Zelfs namiddag in de regen nog verder gereden, terwijl er voor de rest bijna niemand meer op het circuit reed. De PS3's hebben niet niet zo slecht gedaan, maar de volgende zullen toch AD08(R) worden denk ik.
Door zoveel te rijden, is het er spijtig genoeg niet meer van gekomen om tot aan de mobilhome te geraken. Sorry LTL mannen en vrouwen

Wel in de voormiddag al 1 keer zwarte vlag gehad (96 db), dus nadien moeten liften bij de DB meters.
M140i & GT3 Touring
- Hugo
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
zondag naar circuit Zolder geweest met de Europa, nog niet om deel te nemen maar om eens te zien hoe dat alles in zijn werk gaat
was wel koud weer
maar de ploeg van Lotus Tour Limburg zorgden voor een zeer warme ontvangst en ze maakten er een gezellig moment van
ze hadden ook voor een warme
barbecue en warme dranken gezorgd
ook een koud pintje was voorzien 
er waren niet zo veel deelnemers zodat iedereen zonder veel hinder zijn rondjes kon afmalen, toch viel het mij op dat er toch wel wat verschil is tussen de verschillende deelnemers, het was echt niet zo dat de krachtigste wagens het snelst reden, zo konden Bart en Danny zeer goed mee, ondanks dat hun Elise niet bulkte van de PK,s
feitelijk reden alle Lotussen nog het best, het waren de vreemden die soms bizar en ondermaats presteerden, vooral die rode Ferrari-driver moest nog veel leren
heb een aantal ronden met Bart mogen meerijden
bedankt Bart, was plezant 
toen mijn zoon even later ook eens met Bart mee mocht, had een oude BMW net in de bocht voor de ingang van de pitlane een mooi oliespoor achtergelaten, dit koste Bart wel een drivethrough omdat hij niet meer voldoende kon afremmen om de eerste bocht links van de Jacky Ickx chicane te kunnen nemen
de sessie werd wel even afgebroken om dit oliespoor op te ruimen
rond 14:30 uur begon het te regenen, veel deelnemers hielden er mee op
andere gingen toch verder, ook bovenvermelde Ferrari, maar hij kon in de regen amper een blauwe Mini oldtimer voorblijven

vond niet dat er veel uitlaatlawaai was, toch kregen verschillende wagens een zwarte vlag wegens teveel decibels
Emiel zelfs 2 maal voor maar een beperkte overschrijding
gevolg was einde sessie voor Emiel

als ik volgend jaar met de Europa ook eens deelneem zal ik toch maar de originele uitlaat terug monteren
was voor herhaling vatbaar, ook kennis gemaakt en gesproken met een aantal Forum-leden die ik nog niet in levende lijve had gezien
was wel koud weer

er waren niet zo veel deelnemers zodat iedereen zonder veel hinder zijn rondjes kon afmalen, toch viel het mij op dat er toch wel wat verschil is tussen de verschillende deelnemers, het was echt niet zo dat de krachtigste wagens het snelst reden, zo konden Bart en Danny zeer goed mee, ondanks dat hun Elise niet bulkte van de PK,s

feitelijk reden alle Lotussen nog het best, het waren de vreemden die soms bizar en ondermaats presteerden, vooral die rode Ferrari-driver moest nog veel leren

heb een aantal ronden met Bart mogen meerijden

toen mijn zoon even later ook eens met Bart mee mocht, had een oude BMW net in de bocht voor de ingang van de pitlane een mooi oliespoor achtergelaten, dit koste Bart wel een drivethrough omdat hij niet meer voldoende kon afremmen om de eerste bocht links van de Jacky Ickx chicane te kunnen nemen

de sessie werd wel even afgebroken om dit oliespoor op te ruimen

rond 14:30 uur begon het te regenen, veel deelnemers hielden er mee op

vond niet dat er veel uitlaatlawaai was, toch kregen verschillende wagens een zwarte vlag wegens teveel decibels

als ik volgend jaar met de Europa ook eens deelneem zal ik toch maar de originele uitlaat terug monteren

was voor herhaling vatbaar, ook kennis gemaakt en gesproken met een aantal Forum-leden die ik nog niet in levende lijve had gezien

- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Die blauwe mini is van en werd bestuurd door een lid van het franstalige forum (bend.be) die ook als piloot meerijdt in belgische racesHugo schreef: ook bovenvermelde Ferrari, maar hij kon in de regen amper een blauwe Mini oldtimer voorblijven![]()

- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Dit is van Maurice, zit hier wel op het forumHugo schreef: feitelijk reden alle Lotussen nog het best, het waren de vreemden die soms bizar en ondermaats presteerden, vooral die rode Ferrari-driver moest nog veel leren![]()

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Hugo
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
ik kan feitelijk alleen maar zeggen wat ik gezien heb, ik heb de gewoonte van mijn mening te geven, de mensen die mij kennen zullen dat wel beamen
, ik zeg niet dat die Ferrari 430 traag reed, hij reed wel niet sneller dan de andere
nu mag men van een Ferrari 430 die toch over bijna 500pk beschikt toch wel iets meer verwachten, ik weet wel niet wie de bestuurder was, misschien kende de driver de auto nog niet goed en was hij speciaal naar Zolder gekomen om zijn auto beter te leren kennen
toen de baan nog droog lag ( toch de rijlijn tenminste) vond ik dat de Ferrari snel in de remmen ging, en tot tweemaal toe hoorde ik hem terugschakelen in de bocht, niet echt het beste moment, daarom zeg ik hij moet nog veel leren
toen het na de middag was beginnen regenen en er een oliespoor opgeruimd was, was misschien de baan op sommige plaatsen toch wat glad
en kon of durfde die ( ervaren) piloot van die blauwe Mini toch nog redelijk snel rijden
, de piloot van de Ferrari was misschien iets te voorzichtig, bergrijpelijk want schade aan een Ferrari is gelijk aan ferme herstelfactuur
zelfs als de bochtensnelheid van de Ferrari lager was dan die van de Mini, had die Ferrari in de rechte stukken toch veel meer snelheid kunnen maken, zelfs op nat wegdek
en de snelheid op de rechte stukken van die Mini was niet abnormaal hoog, toen het nog droog lag en ik enkele ronden met Bart in de Elise meereed, liepen we gestaag op die Mini in
en Bart stak die in een recht stuk wel voorbij
, maar dat zegt misschien meer over de kunsten van Bart dan van de kwaliteiten van die Mini
ieder doet natuurlijk met zijn auto wat hij zelf wil, maar als men op een afgesloten race-circuit gaat rijden is dat toch met een bepaalde reden, gewoonlijk is dat omdat men dan eens sneller mag en kan rijden dan op de openbare weg
had meer verwacht van die Ferrari 430, stelde mij wat teleur, te meer daar ik altijd fan geweest ben en nog ben van Ferrari
, als mijn budget het had toegelaten had ik een oldtimer Ferrari gekocht in plaats van mijn Lotus
maar nu schop ik misschien weer enkele mensen tegen hun schenen
sorry

nu mag men van een Ferrari 430 die toch over bijna 500pk beschikt toch wel iets meer verwachten, ik weet wel niet wie de bestuurder was, misschien kende de driver de auto nog niet goed en was hij speciaal naar Zolder gekomen om zijn auto beter te leren kennen

toen de baan nog droog lag ( toch de rijlijn tenminste) vond ik dat de Ferrari snel in de remmen ging, en tot tweemaal toe hoorde ik hem terugschakelen in de bocht, niet echt het beste moment, daarom zeg ik hij moet nog veel leren
toen het na de middag was beginnen regenen en er een oliespoor opgeruimd was, was misschien de baan op sommige plaatsen toch wat glad

zelfs als de bochtensnelheid van de Ferrari lager was dan die van de Mini, had die Ferrari in de rechte stukken toch veel meer snelheid kunnen maken, zelfs op nat wegdek

en de snelheid op de rechte stukken van die Mini was niet abnormaal hoog, toen het nog droog lag en ik enkele ronden met Bart in de Elise meereed, liepen we gestaag op die Mini in

ieder doet natuurlijk met zijn auto wat hij zelf wil, maar als men op een afgesloten race-circuit gaat rijden is dat toch met een bepaalde reden, gewoonlijk is dat omdat men dan eens sneller mag en kan rijden dan op de openbare weg
had meer verwacht van die Ferrari 430, stelde mij wat teleur, te meer daar ik altijd fan geweest ben en nog ben van Ferrari

maar nu schop ik misschien weer enkele mensen tegen hun schenen