terug van een zeer lang weekend in Hockenheim
was zeer mooi weer alle dagen zon, s'nachts 8 graden overdag 22 graden, geen spatje regen gezien
het was wel niet allemaal zon en maneschijn !!
tijdens de training/kwalificatie ronden die verreden werden op vrijdag kwam de 69 jarige Schot Albert Fleming met zijn Lotus Elan in de zeer snelle parabolika-bocht in de problemen, hij verliet de baan en ging verscheidenen malen over de kop, zeer snel bleek dat de verwondingen zeer ernstig waren en zou aan zijn verwondingen even later overlijden
ik was al donderdag in Hockenheim aanwezig en heb toen al foto's van auto's gemaakt, ook één van de Lotus Elan van Albert Fleming, er staat een piloot achter die hem zou kunnen zijn maar daar ben ik niet zeker van
de trainingen van vrijdagnamiddag werden afgebroken/afgelast en er werd ook overwogen om het hele evenement te annuleren, de nabestaanden van de ongelukkige piloot waren echter overtuigd dat Albert gewild had dat de race zou verdergaan, zo gebeurde dus maar het geplande tijdschema lag wel voor de twee volgende dagen helemaal overhoop
aan de deelnemers van de poging tot het breken van het Wereldrecord aantal Lotussen op een circuit werd gevraagd een zwart lintje aan te brengen tijdens de poging zaterdag avond
dit record werd spijtig niet gebroken, er moesten minstens 437 Lotussen zijn, men kwam echter maar aan 304, zelfs een aantal deelnemers aan de Lotus Cup Europa probeerden het getal nog te verhogen maar niet gelukt
hieronder al wel enkele foto's daarvan, heb nog veel meer foto's ook van de races en het wagenpark, zal van de week nog wel een aantal hier plaatsen
foto van een zeer groot aantal Lotussen in afwachting opgesteld, schat een 230, staan ook andere merken tussen
mochten dan allemaal een tweetal ronden rijden, soms wel even met redelijk wat snelheid, mijn bijrijder werd soms al een beetje bang