23/06/2013: LOTUS TOUR LIMBURG [picts & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Re: Lotus tour 23/07/2013

Bericht door billie »

ik heb de pasta uit de middelste bak gehad,was echt lekker heb je het recept of is het top secret :lol: :lol:
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Cor van Nistelrooij
Naam: Cor
Auto: Elise Europa Esprit ele

Re: 23/06/2013: LOTUS TOUR LIMBURG [picts & comments]

Bericht door Cor van Nistelrooij »

Was super zondag, we hebben heerlijk gereden tussen prachtige uitzichten!!
Het is jullie zelfs gelukt de regen tot een minimum te beperken.
Alexander en Stijn kom op met de rest van de foto's werkelijk prachtig gefotografeerd. Met name de eleven voor de haag en in het weiland met de "softtop" zijn voor mij geweldige foto's.
Majoma
Naam: Joost
Auto: Elise S1

Bericht door Majoma »

perfecte organisatie; compliment!
kan niet wachten op de foto's van de pro's.
is het mogelijk de naam van deze topic te wijzigen? ik was al bezig een nieuwe uitnodiging in mijn agenda te zetten. ;)
don't grow up; it's a trap
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Majoma schreef:perfecte organisatie; compliment!
kan niet wachten op de foto's van de pro's.
is het mogelijk de naam van deze topic te wijzigen? ik was al bezig een nieuwe uitnodiging in mijn agenda te zetten. ;)
done :)
bij het samenvoegen was iets mislopen en de datum dat de poster van de foto's had gebruikt was foutief ...
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

vertreklocatie, tussenstops en aankomstlocatie waren prima, niks op aan te merken, parcours was ook goed; langere stukken grote weg afgewisseld met kleinere wegeltjes met veel bochten vond ik zeer goed, totaal ongeveer 250 km parcours gereden, was tof
wegen vooral in tour 1 waren van iets mindere kwaliteit dan in de overige 3, maar alle slechte stukken en "bumps" waren allemaal aangegeven

weer viel gelet op de voorgaande dagen nog zeer goed mee

roadboek was goed, ik maak er altijd een zaak van om het parcours helemaal en liefst zonder verkeerd te rijden af te leggen, en dan komen er toch altijd een paar situaties die de nodige twijfel veroorzaken, maar achteraf toch voldoening geven omdat men dat toch goed kan oplossen

bij ons is de werkwijze als volgt: mijn vrouw volgt het roadboek en geeft de uit te voeren richting aan en de juiste afstand, zelf let ik op de juiste afstand op de Garmin GPS die een schermpje heeft waarop oa de snelheid te lezen is maar ook de afgelegde afstand per 10 meter, bij een roadboek zoals in Ieper (van Dirk) waarbij de afstanden per 10 meter worden gegeven kan er feitelijk niets verkeerd gaan, op voorwaarde natuurlijk dat deze afstanden ook zijn opgemeten of gecontroleerd met een GPS toestel

bij LimburgTour worden de afstanden per 100 meter opgegeven en op het eerste blad wordt dan nog eens vermeld dat de afstanden ter info zijn, heb ik geen probleem mee, men moet dan alleen een beetje beter opletten om de juiste straat te vinden en de kans op missen is groter

zo gingen wij, en na navraag nog vele andere, in de fout bij situatie 57 van tour 3, opdracht was na 200 meter straat links, juiste afstand kan dus tussen 150 meter en 250 meter zijn, na 150 meter was er een straat links, dus wij daar uiteraard in, bleek verkeerd te zijn en dus op onze stappen terug gekeerd, toen wij even stilstonden om de situatie even te bekijken kwam er een treintje van een 7-tal Lotussen aan die gezwind dezelfde verkeerde straat in reden, dit bracht ons aan het twijfelen, zou dat dan toch de juiste richting zijn, deed dan wat ik normaal nooit doe en dat is volgen, natuurlijk dik fout want we stonden al snel met een tiental Lotussen in een doodlopende straat met weinig plaats om te keren, een beetje verder was iedereen de weg kwijt dus wij terug naar de laatste situatie waarvan ik zeker wist dat ze juist was en dat was situatie 56, vanaf hier terug beginnen en nu na 150 meter de straat links niet indraaien, na een bocht rechts en 100 meter verder was nog een straat links en deze was wel de juiste

feitelijk was de afstand en situatie 57 min of meer dezelfde als de voorgaande 56, namelijk " na ongeveer 200 meter straat links laten liggen, bocht rechts, straat links"

geeft toch altijd na afloop voldoening als men kan zeggen dat men het hele roadboek heeft afgereden, en geen enkel GPS redpunt heet moeten gebruiken

de catering:
wat volgt is persoonlijk en alleen op mij van toepassing en om te vermijden dat ik op elk evenement de zwarte piet ben en kritiek heb op het eten zal dit de laatste maal zijn dat ik er iets van zeg, mijn vrouw zegt dat ik maar moet eten wat de pot schaft :(

mijn vrouw zegt dat ik een heel moeilijk persoon ben voor wat betreft eten en drinken, ik heb nogal een bepaalde voorkeur voor wat betreft voedsel en eet of drink sommige zaken niet, niet uit principe maar gewoon omdat ik ze niet lust of lekker vind, niet dat ik honger geleden heb bij LimburgTour maar ik lust bijvoorbeeld geen enkel pastagerecht, zo maakt mijn vrouw als zij pasta wil eten alleen een portie voor haar, voor mij een ander gerecht :) als ik drie keer op een jaar pasta eet zal het veel zijn

nog andere voorbeelden ;) ;)
drink nooit koffie, alleen thee en dan nog alleen met melk erin :)
ik lust geen champagne, cava, schuimwijn, sterke dranken en witte wijn :o
wel altijd rode wijn en gelukkig alle biersoorten :D
niks dat van de chinees komt
geen enkele vis, alleen sardines of zalm uit blik, wel garnalen en mosselen
niks dat gerookt is zalm, spek, hesp, salami enz

ik heb nogal vreemde voorkeuren, meestal zoet, ook een aantal dingen die ik wel lekker vind en mijn vrouw dan weer niet

omdat ik diabetisch-patient ben heb eens aan mijn dokter gevraagd of dat daar iets mee te maken zou hebben, maar die beweerde van niet, het probleem zou tussen mijn twee oren zitten, maar dat kan ook niet want de leraren vroeger op school zeiden altijd dat daar bij mij alleen een holle ruimte aanwezig is :D :D :D :D

als men dus mij in de toekomst iets aanbied om te eten of te drinken en ik het niet aanneem, heeft dat niets te maken met de aanbieder maar de fout ligt volledig bij mij :( sorry :oops:
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Bericht door billie »

zolang we wachten op de foto's van de pro's hier maar enkele van de amateur
Bijlagen
DSCN0712 (Kopie).JPG
DSCN0704 (Kopie).JPG
DSCN0697 (Kopie).JPG
DSCN0687 (Kopie).JPG
DSCN0685 (Kopie).JPG
DSCN0681 (Kopie).JPG
DSCN0678 (Kopie).JPG
DSCN0677 (Kopie).JPG
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Dirk510
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen

Bericht door Dirk510 »

Troost(proost) Hugo
Je bent goed bezig ....., je lust elke bier soort. ;)
Een grote eter ben ik ook niet.
De vraag is dan wel " waar ik dan mijn buik omvang vandaan heb". :?

Ik heb zelden "grote honger"
maar krijg nu toch wel "grote honger" naar de foto's. :roll:

PS @Hugo Ypres wordt gemeten met "Terra Tripmaster" - ik had de indruk dat Limburg het met Trippy deed? denk ik!
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Hugo schreef:vertreklocatie, tussenstops en aankomstlocatie waren prima, niks op aan te merken, parcours was ook goed; langere stukken grote weg afgewisseld met kleinere wegeltjes met veel bochten vond ik zeer goed, totaal ongeveer 250 km parcours gereden, was tof
wegen vooral in tour 1 waren van iets mindere kwaliteit dan in de overige 3, maar alle slechte stukken en "bumps" waren allemaal aangegeven

weer viel gelet op de voorgaande dagen nog zeer goed mee

roadboek was goed, ik maak er altijd een zaak van om het parcours helemaal en liefst zonder verkeerd te rijden af te leggen, en dan komen er toch altijd een paar situaties die de nodige twijfel veroorzaken, maar achteraf toch voldoening geven omdat men dat toch goed kan oplossen

bij ons is de werkwijze als volgt: mijn vrouw volgt het roadboek en geeft de uit te voeren richting aan en de juiste afstand, zelf let ik op de juiste afstand op de Garmin GPS die een schermpje heeft waarop oa de snelheid te lezen is maar ook de afgelegde afstand per 10 meter, bij een roadboek zoals in Ieper (van Dirk) waarbij de afstanden per 10 meter worden gegeven kan er feitelijk niets verkeerd gaan, op voorwaarde natuurlijk dat deze afstanden ook zijn opgemeten of gecontroleerd met een GPS toestel

bij LimburgTour worden de afstanden per 100 meter opgegeven en op het eerste blad wordt dan nog eens vermeld dat de afstanden ter info zijn, heb ik geen probleem mee, men moet dan alleen een beetje beter opletten om de juiste straat te vinden en de kans op missen is groter

zo gingen wij, en na navraag nog vele andere, in de fout bij situatie 57 van tour 3, opdracht was na 200 meter straat links, juiste afstand kan dus tussen 150 meter en 250 meter zijn, na 150 meter was er een straat links, dus wij daar uiteraard in, bleek verkeerd te zijn en dus op onze stappen terug gekeerd, toen wij even stilstonden om de situatie even te bekijken kwam er een treintje van een 7-tal Lotussen aan die gezwind dezelfde verkeerde straat in reden, dit bracht ons aan het twijfelen, zou dat dan toch de juiste richting zijn, deed dan wat ik normaal nooit doe en dat is volgen, natuurlijk dik fout want we stonden al snel met een tiental Lotussen in een doodlopende straat met weinig plaats om te keren, een beetje verder was iedereen de weg kwijt dus wij terug naar de laatste situatie waarvan ik zeker wist dat ze juist was en dat was situatie 56, vanaf hier terug beginnen en nu na 150 meter de straat links niet indraaien, na een bocht rechts en 100 meter verder was nog een straat links en deze was wel de juiste

feitelijk was de afstand en situatie 57 min of meer dezelfde als de voorgaande 56, namelijk " na ongeveer 200 meter straat links laten liggen, bocht rechts, straat links"

geeft toch altijd na afloop voldoening als men kan zeggen dat men het hele roadboek heeft afgereden, en geen enkel GPS redpunt heet moeten gebruiken

de catering:
wat volgt is persoonlijk en alleen op mij van toepassing en om te vermijden dat ik op elk evenement de zwarte piet ben en kritiek heb op het eten zal dit de laatste maal zijn dat ik er iets van zeg, mijn vrouw zegt dat ik maar moet eten wat de pot schaft :(

mijn vrouw zegt dat ik een heel moeilijk persoon ben voor wat betreft eten en drinken, ik heb nogal een bepaalde voorkeur voor wat betreft voedsel en eet of drink sommige zaken niet, niet uit principe maar gewoon omdat ik ze niet lust of lekker vind, niet dat ik honger geleden heb bij LimburgTour maar ik lust bijvoorbeeld geen enkel pastagerecht, zo maakt mijn vrouw als zij pasta wil eten alleen een portie voor haar, voor mij een ander gerecht :) als ik drie keer op een jaar pasta eet zal het veel zijn

nog andere voorbeelden ;) ;)
drink nooit koffie, alleen thee en dan nog alleen met melk erin :)
ik lust geen champagne, cava, schuimwijn, sterke dranken en witte wijn :o
wel altijd rode wijn en gelukkig alle biersoorten :D
niks dat van de chinees komt
geen enkele vis, alleen sardines of zalm uit blik, wel garnalen en mosselen
niks dat gerookt is zalm, spek, hesp, salami enz

ik heb nogal vreemde voorkeuren, meestal zoet, ook een aantal dingen die ik wel lekker vind en mijn vrouw dan weer niet

omdat ik diabetisch-patient ben heb eens aan mijn dokter gevraagd of dat daar iets mee te maken zou hebben, maar die beweerde van niet, het probleem zou tussen mijn twee oren zitten, maar dat kan ook niet want de leraren vroeger op school zeiden altijd dat daar bij mij alleen een holle ruimte aanwezig is :D :D :D :D

als men dus mij in de toekomst iets aanbied om te eten of te drinken en ik het niet aanneem, heeft dat niets te maken met de aanbieder maar de fout ligt volledig bij mij :( sorry :oops:
Hugo, bedankt voor de commentaar en kritiek.

Afstanden blijven een beetje een probleem. Zo ben ik zelf bij het rijden van het tweede deel bij het testen ook verkeerd gereden omdat mijn km-teller redelijk afwijkt van het aangegeven aantal km in het roadbook.

Volgend jaar krijg jij van ons een biermenu ;)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Dirk510
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen

Bericht door Dirk510 »

Biermenu :P :P :P
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

mindp0wer schreef: Afstanden blijven een beetje een probleem. Zo ben ik zelf bij het rijden van het tweede deel bij het testen ook verkeerd gereden omdat mijn km-teller redelijk afwijkt van het aangegeven aantal km in het roadbook.
De route wordt opgenomen met de Tripy, maar wat uit de Tripy rolt is verre van correct. De Tripy bestanden dienen als basis voor de route. Van daaruit werk je verder om je roadbook bij te schaven. (Afstanden, situaties, aanvullingen, extra waypoints). Wie puur werkt op basis van wat uit de Tripy rolt werkt zich gegarandeerd in nesten.

Wat de afstanden betreft: Deel 2 heb ik mee afgereden met de Lotus van BartP en daarmee waren de afstanden perfect. Maar nu komt het; bij de test met mijn Exige waren de afstanden soms te kort. Met de Elise van Mindpower waren ze soms te lang.

Moraal van het verhaal. Tussen Loti onderling heb je al een afwijking op
de teller. We moeten dus ergens een gulden middenweg zoeken.
Laatst gewijzigd door thiva op 27 jun 2013, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Plaats reactie