vertreklocatie, tussenstops en aankomstlocatie waren prima, niks op aan te merken, parcours was ook goed; langere stukken grote weg afgewisseld met kleinere wegeltjes met veel bochten vond ik zeer goed, totaal ongeveer 250 km parcours gereden, was tof
wegen vooral in tour 1 waren van iets mindere kwaliteit dan in de overige 3, maar alle slechte stukken en "bumps" waren allemaal aangegeven
weer viel gelet op de voorgaande dagen nog zeer goed mee
roadboek was goed, ik maak er altijd een zaak van om het parcours helemaal en liefst zonder verkeerd te rijden af te leggen, en dan komen er toch altijd een paar situaties die de nodige twijfel veroorzaken, maar achteraf toch voldoening geven omdat men dat toch goed kan oplossen
bij ons is de werkwijze als volgt: mijn vrouw volgt het roadboek en geeft de uit te voeren richting aan en de juiste afstand, zelf let ik op de juiste afstand op de Garmin GPS die een schermpje heeft waarop oa de snelheid te lezen is maar ook de afgelegde afstand per 10 meter, bij een roadboek zoals in Ieper (van Dirk) waarbij de afstanden per 10 meter worden gegeven kan er feitelijk niets verkeerd gaan, op voorwaarde natuurlijk dat deze afstanden ook zijn opgemeten of gecontroleerd met een GPS toestel
bij LimburgTour worden de afstanden per 100 meter opgegeven en op het eerste blad wordt dan nog eens vermeld dat de afstanden ter info zijn, heb ik geen probleem mee, men moet dan alleen een beetje beter opletten om de juiste straat te vinden en de kans op missen is groter
zo gingen wij, en na navraag nog vele andere, in de fout bij situatie 57 van tour 3, opdracht was na 200 meter straat links, juiste afstand kan dus tussen 150 meter en 250 meter zijn, na 150 meter was er een straat links, dus wij daar uiteraard in, bleek verkeerd te zijn en dus op onze stappen terug gekeerd, toen wij even stilstonden om de situatie even te bekijken kwam er een treintje van een 7-tal Lotussen aan die gezwind dezelfde verkeerde straat in reden, dit bracht ons aan het twijfelen, zou dat dan toch de juiste richting zijn, deed dan wat ik normaal nooit doe en dat is volgen, natuurlijk dik fout want we stonden al snel met een tiental Lotussen in een doodlopende straat met weinig plaats om te keren, een beetje verder was iedereen de weg kwijt dus wij terug naar de laatste situatie waarvan ik zeker wist dat ze juist was en dat was situatie 56, vanaf hier terug beginnen en nu na 150 meter de straat links niet indraaien, na een bocht rechts en 100 meter verder was nog een straat links en deze was wel de juiste
feitelijk was de afstand en situatie 57 min of meer dezelfde als de voorgaande 56, namelijk " na ongeveer 200 meter straat links laten liggen, bocht rechts, straat links"
geeft toch altijd na afloop voldoening als men kan zeggen dat men het hele roadboek heeft afgereden, en geen enkel GPS redpunt heet moeten gebruiken
de catering:
wat volgt is persoonlijk en alleen op mij van toepassing en om te vermijden dat ik op elk evenement de zwarte piet ben en kritiek heb op het eten zal dit de laatste maal zijn dat ik er iets van zeg, mijn vrouw zegt dat ik maar moet eten wat de pot schaft
mijn vrouw zegt dat ik een heel moeilijk persoon ben voor wat betreft eten en drinken, ik heb nogal een bepaalde voorkeur voor wat betreft voedsel en eet of drink sommige zaken niet, niet uit principe maar gewoon omdat ik ze niet lust of lekker vind, niet dat ik honger geleden heb bij LimburgTour maar ik lust bijvoorbeeld geen enkel pastagerecht, zo maakt mijn vrouw als zij pasta wil eten alleen een portie voor haar, voor mij een ander gerecht

als ik drie keer op een jaar pasta eet zal het veel zijn
nog andere voorbeelden
drink nooit koffie, alleen thee en dan nog alleen met melk erin
ik lust geen champagne, cava, schuimwijn, sterke dranken en witte wijn
wel altijd rode wijn en gelukkig alle biersoorten
niks dat van de chinees komt
geen enkele vis, alleen sardines of zalm uit blik, wel garnalen en mosselen
niks dat gerookt is zalm, spek, hesp, salami enz
ik heb nogal vreemde voorkeuren, meestal zoet, ook een aantal dingen die ik wel lekker vind en mijn vrouw dan weer niet
omdat ik diabetisch-patient ben heb eens aan mijn dokter gevraagd of dat daar iets mee te maken zou hebben, maar die beweerde van niet, het probleem zou tussen mijn twee oren zitten, maar dat kan ook niet want de leraren vroeger op school zeiden altijd dat daar bij mij alleen een holle ruimte aanwezig is
als men dus mij in de toekomst iets aanbied om te eten of te drinken en ik het niet aanneem, heeft dat niets te maken met de aanbieder maar de fout ligt volledig bij mij

sorry